Ei lapsia kauppoihin!
Taas tänään kaupassa yksi pikku äpärä niillä paskasilla käsillään käpelöi minun ostoksia kaupassa. Lapset on niin ällöttäviä ja ärsyttää kun tyhmät vanhemnat ei vahdi äpäröitään. Ettekö te voi jättää niitä äpäröitä autoon kauppareissun ajaksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä lapsivihamielisyyttä. Muista, että tämä uusi sukupolvihuolehtii siitä, että sähköt toimii, ruokaa saa kaupasta, tulipalot sammutetaan ja sinutkin hoidetaan, sitten kun olet vanha etkä ole enää työelämässä. Nämä uudet ihmiset pitää ottaa yhteiskuntaan mukaan eikä eristää.
Vaikka olisivat tulevaisuuden veronmaksajia niin eihän se tarkoita ettei niitä lapsena tarvitse kasvattaa, komentaa tai kieltää.
Ei tarkoitakaan. Onko muka joku väittänyt niin?
Hahaa. Olisit varmaan räjähtänyt, jos olisit nähnyt meidät tänään. 1,5-vuotias innokas apuri työnteli omia kärryjään ja autteli ostoksia kärryihin (meidän omia siis). Oltiin jopa hetki oven tukkona kun ei itse saanut siinä käännettyä niitä, että vie pois ja ahtaassa kaupassa menin kassien kanssa auttamaan. Mutta ruoka oli saatava, enkä voi tuon ikäistä jättää vahtimattakaan. Ja uskon, että kaikki ovat samaa mieltä siitä, että parempi on, että joutuu kaksi sekuntia odottamaan, että tyytyvöinen lapsi pääsee tieltä kun että se huutaa koko kauppareissun ajan naama punaisena kun ei saa auttaa. Meidän lapsi ei tosin ole muiden ostoksiin koskenut.:D
Osa lapsista on kyllä melko ärsyttäviä mutta vastuu on AINA vanhemmilla jos eivät osaa hallita lapsiaan tai opettaa käytöstapoja niin ei pitäisi laahata villiapinoitaan kauppaan muiden riesaksi 🚯 😨
Menisivät heseen tai mäkkäriin 🚯😁
Minä taas laitoin lapseni sellaiseen kouluun, jossa opetetaan tunnistamaan lastenvihaajat sekä tekemään heille kaikenlaisia jäyniä. Heti kun näen kaupassa lastenvihaajan, niin usutan lapseni hänen kimppuunsa.
Mä en ymmärrä miksi ostoksista on tullut sellainen pyhä lehmä, että kukaan ei saisi edes vilkaista toisen ostoksia. Auta armias, jos lapsi hipaiseekaan toisen ostosta, sitä kun ei kukaan muu ole ennen sitä lasta koskettanut. Lapsi on kauhea huligaani ja äiti/isä mistään mitään tajuamaton idiootti :D
Kohta varmaan kauppoihin tulee umpinaiset kärryt ja korit sekä liikennevalot kassoille, että seuraava pääsee vasta latomaan ostoksensa hihnalle vasta kun edellinen on saanut pakattua tavaransa.
Elämä on kuulkaa paljon mukavampaa kun ottaa rennosti. Eikä ne lapset opi sitä kauppakäyttäytymistä kuin käymällä vanhempien mukana kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on kyllä melko ärsyttäviä mutta vastuu on AINA vanhemmilla jos eivät osaa hallita lapsiaan tai opettaa käytöstapoja niin ei pitäisi laahata villiapinoitaan kauppaan muiden riesaksi 🚯 😨
Menisivät heseen tai mäkkäriin 🚯😁
Sitten sinä tulisit palstalle valittamaan, kun Hesessä ja Mäkkärissä ei saa syödä rauhassa, koska lapset häiritsevät. Sen jälkeen teet toisen aloituksen, jossa haukut läskiäitejä, jotka vievät läskilapsensa hampurilaiselle, eivätkä tee terveellistä kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä lapsivihamielisyyttä. Muista, että tämä uusi sukupolvihuolehtii siitä, että sähköt toimii, ruokaa saa kaupasta, tulipalot sammutetaan ja sinutkin hoidetaan, sitten kun olet vanha etkä ole enää työelämässä. Nämä uudet ihmiset pitää ottaa yhteiskuntaan mukaan eikä eristää.
Vaikka olisivat tulevaisuuden veronmaksajia niin eihän se tarkoita ettei niitä lapsena tarvitse kasvattaa, komentaa tai kieltää.
Kovin täällä yleinen mielipide tuntuu olevan, että lapsia pitää ymmärtää. Minä en ymmärrä jos nyt esim ap:n esimerkin mukaisesti tullaan kähmimään mun ostoksia kaupassa. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsiaan kunnioittamaan toisia ihmisiä ja toisten ihmisten tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin täällä yleinen mielipide tuntuu olevan, että lapsia pitää ymmärtää. Minä en ymmärrä jos nyt esim ap:n esimerkin mukaisesti tullaan kähmimään mun ostoksia kaupassa. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsiaan kunnioittamaan toisia ihmisiä ja toisten ihmisten tavaroita.
Öööö... Miten luulet sen opetuksen tapahtuvan, jos lasta ei koskaan saisi viedä sellaiseen tilanteeseen, että saattaa koskettaa esimerkiksi sitä toisen ostosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... Miten luulet sen opetuksen tapahtuvan, jos lasta ei koskaan saisi viedä sellaiseen tilanteeseen, että saattaa koskettaa esimerkiksi sitä toisen ostosta?
Enhän sanonut ettei lapsia saa viedä sellaiseen tilanteeseen. On vanhemmilla homma pahasti hakusessa jos eivät osaa ennakoida ja kertoa etukäteen että ne ei ole meidän, ei saa koskea. Vielä pahemmin jos vaan pakkaavat niitä omia ostoksiaan ja antavat lasten touhuta mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän sanonut ettei lapsia saa viedä sellaiseen tilanteeseen. On vanhemmilla homma pahasti hakusessa jos eivät osaa ennakoida ja kertoa etukäteen että ne ei ole meidän, ei saa koskea. Vielä pahemmin jos vaan pakkaavat niitä omia ostoksiaan ja antavat lasten touhuta mitä haluavat.
Meidän 2-vuotiasta muistutetaan joka kerta kaupassa, että ostokset saa avata vasta kun ne on maksettu, mutta joskus se mielenkiinto ostosta kohtaan vie voiton ja saattaa rapistella paketin auki. Ei sitä usein tapahdu, mutta voin kuvitella, että jos joku kireähkö ihminen tämän näkisi, ajattelisi heti, että tuota kakaraa ei koskaan ole edes yritetty kasvattaa.
Esimerkki irtokarkkihylly, osaa hienosti vain katsoa kun on sen miljoona kertaa sanottu, että ei saa koskea. Niin vain kerran kuitenkin kävi, että siinä karkkia pussiin lappaessani, tapani mukaan kerroin muutamaan otteeseen, että katsoa saa, mutta ei koskea. Vihreä kuula kuitenkin kiinnosti niin kovasti, että avasi luukun ja nappasi sen namin sieltä laarista. Näin, ettei koskettanut muita kuulia, mutta en ehtinyt hätiin. Laitettiin sitten lapsen ottama karkki meidän omaan pussiin ja maksettiin.
Jos joku näki, varmasti pöyristyi taas "vapaan kasvatuksen" tuotoksesta.
Miten jaksatte vieläkin langeta näihin provoihin? Näiden kirjoittajat ovat lapsia itsekin.
Mä olin ihan varma että tää ei mene läpi. Meni näköjään.
Ihmiset on vissiin niin kiukkusia että pienikin liekki niin kyllä lähtee.