Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oluen käyttö ruoanlaitossa

Vierailija

Käyttääkö täällä kukaan olutta koskaan ruoanlaitossa? Itse koitin taannoin tummaa olutta laittaa naudanlihakastikkeeseen haudutteluvaiheessa ennen suurustamista, tuli hyvää. Ajattelin vain kysellä onko se kuinka yleistäkin käyttää olutta ja myös hyviä ruokaehdotuksia otetaan vastaan. Jos olette olutta tai muita alkoholijuomoa ruoanlaitossa käyttänyt(viini, konjakki, viski ym.), niin kertokaa minkälaisissa ruuissa ja mitä alkoholia.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi  nyt ainakin

Mitä on merimiespihvi? Siveletkö sen oluella vai uitatko enemmänkin?

Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.

Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi  nyt ainakin

Mitä on merimiespihvi? Siveletkö sen oluella vai uitatko enemmänkin?

Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.

Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D

Tämä oli siis ap.

Vierailija

Me leivotaan lettuja joskus oluella. Opiskelijakommuuni.... aina ei oo maitoa, mutta olutta yleensä löytyy....

Vierailija

Klassiko on se, että isketään tölkki tummaa olutta jonka sekaan on sotkettu reilustk paprikaa ja muita mausteita kokonaisen pakastekanan perseeseen ja pistetään kana istumaan sen päällä pystyasennossa. Ulkopinnalle vielä mausteita ja öljyä reilusti, ja uuniin tunniksi. Takuuhyvää kun olut meheyttää ja maustaa kanaa sisältä niin se ei kypsy kuivaksi ja mauttomaksi miten muuten helposti käy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Klassiko on se, että isketään tölkki tummaa olutta jonka sekaan on sotkettu reilustk paprikaa ja muita mausteita kokonaisen pakastekanan perseeseen ja pistetään kana istumaan sen päällä pystyasennossa. Ulkopinnalle vielä mausteita ja öljyä reilusti, ja uuniin tunniksi. Takuuhyvää kun olut meheyttää ja maustaa kanaa sisältä niin se ei kypsy kuivaksi ja mauttomaksi miten muuten helposti käy.

Miten se olut pysyy siellä sisällä? Ei kai sitä sinne siis tölkkeineen päivineen laiteta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten se olut pysyy siellä sisällä? Ei kai sitä sinne siis tölkkeineen päivineen laiteta?

Nimenomaan tölkki laitetaan. Suhautat tölkin auki, juot 1/3 pois ja loppuihin sotket mausteita sekaan että höyrystyessä mausteet nousevat ylös ja tarttuvat ja imeytyvät kanaan. Se tölkki on yllättävästi just kanan aukiolevan osan paksuinen, menee sopivan tiukasti sisään. Jätät sentin pari ulkopuolelle tölkkiä näkyviin, ja se kana tosiaan jää istumaan sen tölkin päälle.

Vierailija

Naudanlihapihvi on naudanlihasta valmistettu pihvi, sianlihapihvi on sianlihasta valmistettu pihvi, merimiespihvi on ...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat