Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaikeaa tiputtaa 12kg mitoilla 157cm 57kg?

Vierailija
12.02.2006 |

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tuijottaa pelkkiä lukuja. Ihmisiä on eri kokoisia. On ollut ja tulee aina olemaan. Monet lyhyet ovat pieniä ja siroja ja on sitten myös pieniä ja pyöreitä. Itsekkin haluaisin laihduttaa olen nyt 160/62 ja olen tyytyväinen ollessani 55-57 kg.

Vierailija
22/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliolla 32 kg kahdeksassa kuukaudessa. Oon 168cm ja painan nyt 48 kg...jotenkin on vaikeeta lopettaa painon pudotus kun on alkuun päässyt...aattelin vielä pari kolme kiloa antaa mennä eli 45 kg.

Kiva kun vaatekoko on pudonnut kuus numeroa...

Kaikki on sanonut että nyt oon ihan oikeessa koossa...olen tosi pieniluinen, sen näkee esim ranteiden vahvuudesta.

Vierailija
24/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteytä paikkoja jumpalla ja venyttelyillä niin näytät terveeltä ja hoikalta.

Vierailija
26/55 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen raskautta tein fyysisesti raskasta työtä ja painoin 48 kg. kroppani oli tuolloin kiinteä ja hyvännäköinen, tosin rasvaprosentti aivan liian alhainen. raskauden jälkeen en haaveilekkaan päästä samoihin mittoihin ja muutama lisäkilo ei haitää yhtään.

Vierailija
27/55 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:05"]

Valitsit sitten Nigellasta epäedullisimman mahdollisen kuvan :D

Tässä upeana samassa puvussa.

http://www.contactmusic.com/pics/lf/Disney_TCA_winter_Press_tour_110113/nigella-lawson-disney-abc-television-group-hosts_20052605.jpg

Ja käsi sydämelle, kumpi on pantavamman näköinen, tuo vai tämä?

http://static.iltalehti.fi/viihde/supermarjo2_1206JID_244_vi.jpg

Varsinkin ottaen huomioon että Nigella on huomattavasti vanhempi kuin Marjo.

[/quote]

Itse valitsit kaikista huonoimman kuvan Marjosta. Mutta käsisydämellä- Nigella ON kauniimpi kuin Marjo, ehdottomasti, mutta edelleen olen sitä mieltä että Nigellalla on liikaa läskiä kyljissä ja vatsalla. Jos 10 kiloa pois niin olisi tosi kaunis myös vartaloltaan. En usko että menettäisi silti kasvojaan kun vähän laihduttaisi. 10kiloa on aika vähän iso kokoiselle naiselle.

Tuo että liian laihana menee naama, tai muuten menee ruman näköisesksi, niin kai se on niin tyypistä kiinni. Mulla on sellainen vartalo/ihotyyppi että aina ensin laihdun kasvoista ja viimeiseksi lihon.Samoin tissit häviää ensin ja tulee vimeisenä- tai oik mulla ei tissit liho ollenkaan. Minun pitäisi lihoa todella paljon jotta kasvoihin tulisi pyöreyttä. BMI:ssä 27 minulla oli pyöreyttä kasvoissa ja olin silloin jo reilusti lihava ja työterveyshoitaja patisteli laihduttamaan koska vy oli 89cm.

Nyt on vy 72 cm ja naama on kuin kuivankesänoravalla-mutta ei voi mitään.

Vierailija
28/55 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se laihdutus aina kai vähän vaikeaa, mutta ei sen nyt hirveän vaikeaa kai pitäis olla noilla mitoilla.. Mutta ehkä se noin viisi kiloa olisi aluksi maltillisempi tavoite, liikuntaa paljon lisää niin kiinteydyt kanssa. :) Itse olen tällä hetkellä 170 cm ja 63 kg, lisäksi raskaana neljännellä kuulla ja harmittaa että olen itseni päästänyt ennen raskautta tähän kuntoon.

Vierailija
29/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne on ihmisyys hävinnyt? vaikkei nämä henkilöt olekaan teille avautumassa kasvotusten, ruudun takaa löytyy ihminen. Loukkaavia sanoja, viiltäviä. heitätte harkitsematta hetkeäkään-

Vierailija
30/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mä oon juuri 157 cm pitkä ja painan 58 kg. Käytän vaatekokoa S/36. Jos mun pitäis pudottaa tästä vielä 12 kg, kuolisin. Muutaman kilon haluaisin pois pepusta ja reisistä, mutta sillä tavalla, että lihasta ei kovin paljon lähtisi (olen lihaksikas, vatsalihakset näkyy, peppu tosi pyöreä ja kiinteä, vyötärö kapea ja vatsa litteä).

Oon koko aikuisikäni painanut suunnilleen tän verran, enkä pidä itseäni ylipainoisena. 12 kg laihempana olisin ihan luuranko.

n40, aktiiviliikkuja

Vierailija
31/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän ap:tä. (vaikkakaan en miehen takia laihduttamista). Olen 150cm ja 48kg. Isoimmillani painoin 60kg ja olin kamala pallo. Nytkin 48 kiloisena olisi vielä pudotettavaa, housukokoni on 40 koska muut eivät sovi lantiosta. Lahkeet onkin sit aina puoli metriä liian pitkät.... Tahtoisin painaa noin 42kg. (45kg jos saisin lisättyä liikuntaa ja siten ehkä lihasmassaakin hieman. Nyt olen joiltain osin ns. laihaläski). Laihduttaminen tähän pisteeseen on onnistunut ruokavaliolla. Jätin pois kaikki herkut, sekä perunan, riisin ja vehnän. (muuten en hiilareita vahdi). Arkisin syön 1000-1200kcal päivässä. Viikonloppuisin joitain satoja kcal enemmän. Juon paljon vettä ja syön kasviksia sen vähintään 500g päivässä. Kävelen arkisin koulumatkat, eli 4km päivässä ja se on siivoamisen yms. pienimuotoisen hyötyliikunnan lisäksi ainut liikunta mitä saan tällä hetkellä. Laihduin 60 kilosta 48 kiloon kuudessa kuukaudessa, minulla ei ole kiire. Nyt laihtuminen on pysynyt tässä painossa pari kuukautta ja olen miettinyt esim. zumbatuntien aloittamista jos sitä sitten alkaisi kiinteytyminen ja paremman kunnon hankkiminen.

Vierailija
32/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä sitten on kaunista.. Alipainoinen on aina ruma, tosin liikapainokaan ei korista ketään. Muutaman kilon ylipaino ei ole niin rumaa kuin liian alhainen paino. Olisiko aiheellista kerätä älyllistä pääomaa ulkonäkökeskeisyyden sijaan.

Vierailija
33/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, ymmärrän hyvin sinua. En kyllä laihduttaisi vain miehen takia tms, mutta kyllähän pieni painonpudotus on terveellistä ja tulee itsellekin parempi olo ja virkeämpi mieli.

Kyllä ne kilot tippuu kun muutat syömistavat. Älä ala ihmedieeteille tai paastoamaan, äläkä varsinaisesti laihduttamaan. Vaihda ruokailutavat, syö viisi kertaa päivässä eli usein mutta vähän kerralla, noin 3-4h aterioiden väliin ja älä napostele mitään aterioiden välissä paitsi vettä jos janottaa. Jätä herkut pois. Syö enemmän kasviksia, vaihda huonot rasvat hyvälaatuisiin rasvoihin kuten avokadoon ja kalaan. Syö riittävästi proteiinia ja jätä sokeri ja vehnä pois ruokavaliosta niin paino putoaa kyllä. Korvaa kaloripitoiset juomat puhtaalla vedellä ja harrasta liikuntaa. Tarvitset painonpudotuksessa aerobista liikuntaa, eli vaikka reipasta kävelyä, juoksua, pyöräilyä, rullaluistelua, sauvakävelyä tai tennistä. Noin saa painon putoamaan ja pysymään siellä ihannepainossa.

157cm pitkälle 57kg paino on vielä normaalialueella, mutta jos tuo paino ei kuitenkaan ole pelkkää lihasmassaa (ja let's face it - aika harvalla se on, ellei ole aktiivinen huippu-urheilija tai bodari) niin kyllä siinä painossa läskiäkin on. 57kg on 157cm pikälle normaalialueen yläpäässä, eli ei haittaa mitään jos laihduttaa siitä muutaman kilon pois ja kiinteyttää läskit pois, varsinkin jos läskiä on kertynyt keskivartaloon.

Uuden painoindeksikaavion mukaan 157cm pitkälle terve normaalipaino on 44-59,5kg riippuen kehon koostumuksesta ja lihasmassan määrästä. Vanhan painoindeksikaavion mukaan 157cm pitkälle sopiva paino on 45-61kg. Eli jos ei ole kovin lihaksikas huippu-urheilija niin aika hyvä paino on sellainen 45-50kg. 

Vierailija
34/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, itse olen 160/56, salilla tulee käytyä 5 kertaa viikossa ja mielestäni todellakin olen normaalipainoinen/hoikka. Miksi ihanteena laihuus/alipaino? paljon nätimpää kun kroppa kiinteässä kunnossa ja lihaksiakin löytyy.. Tämä tosin vaan mun mielipide ;)

Vierailija
35/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös iästä. Se mikä toimi 18-vuotiaana ei välttämättä enää toimi 40-vuotiaana.

Vierailija
36/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksiin vedoten läskit voivat olla hyvällä omallatunnolla läskejä. Se ns. normaalipainon skaalahan on ihan järjettömän lavea.

Kyllä 157 cm ja yli 60 kiloa on aika paljon! Tuon mittaiselle 50 kiloa tai hieman päälle on sopiva paino.

En muuten tajua, miksi vanhempana "saa" painaa enemmän? Minä ainakin painan tasan saman verran kuin parikymppisenä - toki paino on välillä hiipunut ylöspäin mutta vaivatta olen sen taas pudottanut kohdilleen.

Ikää minulla on 46, pituus 162 ja paino 52. Syön normaalisti ja myös liikun ja kroppa on yhtä timmissä kunnossa kuin nuorena.

Vierailija
37/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat syömisen kokonaan ja laihdut. Nälkä häviää kokonaan ajastaan. Vettä voit kyllä juoda rajattomasti.

Vierailija
38/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:31"]

Painoindeksiin vedoten läskit voivat olla hyvällä omallatunnolla läskejä. Se ns. normaalipainon skaalahan on ihan järjettömän lavea.

Kyllä 157 cm ja yli 60 kiloa on aika paljon! Tuon mittaiselle 50 kiloa tai hieman päälle on sopiva paino.

En muuten tajua, miksi vanhempana "saa" painaa enemmän? Minä ainakin painan tasan saman verran kuin parikymppisenä - toki paino on välillä hiipunut ylöspäin mutta vaivatta olen sen taas pudottanut kohdilleen.

Ikää minulla on 46, pituus 162 ja paino 52. Syön normaalisti ja myös liikun ja kroppa on yhtä timmissä kunnossa kuin nuorena.

[/quote]

Ihan oikeasti, olen 157 cm ja noin 58 kg, ja käytän vaatekokoa S / 36. Vyötäröni ympärys on 70 cm. En koe olevani lihava, en edes pulska.

t. se, joka kirjoitti täällä jo aiemmin, että 12 kg tästä pois tarkoittaisi ihan tappodieettiä.

Vierailija
39/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Joo, ja veikkaan että näytät kaveripiirisi vanhimmasta päästä olevalta kasvoista. Tiedän yhden täysin rypyttömän 40+ naisen, se painaa jotain 140 kg. Moni kymmeniä kiloja laihduttanut nelikymppinen vanhenee samalla kymmenen vuotta kasvoista.

Vierailija
40/55 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras paino on painoindeksitaulukon keskikohdassa eli 21-22 JOS harrastaa kohtuullisesti liikuntaa.

Jos on sohvaperuna niin sitten alempi ja jos todella raskasta liikuntaa ja paljon jalihasmassaa normaalia enemmän niin 23-24.

Niinhän se menee että lihasten määrä vaikuttaa siihen missä painossa näyttää kauniilta + vartalon rakenne. Eli oletko X,O,l vai Y.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme