Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto laittoi karenssin - rahat ovat loppu

Vierailija
03.12.2015 |

Jouduin irtisanoutumaan työstäni lokakuussa. Syinä olivat mm. maksamattomat palkat, lepoaikojen ja vapaiden noudattamatta jättäminen työnantajan puolelta sekä työpaikkakiusaaminen. Näistä asioista on olemassa lausunto luottamusmieheltä ja lisäksi lääkäriltä. Nämä eivät kuitenkaan te-toimistolle riittäneet perusteluiksi, vaan sain päätöksen, että olen itse aiheuttanut työn päättymisen ja sain 3 kk karenssia. Ajattelin pärjääväni tämän ajan firmasta saadulla lopputilillä, mutta sitä ei ole maksettu vieläkään. Rahat loppuivat jo, enkä saa ostettua ruokaa tai maksettua vuokraa. Auttaisiko sossu tällaisessa tilanteessa vai mitä ihmettä teen?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaa tuo niille "eroakirkosta.fi" -hihhuleille, joilla on kova hinku saada porukkaa eroamaan kirkosta. Eli toivottavasti mitkään kaksinaamaiset eroakirkosta -hehkuttajat eivät vahingossakaan käänny kirkon puoleen hädissään. Muutaman euron tähden.[/

Heh, valitettavasti sama Jumala, jota olen luvannut seurata ja johon uskoa kehoittaa ja käskee minua myös rakastamaan vihamiehiäni, jotka ehkä minua vihaavat tai tekevät kirkon toiminnalle jäsenkatoa. Joten mieluummin yritän ymmärtää heidän toimintaansa kuin hyökätä heitä vastaan. Ehkä voin voittaa heidät puolelleni käyttäytymällä heitä kohtaan eri tavalla, armahtavasti kuin olemalla aggressiivinen. Olen itse eronnut kirkosta, en sen tähden että nämä ovat mainostaneet sitä, vaan sen tähden että Suomen ev.lut kirkko on poikennut Raamatun linjasta, ja hylännyt sen eikä se ole enää heidän ylin ohje ja neuvonantaja. Silloin juuri alkaa inhimillinen oppi vaikuttaa ja tuottaa huonoa satoa. Kirkon pitää olla rehellisesti sitä mitä on eikä mukautua aikaan. Mm. Muslimit eivät arvosta niitä kristittyjä, jotka eivät edes tiedä mihin enää uskovat. Kukaan ei arvosta ihmistä, joka polkee omia arvojaan väärien asioiden tähden.

Vierailija
42/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on saatanasta. Langettaa karenssin niin helpolla, että olkaahan ihmiset kokoajan varpaillanne! Toivottavasti aloittaja saa kumottua kyseisen päätöksen. Tässä maassa työttömät ovat pohjasakkaa, mitä natsi työkkäri voi kyykyttää mielensä mukaan miten haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaikka homma meni ihan hengelliseksi niin voimia taisteluun omien oikeuksien puolesta aloittajalle. Jouduin itsekin kikkailemaan potkujen jälkeen, että en saanut karenssia. Siihen auttoi virkailijaan vetoomus ja toki mulla tais auttaa kun oli koeaikana tullu fudut. Mut aina kannatta yrittää päästä virkailijoitten kanssa tapaamiseen, kasvotusten toiseen ihmiseen vetoaminen on helpompaa ja ilman muuta juristi avuksi. Eniten ne pelkää just lakimiehiä ja niiden tuomaa pelotetta, et omaa työtä joudutaan arvioimaan tarkemmin. Yleensä ihmiset luovuttaa liian helposti ja silloin virkailijat haluavat vain päästä helpolla, jos huomaavat että ihminen ei jaksa taistella tai ei tiedä asioista. Toki, poikkeuksia olen tavannut ja myös ihania ihmisiä te-toimistossa, joka oli jonkun mukaan saatanasta. Ja Kelassa, sossussa ja seurakunnan diakoniassa. Yleensä se tapaaminen auttaa, mut toki nyt ovat estäneet ihmisiä edes aikoja saamasta, osissa kuntia. Eli sitten joutuu menemään taas ylemmäs kohti johtoa, ei enää rivityöntekijä riitä. Pomoa kohti hyökätään, joka lymyilee linjojen takana. :)

Vierailija
44/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan mainospostia & paikallislehteä.Työ on täysin kannattamatonta ( n. 120 e/kk netto) Olisin halunnut sanoutua siitä irti jo viime kesänä, koska esim.omien  halkojen tekeminen omakotitalooni olisi ollut jo sinänsä kannattavampaa työtä minulle. TE-toimiston virkailija kuunteli kyllä, mutta sanoi etten saa sanoa itseäni irti jos meinaan säilyttää työmarkkinatukeni.

Olen saanut siihen lisäksi jotain "soviteltua päivärahaa" mutta se on niin pieni muutaman kympin suuruinen lisä ettei se juuri erotu tilissä siitä normaalista työmarkkinatuesta.

Se sitäpaitsi  yleensä vielä viivästyy,koska kaikki palkkakuitit täyttyy koko kuukauden ajalta olla ohessa mukana, että voin työmarkkinatukeni saada ja joka tunnista on tehtävä merkinnät lomakkeeseen. Olen siis käytännössä pakkotyössä, ja palkkaa varmasti jossain 'kiven sisälläkin' taitavat saada saman verran kuin minä tästä     työstäni.

Onhan tuo palkka pieni, mutta ei tuntejakaan silloin ole paljon. Ja kun saa soviteltua päivärahaa, silloin työttömyystuesta vähennetään puolet saadusta palkasta. Vain puolet. 60 € ei mielestäni ole pikkusumma työmarkkinatuella elävälle. Olen myös itse ollut samanlaisessa tilanteessa (paitsi en yrittänyt päästä eroon työpaikastani) eikä työttömyystuki ollut koskaan myöhässä. On kai se sitten, jos ei niitä tunteja itse ole ilmoittanut ajoissa. Sen voi nykyään tehdä netissä ja kestää alle 5 minuuttia.

Kahtena päivänä viikossa on jako (haja -asutusalue,  on joitakin (hissittömiä) kerrostaloja ja loput rivitaloa ja omakotitaloja muutama vanha  maalaistalokin vielä ) Talouksia n.320 , alue n. pari neliökilometriä, mainokset tulevat tiistaiaamuna,lehdet keskiviikkona jolloin jaetaan, seuraavat mainokset perj. aamuna ja lehdet lauantaiaamuna jolloin ne jaetaan.

Mainoksia (+mainoslehtiä) voi olla jopa 8-9:kin erilaista, toinen paikallislehdistä tulee taittamattomana pakkana joten ne on kaikki ensin taitettava . Työ esim. keskiviikkoa silmälläpitäen syytä aloittaa hyvissä ajoin tiistaina,että ovat sitten kaikki mainokset yhdessä lehtien väliin siisteiksi lukupaketeiksi sujautettavissa jokainen.

Työtä kyllä riittää niiden kanssa sillä yhtenä aamuna punnitsin tarkkaan ja sain jo pelkkien mainosten yhteispainoksi 126 kiloa ! Lehdet siihen seuraavana päivänä päälle tekivät vaa'assa yht. 187 kg.

Ansioista saadut, (kaksi )kuukauden palkkakuittia on oltava liitteenä aina KELA:lle esitettäväksi ja hakemukseen joka päivän työtunnit merkattava tarkkaan. KELA:lla menee aina väh. puoli tuntia niiden selvittämisessä . Isot määrät eivät ihan  yhdellä polkupyöräkierroksella tule vielä jaetuiksi ja sohjoa on nytkin tiellä. Kuukaudessa kauttani kulkee siis satoja kiloja erilaisia letiä ja  lehdyköitä ( mitkä tarpeellisia, mitkä vähemmän hyödyllisiä-yhtä kaikki -kaikki jaettavaa määrää) Ylimääräiseksi jäävät (niitäkin tulee aina reilusti) on toimitettava itse jätepisteeseen ,ja nippusiteet johonkin roskikseen tai jätekatokseen nekin.

Ei tuo 60 euroa  sitä kahdenviikon työrupeamaa oikein hyvin mielestäni kompensoi ,kun ajattelee sitä työmäärää joka siinä on  ja niitä tunteja jotka sen tekemiseen kuluvat. Jos meinaat päästä 3:n euron tuntiansioon niin siinä ei sitten yhtään kahvitaukoa pidetä välissä ja työtä saat painaa todella lujasti ja melkein jo  ennätystahtia. Yhtään lomapäivää ei ole ja se 60 euroa ei riitä yhtään sen suurempiin hankkeisiin kuin normaaleissakaan  ansiotöissä käyvillä ihmisillä. Syödä täytyy ilmaispostin kantajankin,että jaksaa taas polkea ja jakaa.

Virallisestihan minunkin tittelini on kuitenkin 'työtön', joten kertonee sekin jotain hikipisaroitteni arvostuksesta tässä hommassa.  60 euroa riittää muuten käytännössä kahteen hyvin  taloudellisesti valittuun ruokaostoskassiin yhdelle hengelle jostain edullisesta marketista hankittuna.

Onko se mielestäsi Suomessa v.2015 (nykyisen elinkustannusindeksin mukaan laskien)  oikeudenmukaisesti ja kohtuullisesti maksettu palkka jostain yli 400 kilon postimäärän käsittelystä ja jakamisesta haja-asutustaajamassa ?

Entä kuinka monta vuotta sinä suostuisit olemaan tällaisessa työsuhteessa ja näillä ehdoilla siinä aina vaan jatkaen  ? Kuinka kauan on mahdollista ja  oikein, että keskustelu tällaisestakin työvoiman riistosta voidaan työnantajien, KELA:n  ja hallituksen toimesta tai suostumuksella painaa vain jatkuvasti "maton alle" .

Vierailija
45/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaislehtien jako ei ole inhimmillistä hommaa. Ja siitä ei pääse eroon helpolla!

Työ on raskasta ja tuntipalkka vähän yli 2 €.

Vierailija
46/46 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös itse ollut samanlaisessa tilanteessa (paitsi en yrittänyt päästä eroon työpaikastani) eikä työttömyystuki ollut koskaan myöhässä. On kai se sitten, jos ei niitä tunteja itse ole ilmoittanut ajoissa. Sen voi nykyään tehdä netissä ja kestää alle 5 minuuttia.

Ei riitä tuntien ilmoittaminen, johon menee se 5 minuuttia. Sen lisäksi on ilmoitettava myös palkka! Siinä  voikin mennä vaikka 5 VIIKKOA, jos sattuu olemaan palkanlaskija lomalla tai muuten vaan hidas ja työtuntitiedoilla hidas reitti.

älkää nyt Jumalaa tähänkin asiaan sekoittako, kyllä tämä on selvitettävä aivan maallisen esivallan kanssa. Raamattuun perusteellisemmin tutustuneet ovat varmaan huomanneet, että armo on olennainen osa kristinuskoa, ja tämä taitaa olla ainoa jossa on lähetyskäsky. Armeliaisuus ja vähäosaisempien auttaminen kuulunee kaikkiin suuriin uskontoihin, mutta vain kristityt saarnaavat pelastusta pakanoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan