Mies syö kaiken
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.
Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.
En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?
Kommentit (142)
Onko ne miehet jotain kehitysvammaisia, oikeasti? Kyllä normaalijärkinen, jopa hieman tyhmempikin, ymmärtää mitä tarkoittaa "älä syö tätä". Tai "jos syöt, käyt ostamassa lisää". Tuo, että äijä käyttäytyy typerämmin kuin 4-vuotias lapsi, olisi mulle kyllä täysin turn-off enkä voi kuvitella että olisin noin typerän tyypin kanssa suhteessa.
Miten teillä on talouskulut jaettu? Jo rahat euvät ole yhteiset, niin ostata miehellä sitä ruokaa.
Tää aihe vie mut takaisin ajassa siihen kuuluisaan vanukas-keskusteluun :D
Eikö mies voisi ostaa itselleen joitain mieleistään tankkausruokaa ja pitä huolta siitä, että sitä on aina saatavilla? Oli se sitten nakkeja tai sämpylöitä. Aika pakonomaiselta tuo syöminen kuulostaa.
tuttua, vituttaa kun tulen töistä kotiin ja on tarkoitus tehdä ruokaa tietystä raaka-aineesta, mutta mies on syönyt sen. on puhuttu, mutta ei mene perille.
tai sitten mies käyttää kaiken leivontakaakaon, mutta ei sano että se loppui. kivaa alkaa leipoa, kun just viime viikolla ostin kaakaota. mutta mies vaan ei tajunnut ostaa lisää.
Ja kaveri tuli kylään illanviettoon. olin ostanut 1,5L limua. ajattelin tehdä mulle ja kaverille drinkit, mutta mies oli juonut yksin koko limupullon.
Toi on raivostuttavaa. Joudun aina itsekkin sanomaan ettei sitä saa syödä, kun se tulee ruokaan. Leipä loppu ja suolakurkut loppu. Aina saatana mässytettävä ja mun mies on pitkä ja isokokoinen.
Ota siitä leipäpussista erikseen leipää toiseen pussiin ja piilota kaappiisi. Saat ainakin aamulla leipää.
Mies lähtee kauppaan hakemaan uudet ruokatarpeet, miten muutenkaan?
Sämpylät kannattaa säilyttää pakastimessa ja nakit vihannespussien alla:)
Miksi edes pitää ostaa semmosta naposteluruokaa? Tuskin mies nälkään syö, vaan tottumuksesta tai tylsyydestä.
Vesi riittää juomaksi. Varsinainen ruoka puhtaista materiaaleista (kukaan tuskin raakaa lihaa syö ja harva mies porkkanaa välipalaksi) Aamuksi puuroa ja iltapalaksi maitorahkaa. Niitä ei maun puolesta voi tankata.
Eli jos koittaa pari viikkoa elää leivätöntä, juustotonta, mehutonta, nakitonta jne. Elämää, niin ehkä mies herää? Tai ostaa itse ne naposteltavansa...
Kamala! Mun mies syö kyllä karkit, joten piilotan karkit ja suklaat vaatekaappiin, jos ja kun haluan itse syödä :D Jos asuisin teillä, varmaan piilottaisin vaatekaappiin toisen jääkaapin.
Missä on miehet tästä ketjusta? Tulkaahan selittämään ne, jotka noin toimivat :-)
Meillä vähän toisenlainen ongelma. Mies vahtii ruokia. Mitään ei sais syödä, kun ne on tarkoitettu johonkin. No sitten kun se joku tilanne tulee, mihin ne ruuat olis tarkoitettu, niin sittenkään niitä ei sais syödä. Mies sanoo, että syökää te ensin, hän ottaa sitten, mutta sitten kun on syöty niin mies marisee ettei hänelle jätetty tarpeeksi. Sitten kun ei syödä kuin vähän ja jätetään miehelle, niin ne ruuat on siinä pöydällä vielä seuraavanakin aamuna koskematta.
Kerran kun tulin töistä ja oli hirveä nälkä, ajattelin, että voin ottaa makkarapaketista yhden makkaran ja tehdä siitä pyttipannua edellisen päivän perunoiden kanssa itselleni. Mies tuli parin tunnin päästä kotiin ruokikselle ja hirveä meso siitä, että olen ottanut yhden makkaran paketista, jonka itse olin ostanut. Ne kun oli tarkoitettu lauantaille. Päivä oli silloin keskiviikko, eli kyllä siinä on monta päivää aikaa käydä hakemassa uusi makkarapaketti. No, ostin uuden makkarapaketin ja maanantaina se vajaa paketti ja ostamani uusi paketti olivat edelleen jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä on miehet tästä ketjusta? Tulkaahan selittämään ne, jotka noin toimivat :-)
Jos on niin älyllisesti vajaa ettei ymmärrä puhetta, niin luuletko että osaa lukea saatika kirjoittaa?
Luin tän ketjun ja olen sanaton!Kyllä suurin osa ihmisistä on näköjään tarkotettu elelemään yksinään.Parisuhde on taitolaji.
Minäkin piilotan suklaat vaatekomeroon :) muista en niin välitä, vaikka syökin! Nyt neljääkymppiä lähestyessä on mies alkanut keräämään kiloja eikä voi vetää enää yhtä paljon kuin nuorempana. Jospa teilläkin alkaisi kertyä ;D
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän toisenlainen ongelma. Mies vahtii ruokia. Mitään ei sais syödä, kun ne on tarkoitettu johonkin. No sitten kun se joku tilanne tulee, mihin ne ruuat olis tarkoitettu, niin sittenkään niitä ei sais syödä. Mies sanoo, että syökää te ensin, hän ottaa sitten, mutta sitten kun on syöty niin mies marisee ettei hänelle jätetty tarpeeksi. Sitten kun ei syödä kuin vähän ja jätetään miehelle, niin ne ruuat on siinä pöydällä vielä seuraavanakin aamuna koskematta.
Kerran kun tulin töistä ja oli hirveä nälkä, ajattelin, että voin ottaa makkarapaketista yhden makkaran ja tehdä siitä pyttipannua edellisen päivän perunoiden kanssa itselleni. Mies tuli parin tunnin päästä kotiin ruokikselle ja hirveä meso siitä, että olen ottanut yhden makkaran paketista, jonka itse olin ostanut. Ne kun oli tarkoitettu lauantaille. Päivä oli silloin keskiviikko, eli kyllä siinä on monta päivää aikaa käydä hakemassa uusi makkarapaketti. No, ostin uuden makkarapaketin ja maanantaina se vajaa paketti ja ostamani uusi paketti olivat edelleen jääkaapissa.
Ei kuulosta täyspäiseltä. Tuohan on ihan sekoa Miten suhtautuu, kun otat asian puheeksi - kai siis otat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin älyllisesti vajaa ettei ymmärrä puhetta, niin luuletko että osaa lukea saatika kirjoittaa?
Totta =D
Meilläkin asuu tyyppi, joka:
- juo kaikki mehut (täysmehut, Juissit, Funlightit)
- syö päivässä pussin leipää
- imuroi kaikki paketit melkein tyhjiksi (jättää just yhden suklaakonvehdin tai puolikkaan nakin)
- syö kaikki karkit ja keksit mitä vain näkee (paitsi sen viimeisen, katso yl.)
- vetää lisäksi ruokaa ihan jättilautasellisia
Joo, ei ole mun mies, vaan meidän 15-VUOTIAS TEINIPOIKA. Onkohan ap:n miehellä jäänyt joku kehitysvaihe päälle, jos syö tuolla tavalla? :O
Ainakin tiedätte mitä ostaa niille joululahjaksi, pakastimen täydeltä nakkeja :D