Apua sisemmistä silmänurkista tulee keltaista töhnää!

Vierailija

jos katson vaikka parin tunnin välein peilistä niin molemmista silmänurkista tulee paksua keltaista töhnää. pyyhin sen pois ja pian tulee taas. en kehtaa lähteä kauppaan!
silmämunat näyttävät vaaleanpunaisilta eikä valkoisilta.
lähteekö tämä vaiva itsestään pois? auttaako silmätipat silmien kostutukseen? Onko pakko mennä lääkäriin vai saanko tuon jotenkin itse pois?
mistä pitää painaa että mahdollisimman paljon töhnää tulee kerralla ulos?
olen raskaana ihan alussa, kuukautiset on 1,5 viikkoa myöhässä, enkä haluaisi käyttää lääkkeitä.

Kommentit (5)

Vierailija

Outoa. Mullakin rähmii silmät parin tunnin välein, mutta ei mun silmämunat ole vaaleanpunaiset. Niitä silmiä ei ole varmaankaan hyvä painaa...

Vierailija

Jos silmät eivät itsessään ole ärtyneet, niin kyynelkanava on tukkeutunut. Hae apteekista keittosuolaa/ silmätippoja ja huuhtele silmiä. Katso netistä missä kyynelkanava kulkee, ja pumppaa ihon läpi sitä kohtaa VAROVASTI sormella. Se voi auttaa tukoksen aukeamista. Älä pumppaa liikaa ettet pahenna ongelmaa.

Minulla on tuo ongelma aina silloin tällöin. Kaikkein tehokkain keino omasta mielestäni on itkeminen. Ei mikään pikkunyyhkytys vaan sellainen, että kyynelnestettä erittyy kunnolla. Paine kyynelkanavissa saa sen keltaisen töhnän tulemaan ulos sieltä. Sitä alkaa tulla sillä lailla pulsseittain, että ensin tulee turaus keltaista ja sitten pari kyyneltä, ja pikkuhiljaa sitä kyynelnestettä pääsee tulemaan enemmän.

Jos ongelma jatkuu, niin lääkäri huuhtelee keittosuolalla ja ruiskulla kyynelkanavan auki. Se ei ole miellyttävää mutta on vaaraton toimenpide noin sitä ajatellen että olet raskaana.

Eli huuhtele silmiä, itke niin paljon kuin kykenet ja eiköhän se siitä. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat