Tämän hetken trendikkäimmät (maallikko)diagnoosit?
Ihmisillä on aina ollut tarve kategorisoida itseään ja muita, mutta olen huomannut nykyään muutamia erityisen suosittuja sairauksia ja häiriöitä, jotka ovat yllättäen lisääntyneet väestössä runsaan mediajulkisuuden seurauksena. :)
Minä aloitan: Narsisti. Gluteeniyliherkkä.
Kommentit (66)
Narsismi. Alkaa todella kyllästyttää, kun jokainen eksä tai eksän nyksä on narsisti, pomo on narsisti, tai ylipäätään kuka tahansa tuttava, joka käyttäytyy ikävästi, on narsisti. Luonnollistahan se on, että diagnoosit nousevat tavalla tai toisella arkipuheeseen, mutta sitten pitäisi jo pohtia omia syitään, jos haluaa tämän tästä analysoida muiden ihmisten käytöstä narsismin käsikirja kädessä.
Masennus ja syömishäiriöt etenkin nuorempien naisten keskuudessa. Sairasta ihannoida noita
Mä en tiennytkään että kilpirauhasen vajaatoiminta on muotisairaus. Itselläni lähti puolet hiuksista ja väsytti koko ajan ja loppujen lopuksi oli pakko mennä lääkäriin joka lähetti kokeisiin labraan ja näin vaiva todettiin. Kerrankin minäkin olen muodikas.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennytkään että kilpirauhasen vajaatoiminta on muotisairaus. Itselläni lähti puolet hiuksista ja väsytti koko ajan ja loppujen lopuksi oli pakko mennä lääkäriin joka lähetti kokeisiin labraan ja näin vaiva todettiin. Kerrankin minäkin olen muodikas.
Ei se varmaan sitä sulla olekaan. Ethän ole edes itsediagnosoinut sitä.
Syöpä. Heti jos on vähän pissassa verta niin on muka syöpä. LOL! Ääliöt ramppaa lääkärissä tyhjänpäiten.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä. Heti jos on vähän pissassa verta niin on muka syöpä. LOL! Ääliöt ramppaa lääkärissä tyhjänpäiten.
Joka toinen saa syövän. Ei ihan turha huoli etenkään verta pissatessa...
Kilpirauhasen vajaatoiminta tai oikeastaan siihen liittyvät käänteis T3-ongelmat tms.
Kireä kielijänne vauvojen tämän hetken hitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen saa syövän. Ei ihan turha huoli etenkään verta pissatessa...
LOOOOOL :DDD Ramppaa sä vaan lääkärissä verisen pissasi kanssa. Mä en mene lääkärin ennen kuin olen saanut varman diagnoosin. Ilman sitä ihan turha rasittaa terveydenhuoltoa pikkuvaivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia, narsismi.
Kaksi ensimmäistä itse itseltä diagnosoituna ja narsismi on sitten jollain lähipiirin ikävällä ihmisellä.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa on tutkittu labrakokeilla, mutta niiden mukaan mitään ei löydy, sillä koululääketiede nyt vaan on sellaista, noh, tiedätte kyllä millaista... eikä erityisherkkyyttä ymmärretä muutenkaan.
Kyllä se vajaatoiminta niissä labra-arvoissa näkyy. Eri asia on se, jos viitteiden rajoilla keikkuvat arvot tulkitaan "hyviksi", eikä uskota potilaan oireiden johtuvan niistä. Mutta jos verikokeet eivät näytä mitään sinne päinkään, niin ei sulla silloin mitään vajista ole, sori vaan.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö tuntuu kans olevan nykyään muodissa. Moni diagnosoi sen itselleen ja on sitten ylpeä siitä!
Yksinhuoltajat ja muut pimppiään jakavat ym häiriköt sitten selittelevät käytöstään julkisesti jossain facebookissa vedoten johonkin kaksisuuntaiseen ja jaetaan linkkejä aiheena bipolaarisuus. "Kun se on niiiii trendikästä olla nyt kakssuuntainen". Jotkut miehetkin jo lähteneet mukaan tähän villitykseen ja selvitellään sit töistä poisjääntiä kakssuuntasella
Eräissä piireissä on muotia diagnosoida kuulumaan toiseen sukupuoleen jos vähänkään osoittaa kiinnostusta "väärän" sukupuolen juttuihin
Sukupuoli-identiteetin ongelmat. Kolmas sukupuoli. Transsukupuolisuus on jo aika normaalia.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Oikeastihan näissä on kyseessä MASENNUS - kyllä, luit oikein - MASENNUS. Nämä eivät vaan millään suostu hyväksymään, että kyseessä ei ole fyysinen, vaan HENKINEN vaiva.
Ei ole diagnoosi, mutta nyt moni on yhtäkkiä alkanut julistautua introvertiksi. Kun kuuntelee perusteita, melkein kuka vain suomalainen sopii kuvaukseen: tarvitsee aikaa yksin, inhoaa small talkia, esiintymistä ja ryhmätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole diagnoosi, mutta nyt moni on yhtäkkiä alkanut julistautua introvertiksi. Kun kuuntelee perusteita, melkein kuka vain suomalainen sopii kuvaukseen: tarvitsee aikaa yksin, inhoaa small talkia, esiintymistä ja ryhmätöitä.
Kieltämättä tämä, tai sitten esim "oon ujo", on joillekin henkilöille vain pyrkimys antaa itsestään hieman totuttua diipimpi vaikutelma. Valitettavasti ns oikealla introvertilla asia ei ole lainkaan niin "seksikäs..."
Lapsihan on aivan selvästi kristallilapsi!!!!111
Ilmankos koulujärjestelmä ei arvosta, eikä koululääketiede löydä diagnoosia.