Toimistotyöläiset, missä syötte lounasta?

Vierailija

Olen aloittamassa pian ensimmäisen ns. siistin sisätyön ja nyt iski stressi ruokailuista (kyllä, naurettavaa...). Pitää varmaan ottaa varmuuden vuoksi omat eväät mukaan? En siis tiedä mikä tuolla on systeemi ruokailujen suhteen. Ihan työpaikan vieressä on lounasravintola, mutta en tiedä käyvätkö työntekijät siellä. Mitään muuta siinä lähellä ei sitten olekaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Mitäpä jos soitat pomolle ja kysyt millaisia käytäntöjä siellä on. Pääsääntöisestihän jokainen valitsee itse käykö ulkona, ottaako eväät vai onko syömättä. Ja joka päivä voi valita uudelleen.

Vierailija

Yleensä käyn työpaikan alakerran Amica-ruokalassa. Jos siellä ei ole mieleisiä ruokia, käyn jossain lähi-kebabbilassa tai pizzeriassa tai mäkissä. Lauman mukana en mene, vaan käyn itsekseni syömässä silloin kun huvittaa, missä huvittaa. Meillä ei muutenkaan ole sellaista tapaa että porukka kävisi yhdessä syömässä. 

En minä kyllä ikinä soittaisi pomolle tuollaisesta etukäteen, kuten joku ehdottaa. Kuulostaa tosi avuttomalta minusta. Asia ratkeaa niin helposti, että otat ekana päivänä varmuuden vuoksi jotain pientä evästä millä tarvittaessa pärjäät päivän, vaikka jonkun ateriankorvikepatukan, mutta sitten olet valmis lähtemään syömään jonnekin jos työkaverit vaikka pyytää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä käyn työpaikan alakerran Amica-ruokalassa. Jos siellä ei ole mieleisiä ruokia, käyn jossain lähi-kebabbilassa tai pizzeriassa tai mäkissä. Lauman mukana en mene, vaan käyn itsekseni syömässä silloin kun huvittaa, missä huvittaa. Meillä ei muutenkaan ole sellaista tapaa että porukka kävisi yhdessä syömässä. 

En minä kyllä ikinä soittaisi pomolle tuollaisesta etukäteen, kuten joku ehdottaa. Kuulostaa tosi avuttomalta minusta. Asia ratkeaa niin helposti, että otat ekana päivänä varmuuden vuoksi jotain pientä evästä millä tarvittaessa pärjäät päivän, vaikka jonkun ateriankorvikepatukan, mutta sitten olet valmis lähtemään syömään jonnekin jos työkaverit vaikka pyytää.

Miksei voisi soittaa ja kysyä...yleensähän nämä ekan päivän käytännöt puhutaan läpi kun työsopimus allekirjoitetaan. Ikinä en ole mennyt ekaa päivää töihin tietämättä onko lounasetua/taukotilaa/yhteistä lounasta/jollain päivystys muiden syödessä/mahdollisuus käydä kotona kesken päivän....onhan näitä kuvioita.

Vierailija

2 vaihtoehtoahan sitä on, joko käyttää jotain luonasruokalaa tai sitten syödä omia eväitä. Itse mieluummin suosin vaihtoehtoa 2 eli omia eväitä, vaikka siinä oma vaivansa onkin. Ruokapaikkojen käyttäminen päivittäin käy nopeasti kalliiksi...

Vierailija

Helppoa se teillä on kun on varaa käydä sopimusruokaloissa ja maksaa se 6 euroa lounaasta. Ei minun palkallani :( Yleensä otan töihin evääksi esim. hernekeittopurkin, josta riittää 2 päiväksi. Vettä sekaan ja mikroon. Laatikot ovat myös hyviä. Kerralla iso satsi vaikka makaroonilootaa eräpäivälihasta, laittaa pakasterasioihin ja lyö pakkaseen. t. siivooja73

Vierailija

No en mä ainakaan mitään ateriankorvikepatukkaa ottaisi jos ei niitä muutenkaan syö. Jos ap haluat syödä omia eväitä, ota omat eväät mutta kyllä ihan hyvin voi etukäteen varmistaa onko työpaikallasi kylmäsäilytystilat ja lämmitysmahdollisuudet. Jos haluat käydä jossakin ulkona syömässä, sitten käyt.

Vierailija

Me käydään ravintoloissa, lähellä on montakin. Joskus haetaan myös stockmannin herkusta liha- ja salaattitiskistä jotain. Yhdellä työkaverilla taitaa olla eväät aina.
Ei tämä tosiaan se halvin vaihtoehto ole. Meillä ei töissä kukaan niin välitä vaikka menisi tuntikin lounaalla, joten mahdollista käydä ulkona syömässä, vaikka kauempanakin autolla. Monissa paikoissa tuskin onnistuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helppoa se teillä on kun on varaa käydä sopimusruokaloissa ja maksaa se 6 euroa lounaasta. Ei minun palkallani :( Yleensä otan töihin evääksi esim. hernekeittopurkin, josta riittää 2 päiväksi. Vettä sekaan ja mikroon. Laatikot ovat myös hyviä. Kerralla iso satsi vaikka makaroonilootaa eräpäivälihasta, laittaa pakasterasioihin ja lyö pakkaseen. t. siivooja73

Niin? Tämä ketju oli toimistotyöntekijöille.

Vierailija

Minä syön työpöydän ääressä omia eväitä joka päivä. Olen lihonut toimistotyössä 10 kiloa ja laihdutin ne pois. Nyt en enää syö päivän aikana lounaita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin? Tämä ketju oli toimistotyöntekijöille.

Okei!! No tukehtukaa sitten sinne toimistopölyynne jos mä olen ihan eri kastia ja mun mielipiteet ei oo arvokkaita.

Vierailija

Täällä olisi kolme lounasruokalaa kävelymatkan päässä, mutta ongelma on siinä että ne tulisivat liian kalliiksi eväisiin verrattuna ja vaikka meillä on mahdollista saada lounasetu niin silti. Ja lounasseteleissä on se paha puoli, että sitten sillä pitää syödä kunnolla ja se tarkoittaa minulle PALJON, jotta saan rahalle vastinetta. Mikä sitten näkyy lanteilla.

Joka kerta kun olen ollut työpaikassa jossa olen ottanut (tai saanut) lounasedun, olen lihonut.

Joten mun vaihtoehto on eväät. Alalaatikossa on aina pussikeittoja, näkkileipää, annospuuroja jne. Ei ole järin hääviä, mutta nälkä siirtyy.

Ehkä joskus, kun kotona ei ole ruokittavia päivän tärkein ateria tulee olemaan lounas. Mutta toistaiseksi säästän lounaasta ja syön perheen kanssa kunnolla.

Vierailija

Me käydään useimmiten pienellä porukalla jossain työpaikan lähellä olevista ravintoloista. Joskus haetaan kaupasta esim. salaatit ja syödään kahvihuoneessa. Joskus joku tuo kotoa omat eväät ja syö ne kahvihuoneessa yksin/muiden eväitä tuoneen kanssa. Joskus kaikilla on esim. asiakkaita tai palavereja eri aikoihin, jolloi kaikki käy yksin joko siellä ravintolassa tai kaupassa tai syömässä omat eväänsä.
Työpaikkani on ydinkeskustassa, joten autolla ei koskaan lähdetä mihinkään kauas, valinnanvaraa on lähinurkilla riittävästi. Meillä ruokatauko on palkaton, joten periaatteessa saa mennä vaikka kotiin tai tehdä ihan mitä lystää sen ajan. Meillä myös lounas voi joskus venyä vaikka 1,5h mittaiseksi, jos iltapäivällä ei ole asiakkaita tulossa ja on hommia ei ole kasaantunut liikaa. Esim. kesällä käydään usein lounaalla, ja sen jälkeen vielä syödään puistossa jätskiä.

Vierailija

Yleensä haen kaupasta jotain ja syön omalla pöydällä tai käyn viereisissä ravintoloissa.

Eväitä en tavallisesti ota, koska haluan päästä vähän jaloittelemaan tauolla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat