Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö ei ole automaattisesti joko hyvä tai paha

Vierailija
05.11.2025 |

Purra avautui kertomalla näkemyksensä, jonka mukaan että etätyö alentaa tuottavuutta. Itse olen sitä mieltä, että etätyön vaikutusta tuottavuuteen ei voi luonnehtia kategorisesti. Lähtökohtana voi olla työskenteleminen 40 hengen avokonttorissa vs yksin kotiokonttorissa ja on selvää että yksin omassa rauhassa tuottavuus on parempi, jos työntekijä tuntee vastuunsa. Konttorilla työskenteleminen ei ole mikään autuus tuottavuuden kannalta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on paha! Kysy vaikka Riikalta tai Villeltä.

Vierailija
2/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa meitä freelancereita jotka olemme aina tehneet työmme etänä, joko omassa työhuoneessa tai kodin yhteydessä olevassa työtilassa. Ei meillä ole mitään toimistoa mihin kokoontua. Ja silti tulee työt tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoja ja noloja nämä poliitikot jotka ei ole koskaan olleet töissä, työelämäkommentteineen.

Kertoo kaiken siitä narsismista joka noissa asuu.

Vierailija
4/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä etätyö ja Suomen etätyöläisten lihominen? Onko kukaan lihavuutta dissaava tutkinut tätä asiaa?

Mitä enemmän olemme poissa kotoa, sitä enemmän liikumme. Työmatkalla, työpaikassa ja lounaalle kävellessä tulee askelia. Kotona löhötessä ei. 

Vierailija
5/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt töitä siten, että kaikki mun työkaverit + asiakasyritys olivat toisella puolella maata. Joka tapauksessa kaikki työ piti tehdä tietokoneella, etäyhteyksiä käyttäen vaikka olisi ollut asiakasyrityksen tiloissakin töissä (koska oman firman tarjoamat tietokoneet ja asiakkaalla käytössä oleva vierasverkko).

Eli ei kamalasti tullut lisäarvoa mulle se, että menin toimistolle käynnistelemään etäyhteyksiä vs. käynnistelin samat etäyhteydet etänä kotikonttorilla. Palvelupäällikkö oli toisella paikkakunnalla samoin kuin HR-puoelsta vastaava lähiesimies toisella (kuitenkin eri) paikkakunnalla.

Tämä edellisessä työpaikassani.

Vierailija
6/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä etätyö ja Suomen etätyöläisten lihominen? Onko kukaan lihavuutta dissaava tutkinut tätä asiaa?

Mitä enemmän olemme poissa kotoa, sitä enemmän liikumme. Työmatkalla, työpaikassa ja lounaalle kävellessä tulee askelia. Kotona löhötessä ei. 

Huolehdi sinä omista kävelyistäsi läski.

Vierailija
7/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on ainakin siinä parempi ettei ole työmatkoja. Voi nukkua pidempään mikä auttaa jaksamaan. Eikä häiritseviä työkavereita niin työtkin tulee tehtyä nopeammin. Ainoa miinus on että joku ei tienaa työtilojen myynnillä tai vuokraamisella.

Vierailija
8/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari jatkaa etätyön demonisoimista, uutissarjan osa 978, tällä kertaa äänessä valtionvarainministeri Purra (ps), tuo objektiivisen totuuden tulkki.

Vierailija
9/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut selväksi, että kannattaa tehdä tasan päinvastoin kuin purra sanoo.

Vierailija
10/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No purrahan ei itse ole ollut koskaan oikeissa töissä. Lounailla käynti näkyy nytkin olevan se pääasia työn tekemisessä.

Vierailija
11/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettosaaja Purraa kannattaa kuunnella sinä hetkenä kun osaa jotakin.

Vierailija
12/12 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan allekirjoita tätä.Toimistoon menen autolla,istun 2h päivä ruuhkissa.Tuon ajansäästön käytän yleensä pidempiin koiralenkkeihin tai saatan lapsen esim kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme