Jos joutuisit antamaan ravintoneuvoja ylipainoiselle, mitä ne neuvot olisivat?

Vierailija

Joku muu kuin: "syö vähemmän"

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Lähtisin ensiksi selvittämään mitkä on hänen ruokailu tottumukset. Sitten mietittäisiin yhdessä miten niitä olisi mahdollista muuttaa siten että muutokset myös on mahdollisimman vaivatonta toteuttaa hänen omassa elämässä.

Esim. itselleni neuvoisin vähemmän leipää (sis. usein myös ne päällysteet), enemmän saatteja ja säännöllisemmät ruokailurytmit.

Vierailija

Juo puoli litraa vettä kun tekee mieli mennä napostelemaan jotain. Ruokavalioon kasvista, proteiinia, rasvaa. Viljat, nopeat hiilihydraatit ja vähärasvaiset tuotteet pois.

Vierailija

Viikossa vain yksi herkkupäivä ja siitä pidetään tiukasti kiinni. Silloinkaan ei mitään mässäilypäivää, vaan normaalin ruoan ohella kohtuullisen kokoinen karkkipussi tai suklaapatukka. Kasviksia ja salaatteja paljon, niillä saa mahan täytettä vähillä kaloreilla.

Vierailija

Syö tarpeeksi ja tukeva lounas. Kunnon ruoka tekee sen ettei illalla tarvitse napostella. Mieti myös alkoholin määrää minkä käytät.

Vierailija

Syö tarpeeksi hyviä rasvoja. Jätä laihdutustuotteet ja kevyttuotteet kokonaan pois. Syö kasviksia vähintään puoli kiloa päivässä, viljoista vain täysjyvää. Keskity niihin ruokiin mitkä ovat sinusta oikeasti herkullisia, älä syö pakolla mitään paskaa mahaa täyttääksesi. Keskity siihen ihmiseen kenestä todella pidät, sinussa itsessäsi siis - kaikista ei koskaan kuoriudu mallimitoissa olevaa kaunotarta joten ei kannata tavoitella vain sellaista. Elämä on muutakin ja siitä nauttiakseen kannattaa voida hyvin. 

Vierailija

Turhat sokerit pois. Samaten keinotekoiset makeutusaineet. Limsat, karkit, keksit, sipsit ja kaikki muu sonta. Tilalle normaalia, itse laitettua, monipuolista kotiruokaa. Kaikkea ei tarvitse uittaa kermassa eikä aina tarvitse syödä leipää. Normaalit annoskoot. Napostelu pois.

Vierailija

Olen itsekin ylipainoinen, laihduttava ja uutta elämäntapaa opettelemassa. Kiloja lähtenyt jo ihan mukavasti näin alkuun. :) Antaisin neuvoksi itsensä kuuntelemisen opettelun. Syö vain kun on nälkä, pienennä annoskokoja ja lisää kasviksia, marjoja ja hedelmiä ruokavalioon. Unohda kuurit ja mahdollisimman nopeat tulokset, sillä tärkeintä on pysyvä muutos! Kaikkea ei tarvitse itseltään kieltää, välillä voi hyvällä omallatunnolla syödä yhden joulutortun tai pari palaa suklaata. Näillä ainakin minä olen päässyt hyvin alkuun! Tsemppiä kaikille painonhallintaan :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat