Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto laittoi karenssin - rahat ovat loppu

Vierailija
03.12.2015 |

Jouduin irtisanoutumaan työstäni lokakuussa. Syinä olivat mm. maksamattomat palkat, lepoaikojen ja vapaiden noudattamatta jättäminen työnantajan puolelta sekä työpaikkakiusaaminen. Näistä asioista on olemassa lausunto luottamusmieheltä ja lisäksi lääkäriltä. Nämä eivät kuitenkaan te-toimistolle riittäneet perusteluiksi, vaan sain päätöksen, että olen itse aiheuttanut työn päättymisen ja sain 3 kk karenssia. Ajattelin pärjääväni tämän ajan firmasta saadulla lopputilillä, mutta sitä ei ole maksettu vieläkään. Rahat loppuivat jo, enkä saa ostettua ruokaa tai maksettua vuokraa. Auttaisiko sossu tällaisessa tilanteessa vai mitä ihmettä teen?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei toi 3kk karenssi tule muuten, kuin omalla irtisanoutumisella.

Jos työnantaja irtisanoo, niin siinä on vaan muutama "omavastuupäivä".

Ei pidä paikkaansa. Karenssi tulee myös jos työnantaja irtisanoo työntekijän muuten kuin YT-neuvotteluissa tai konkurssissa jne. Eli jos teet työsi huonosti tai on luvattomia poissaoloja jne. ja sinut sen takia irtisanotaan, niin tulee karenssi.

Vierailija
22/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu + paikallinen seurakunta myös. Ei tarvii kuuluu kirkkoon.

Kuulun kirkkoon ja mieluusti en rahoittaisi  kirkkoon kuulumattomien elämää.

Tuntuu omituiselta että sitten kirkon apu  kuitenkin kelpaa, kun muuten ollaan jyrkästi kirkkoa vastaan.

Muakin ärsyttää loiset, jotka ramppaavat seurakunnan konserteissa, äiti-lapsi -piireissä, sen jälkeen kersat seurakunnan kerhoissa, maksuttomissa juhlissa ym. 

Mutta kirkon linjaus tämä... ovat päättäneet, että toimintaan on vapaa pääsy ilman jäsenyyttä. Vielä toiminnan ehkä jotenkin ymmärtää, mutta että sitten syydetään rahaakin vielä seurakuntaan kuulumattomille. 

Ei se mikään "linjaus" ole, kyse on lähimmäisen rakkaudesta ja muiden pyytteettömästä auttamisesta johon kristillinen sanoma perustuu, kannattaa ehkä lukea niitä Jeesuksen höpinöitä uudestaan.

Elikkä köyhä ei voi kuulua kirkkoon.

Köyhän on soveliasta erota kirkosta mutta ei napista siitä että joutuu kirkkoon kuuluvana rahoittamaan varakkaamman väen puuhasteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan mainospostia & paikallislehteä.Työ on täysin kannattamatonta ( n. 120 e/kk netto) Olisin halunnut sanoutua siitä irti jo viime kesänä, koska esim.omien  halkojen tekeminen omakotitalooni olisi ollut jo sinänsä kannattavampaa työtä minulle. TE-toimiston virkailija kuunteli kyllä, mutta sanoi etten saa sanoa itseäni irti jos meinaan säilyttää työmarkkinatukeni.

Olen saanut siihen lisäksi jotain "soviteltua päivärahaa" mutta se on niin pieni muutaman kympin suuruinen lisä ettei se juuri erotu tilissä siitä normaalista työmarkkinatuesta.

Se sitäpaitsi  yleensä vielä viivästyy,koska kaikki palkkakuitit täyttyy koko kuukauden ajalta olla ohessa mukana, että voin työmarkkinatukeni saada ja joka tunnista on tehtävä merkinnät lomakkeeseen. Olen siis käytännössä pakkotyössä, ja palkkaa varmasti jossain 'kiven sisälläkin' taitavat saada saman verran kuin minä tästä     työstäni.

Vierailija
24/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäis auttaa ja toi karenssi tulee käytännössä ihan aina, ihan sama mistä syystä loppui työt.

Tulee juu mutta sen ei pitäisi olla noin pitkä. Eli jos olisin ap, tekisin valituksen työkkärin päätöksestä.

Väistämättä tuleekin mielen onko ap hoitanut muut velvollisuudet mitä työttömyyskorvauksen saaminen edellyyttää...

Voimassa oleva työhaku, työ ja koulus paikkoihin hakemiset yms...

Kyllä olen hoitanut. Karenssipäätös ei johdu noista.

Kun kävin te-toimistossa varatulla ajalla juttelemassa, täti oli oikein mukava ja ymmärtäväinen. Päätöksen karenssista oli kuitenkin tehnyt eri täti.

Olen ekaa kertaa elämässäni työttömänä ja tarkoitus on työllistyä mahdollisimman pian uudelleen. Olen kuitenkin tällä hetkellä aivan loppu (johtuen pitkälti ex-työpaikassa kokemistani asioista) ja nälkä sekä raha-asiat tuovat vielä lisätaakkaa. Lääkärille olen taas menossa kuun lopussa, aiemmin en saanut aikaa terveyskeskuksesta.

Hienoa että jaksatte neuvoa! Pitää tosiaan yrittää sitä valitusta te-toimiston suunnalle ja lisäksi otan sossuun yhteyttä. En tosiaan kuulu kirkkoon, mutta jos se ei kerran haittaa, niin voisi sitä seurakuntaakin kokeilla.

Ap

Vierailija
25/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu omituiselta että sitten kirkon apu  kuitenkin kelpaa, kun muuten ollaan jyrkästi kirkkoa vastaan.

Muakin ärsyttää loiset, jotka ramppaavat seurakunnan konserteissa, äiti-lapsi -piireissä, sen jälkeen kersat seurakunnan kerhoissa, maksuttomissa juhlissa ym. 

Mutta kirkon linjaus tämä... ovat päättäneet, että toimintaan on vapaa pääsy ilman jäsenyyttä. Vielä toiminnan ehkä jotenkin ymmärtää, mutta että sitten syydetään rahaakin vielä seurakuntaan kuulumattomille. 

Kuulun kirkkoon ja maksan kirkollisveroni. Mistä olisin sinänsä kateellinen? 

Minusta on vain väärin roikottaa mukana vain hyödyntavoittelevina olevia vapaamatkustajia. Seurakunta on kristillinen yhteisö, jonka tulee auttaa ja tukea ensisijaisesti siihen sitoutuneita ihmisiä. 

Muuten auttakoon Suomen valtio. 

Miksi te olette noin kateellisia. Moni joutuu taistelemaan väärän päätöksen kanssa. Rahat loppuvat, vuokraan ei riitä rahaa. Olen pistänyt itse kovan kovaa vastaan ja oman sitkeyteni vuoksi olen tähän asti voittanut Te-toimiston. Päätös on helppo saada kumotuksi. Lääkärinlausunto riittää. Ruokaan ja kattoon pään päällä on jokaisella oikeus, MYÖS SUOMALAISELLA.

Varokaa, ettette itse ole vastaavassa tilanteessa. 

Vierailija
26/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai valitat Te-toimiston päätöksestä, sinulla on oikeus siihen. Kannattaa palkata juristi, ota yhteys alkuun oikeusaputoimistoon. Toinen yhteydenotto sosiaalitoimistoon. Lääkärinlausunnot pitää ottaa huomioon, itse olen taistellut saman asian kanssa. Karenssi kumottiin lääkärintodistuksen avulla. Älä anna periksi.

Valitettavasti tähän on mahdollisuus vain rikkailla.

Nyt perusteluja, tuohon on mahdollisuus jokaisella. Pienituloinen tai tuloton saa ilmaisen oikeusavun, joka menee valtion budjetista. En ole rikas, mutta olen tietoinen oikeuksistani. En ole turhaan kuluttanut housunpersuksia koulunpenkillä.

Vierailija
27/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas tiukkapipoinen näkemys kirkon jäsenellä.

Eikös Jeesus aikoinaan sanonut "antakaa kaikkien lasten tulla luokseni", tai jotain sellaista?

Miten se kirkkoon kuulumaton "käännytetään", jos kirkko alkaa esiintyä suljettuna salaseurana?

Jumalanpelveluksiin on tilaa. Joka sunnuntaina on vapaa pääsy.

Lähimmäisen rakkaus ei välttämättä kata kaikenlaisen puuhatelun järjestämistä ja kustantamista. Yhteiskunnan kuuluu järjestää puuhastelut ei kirkon jäsenten.

Vierailija
28/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se vähän niinku ole koko jutun idea.......?

Vierailija
29/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä älysit edes tehdä oikaisuvaatimuksen siitä karenssipäätöksestä?

Maksamattomia palkkoja on haettava 3 kk:n kuluessa siitä kun ne olisi pitänyt tulla. Hae edes ne, palkkaturvan kautta ja heti!

6 on antanut sinulle ihan tarpeeksi hyvät ja yksityiskohtaiset neuvot, joiden mukaan toimi. Ymmärrän, että voit olla nyt lamaantunut, mutta ota yhteyttä ainakin oikeusaputoimistoon yhteyttä heti tämän luettuasi. On olemassa myös maksutonta oikeusapua, ja oikeudenkäyntikulut maksaa häviäjä eli tässä tapauksessa työnantaja.

Vierailija
30/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te olette noin kateellisia. Moni joutuu taistelemaan väärän päätöksen kanssa. Rahat loppuvat, vuokraan ei riitä rahaa. Olen pistänyt itse kovan kovaa vastaan ja oman sitkeyteni vuoksi olen tähän asti voittanut Te-toimiston. Päätös on helppo saada kumotuksi. Lääkärinlausunto riittää. Ruokaan ja kattoon pään päällä on jokaisella oikeus, MYÖS SUOMALAISELLA.

Varokaa, ettette itse ole vastaavassa tilanteessa. 

WTF?  Kateellisia sun työttömyydestäsi ja rahattomuudestasi? Salli mun nauraa. Kateellinen korkeintaan siitä jos miehesi on elossa.

Vierailija
31/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että jaksatte neuvoa! Pitää tosiaan yrittää sitä valitusta te-toimiston suunnalle ja lisäksi otan sossuun yhteyttä. En tosiaan kuulu kirkkoon, mutta jos se ei kerran haittaa, niin voisi sitä seurakuntaakin kokeilla.

Ap

Laita kuitenkin palkkaturvaan hakemus nyt heti, sillä saatava vanhenee jo 3 kuukaudessa. Palkkaturva on kuitenkin paljon helpompi tie kuin mennä oikeuteen. Ammattiliiton jäsen sinä et tietenkään ole, mutta ota yhteyttä myös AVI:n työsuojeluviranomaiseen. Sieltäkin saat apua tähän asiaan.

Vierailija
32/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri käytännössä koittaa onneaan ja lätkäsee aina ens alkuun karenssin (kai ne koittaa, että ketkä jaksaa valittaa pidemmälle...?). Siksi valitat seuraavalle taholle ja sieltä voi tulla sitten täysin toinen päätös. Tsemppiä!

Vierailija
33/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin tähän kommentin kirkon avusta. Kirkko on usean tuhannen vuoden ajan ollut se toimija, joka auttaa ihmisiä ihonväriin, statukseen, kastiin tai kirkkoon kuulumisen tai kuulumattomuuden perusteella. Yleensä kirkko on ollut se viimeinen oljenkorsi. En haluaisi että kirkkoa ja sen diakoniaa ajatellaan kuin klubina, johon kuukausimaksua maksamalla saa tarvittaessa apua. Apu kuuluu kaikille, koska kirkon Isäntä, Jumala auttaa kaikkia ihmisiä, jotka ovat ikinä syntyneet tähän maailmaan. Jumala ei tee eroa ihmisten välille, niin miksi ihmisten pitäisi tehdä eroa avunsaajien välille. Koko kirkko on syntynyt tämän ajatuksen pohjalle, ja mikäli tämä ajatus poistetaan toiminnasta niin kirkko voi samantien muuttaa rakennuksensa sosiaaliklubeiksi, joihin maksetaan kuukausimaksua. Terveisin entinen kirkkoon kuulunut Kristitty, joka on myös saanut apua diakoniasta kuuluessaan kirkkoon ja myös silloin kun ei enää ole kuulunut kirkkoon. Monesti ihmiset eivät tarvitse Jumalaa kun menee hyvin, mutta kun alkaa mennä huonosti Jumalan seura ja apu alkavat kelvata. Se on inhimillinen piirre syntiinlankeemuksen jälkeen. Näin joulun aikaan toivoisi armoa palstan ihmisille toisia kohtaan.

Vierailija
34/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon enkä käytä yhtään mitään palveluja mitä kirkko tarjoaa. Lapseni on kerran käynyt koulun kanssa kevätkirkossa koska opettaja pakotti. Asia keskusteltiin, eikä pakoteta enää.

Erosin kirkosta koska mielestäni sen jäsenistö ja henkilökunta on täynnä ahdasmielisiä suvaitsemattomia ihmisiä, mikä näkyy oikein hyvin täälläkin olevissa kommenteissa. 

Lähimmäisenrakkaus, suvaitsevaisuus- pelkkää sananhelinää raamatun sivuilla.

En usko kenenkään jumalan olevan niin ahdasmielinen kuin hänen edustajansa täällä maan päällä ovat.

Vierailija
35/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
36/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihanan kristillinen asenne :)

Vierailija
37/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaan mainospostia & paikallislehteä.Työ on täysin kannattamatonta ( n. 120 e/kk netto) Olisin halunnut sanoutua siitä irti jo viime kesänä, koska esim.omien  halkojen tekeminen omakotitalooni olisi ollut jo sinänsä kannattavampaa työtä minulle. TE-toimiston virkailija kuunteli kyllä, mutta sanoi etten saa sanoa itseäni irti jos meinaan säilyttää työmarkkinatukeni.

Olen saanut siihen lisäksi jotain "soviteltua päivärahaa" mutta se on niin pieni muutaman kympin suuruinen lisä ettei se juuri erotu tilissä siitä normaalista työmarkkinatuesta.

Se sitäpaitsi  yleensä vielä viivästyy,koska kaikki palkkakuitit täyttyy koko kuukauden ajalta olla ohessa mukana, että voin työmarkkinatukeni saada ja joka tunnista on tehtävä merkinnät lomakkeeseen. Olen siis käytännössä pakkotyössä, ja palkkaa varmasti jossain 'kiven sisälläkin' taitavat saada saman verran kuin minä tästä     työstäni.

Onhan tuo palkka pieni, mutta ei tuntejakaan silloin ole paljon. Ja kun saa soviteltua päivärahaa, silloin työttömyystuesta vähennetään puolet saadusta palkasta. Vain puolet. 60 € ei mielestäni ole pikkusumma työmarkkinatuella elävälle. Olen myös itse ollut samanlaisessa tilanteessa (paitsi en yrittänyt päästä eroon työpaikastani) eikä työttömyystuki ollut koskaan myöhässä. On kai se sitten, jos ei niitä tunteja itse ole ilmoittanut ajoissa. Sen voi nykyään tehdä netissä ja kestää alle 5 minuuttia.

Vierailija
38/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin tähän kommentin kirkon avusta. Kirkko on usean tuhannen vuoden ajan ollut se toimija, joka auttaa ihmisiä ihonväriin, statukseen, kastiin tai kirkkoon kuulumisen tai kuulumattomuuden perusteella. Yleensä kirkko on ollut se viimeinen oljenkorsi. En haluaisi että kirkkoa ja sen diakoniaa ajatellaan kuin klubina, johon kuukausimaksua maksamalla saa tarvittaessa apua. Apu kuuluu kaikille, koska kirkon Isäntä, Jumala auttaa kaikkia ihmisiä, jotka ovat ikinä syntyneet tähän maailmaan. Jumala ei tee eroa ihmisten välille, niin miksi ihmisten pitäisi tehdä eroa avunsaajien välille. Koko kirkko on syntynyt tämän ajatuksen pohjalle, ja mikäli tämä ajatus poistetaan toiminnasta niin kirkko voi samantien muuttaa rakennuksensa sosiaaliklubeiksi, joihin maksetaan kuukausimaksua. Terveisin entinen kirkkoon kuulunut Kristitty, joka on myös saanut apua diakoniasta kuuluessaan kirkkoon ja myös silloin kun ei enää ole kuulunut kirkkoon. Monesti ihmiset eivät tarvitse Jumalaa kun menee hyvin, mutta kun alkaa mennä huonosti Jumalan seura ja apu alkavat kelvata. Se on inhimillinen piirre syntiinlankeemuksen jälkeen. Näin joulun aikaan toivoisi armoa palstan ihmisille toisia kohtaan.

Saarnaa tuo niille "eroakirkosta.fi" -hihhuleille, joilla on kova hinku saada porukkaa eroamaan kirkosta. Eli toivottavasti mitkään kaksinaamaiset eroakirkosta -hehkuttajat eivät vahingossakaan käänny kirkon puoleen hädissään. Muutaman euron tähden.

Vierailija
39/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla että olet joutunut näin kokemaan, että Raamatun Jumala ei auta, kun seuraajatkin ovat niin ynseitä toisia ihmisiä kohtaan. Itse olen kokenut molemmat puolet. Tosi uskovaisia, jotka ovat olleet ynseitä ja niitä uskovaisia, jotka ovat avoimia, auttavaisia ja suhtautuvat arvostavasti toisia ihmisiä kohtaan. Kaikissa ihmisissä on mahdollisuus molempiin puoliin, oli uskovainen tai ei. Uskominen Jumalaan ei tee ketään automaattisesti paremmaksi ihmiseksi, sosiaalisemmaksi tai inhimillisemmäksi. Omasta puolestani voin vain sanoa että Jumala on avartanut omaa näkemystäni ja maailmankatsomustani näkemään toisia ihmisiä enemmän rakastavasti ja armollisesti. Siihen on jouduttu kulkemaan pitkä matka, ja voisin sanoa että nuorempana olin ynseämpi toisia ihmisiä kohtaan kuin nykyään. Uskon että Jumalan avulla ihminen voi muuttua. Paavin virka, papin virka tai seurakunnan jäsenyys ei tee kenestäkään rakastavaa ihmistä. Jumalan rakkaus, Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänen armonsa vastaanottaminen tekevät. Senkään jälkeen ihminen ei tee aina oikein ja oikeita valintoja, sen näkee myös suhteessa omaan puolisoon ja lapsiin. Edelleen se synti ja pahuus vaikuttaa vaikka olen saanut anteeksi. Oleellista on kumman valitsen, rakastavan Jumalan seuran tänä päivänä vai oman itsekeskeisen egoni hyväilyn ankeuttamalla muita.

Vierailija
40/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla että olet joutunut näin kokemaan, että Raamatun Jumala ei auta, kun seuraajatkin ovat niin ynseitä toisia ihmisiä kohtaan. Itse olen kokenut molemmat puolet. Tosi uskovaisia, jotka ovat olleet ynseitä ja niitä uskovaisia, jotka ovat avoimia, auttavaisia ja suhtautuvat arvostavasti toisia ihmisiä kohtaan. Kaikissa ihmisissä on mahdollisuus molempiin puoliin, oli uskovainen tai ei. Uskominen Jumalaan ei tee ketään automaattisesti paremmaksi ihmiseksi, sosiaalisemmaksi tai inhimillisemmäksi. Omasta puolestani voin vain sanoa että Jumala on avartanut omaa näkemystäni ja maailmankatsomustani näkemään toisia ihmisiä enemmän rakastavasti ja armollisesti. Siihen on jouduttu kulkemaan pitkä matka, ja voisin sanoa että nuorempana olin ynseämpi toisia ihmisiä kohtaan kuin nykyään. Uskon että Jumalan avulla ihminen voi muuttua. Paavin virka, papin virka tai seurakunnan jäsenyys ei tee kenestäkään rakastavaa ihmistä. Jumalan rakkaus, Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänen armonsa vastaanottaminen tekevät. Senkään jälkeen ihminen ei tee aina oikein ja oikeita valintoja, sen näkee myös suhteessa omaan puolisoon ja lapsiin. Edelleen se synti ja pahuus vaikuttaa vaikka olen saanut anteeksi. Oleellista on kumman valitsen, rakastavan Jumalan seuran tänä päivänä vai oman itsekeskeisen egoni hyväilyn ankeuttamalla muita.

Hienosti ja suoraan sydämestä kirjoitit. Olen edelleen uskossa, ollut jo lapsesta saakka. Vaikeaa on, vaikka pyrkimys olisi hyvään, niin kyllä sitä sortuu helposti hyvistä aikomuksista. Itseään joutuu puolustamaan vaikka olisi uskossa. Edelleenkään en hyväksy vääryyttä, en epäoikeudenmukaisuutta, etenkin kun se on tietoista, raivostun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi