Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! olen kerrostalon pihalla, avaimet sisällä, talonmies ei vastaa puhelimeen.

Vierailija
02.12.2015 |

Mitä mä voin tehdä ? Olen koittanut soittaa talkkarille (jolla on vara avain) jo yli tunnin eikä se vaan vastaa.

Mulla koira asunnossa, joten sinne on päästävä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä voin tehdä ? Olen koittanut soittaa talkkarille (jolla on vara avain) jo yli tunnin eikä se vaan vastaa.

Mulla koira asunnossa, joten sinne on päästävä.

Ei taida olla sun hauva Lassie?  Jos se ois niin vuffe ois huomannut sun jättäneen avaimet sisälle.

Joten koirus olisi jo ottanut avaimet suuhunsa, avannut oven ja tullut sun luokse.

No rakas koira se varmaan on... Mutta hieman hidas musti.

Vierailija
22/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kuinka monella on muka naapurien puhelinnumerot? Mä en edes tiedä naapurieni nimeä, vaikka toki kohteliaisuuden vuoksi tervehditään jos törmätään rapussa.

Numerotiedustelusta voi kysyä,  kai nyt sukunimen muistaa nähneensä naapurin ovessa? Osoitehan on tiedossa.

Nr. 17 ei ole kiinnittänyt huomiota naapureiden postiluukkujen sukunimiin tai ala-aulan nimitauluun, joten ei aavistustakaan kuka tässä talossa asuu. Sitäpaitsi, meillä vaihtuu niin usein asukkaat, että aika turhaa olisikin muistaa naapureiden nimet.

( p.s. tuntemattomat naapurit tykkää varmasti, kun tuntematon naapuri häiritsee nukkumista...)

Kyllä se soitto huoltoyhtiöön on paras, koska siellä päivystetään, yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kuinka monella on muka naapurien puhelinnumerot? Mä en edes tiedä naapurieni nimeä, vaikka toki kohteliaisuuden vuoksi tervehditään jos törmätään rapussa.

Numerotiedustelusta voi kysyä,  kai nyt sukunimen muistaa nähneensä naapurin ovessa? Osoitehan on tiedossa.

Harvoin enään numerotiedustelusta saa kenenkään numeroa. Monet ovat laittaneet numeronsa salaiseksi

En tiedä miten yleistä on tuo salainen nro systeemi, mulla ja mun tutuilla ihan saatavilla normaalisti. Mutta ok sitten niin. Sori ap. toivottavasti et palellu.

Vierailija
24/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy hakeen siwasta koiranruokaa ja tiputa purkki ja avaaja postiluukusta sisään.

Toi varmaan hyödykkääkin paljon kun näin myöhään illala rapun ovi on lukossa.

Toi oli hyvä pointti, mut jos pyytää lukkoseppää avaan sen alaoven?

Eikö se olis sama sitten pyytää avaamaan myös sen kotioven ja ruokkia se koira sitten.

Vierailija
25/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti tällainen tilanne ois päällä, kuinka moni teistä tekstailis tänne?? Eiköhän ensin tulis mieleen soitella kavereille, vanhemmille, sisaruksille ym. Ja huoltoyhtiön päivystysnumerot on näkyvissä ulko- ovella. Talkkareita on enää aniharvassa talossa olemassakaan. Eli provo.

No en minä tänne kyllä viestittäisi. Mutta ihmetyttää mitä se auttaa soitella sisaruksille? Kukaan heistä ei asu lähimaillakaan täällä... Kavereille soitto joo olisi nopeasti entiset kaverit kun tähän aikaan herättäisin... Vanhemmat ei vastaa enään kun kuolleet ovat.

Vierailija
26/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne? Illan viimeinen viesti. Hyvää yötä mammat ja muut!

Vierailija
27/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ei jeesus. Kaverit heivaa kun KAIKKI nukkuu jo ennen yhtätoista ja porukat on kuolleet ja et muista naapureiden nimiä ja seuraavaksi varmaan meteoriitti tippuu niskaan? 😃

Vierailija
28/33 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että on ihan oikeasti olemassa vielä taloja, joissa on talonmiehet käytössä - ei siis huoltoyhtiötä. Tämän takia en rupeaisi kenellekään kettuilemaan. Miksei avuntarvitsija kysyisi tällaisessa asiassa AV:lta apua? Täällä on kokeneempaa porukkaa, joista ainakin osa antaa vilpittömästi hyviä neuvoja. Terv. Lauttasaari, jossa kerrostalossa oli talonmies vielä 2 vuotta sitten, kun muutin pois.

Vierailija
29/33 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että on ihan oikeasti olemassa vielä taloja, joissa on talonmiehet käytössä - ei siis huoltoyhtiötä. Tämän takia en rupeaisi kenellekään kettuilemaan. Miksei avuntarvitsija kysyisi tällaisessa asiassa AV:lta apua? Täällä on kokeneempaa porukkaa, joista ainakin osa antaa vilpittömästi hyviä neuvoja. Terv. Lauttasaari, jossa kerrostalossa oli talonmies vielä 2 vuotta sitten, kun muutin pois.

Kyllähän niitä talonmies-taloja on, mutta ei sielläkään edellytetä talkkarin päivystävän 24/7. Sitä varten on solmituu päivystyssopimus huoltoyhtiön kanssa.

Vierailija
30/33 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ohiksena että en todellakaan menisi avaamaan alaovea jos joku tuntematon ääliönaapuri olisi onkinut mun puhelinnumeron jostain ja herättäisi mut 11 arki-iltana kun olen jo nukkumassa :D

Vierailija
31/33 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Miten kävi?

Vierailija
32/33 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksenne, että lukkosepän palvelut voivat maksaa useamman satasen. Riippuen täysin ajankohdasta. Hinta on tietenkin eri tiistaina klo 11 kuin sunnuntaina klo 1.30. Päivystyshinnoilla helposti ainakin sen 200 €.

Vierailija
33/33 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai työpaikassani on niin monta jotka ovat jättäneet maksamatta tuon oven avauksen. On se ihan normi juttu että on ryypätty rahahukattu mm. avaimet. Se on sitten talkkarin vika kun on huono olo joskus tulee pikku oksennus pihalle tai rappuun. Tuli päivä kun kyllästyin siihen että oven avaus maksu jää niin usein maksamatta. Mielestäni ei ole oikein ettei haluta maksaa palvelusta jossa asiakas soittaa kun olen paikalla saa sitä etsiä mihin sen livahtanut ( joskus mennyt takaisin kuppilaan, tutulla ryypylle jne.) Ilmoitin että enää en avaa jos rahaa ei makseta käteen.

Yksi joka oli velkaa sen 120€ kun ei aikaisemmin ollut maksanut soitti yhtiön puheen johtajalle ja kertoi että en vastaa. Tuo mukava puheenjohtaja soitti minulle ja kertoi ettei puhelimeni ilmeisesti toimi hyvin. Kerroin että tilanteen ja hän sanoi että pyydä ensin saatavat. (Ja jos en saa niitä yhtiö hoitaa palkkaani) jos se ei maksa niin voin itse miettiä avaanko. Tuon puhelun aikana kyseinen ihminen oli saanut naisisännöitsijän kiinni. Joka myös soitti minulle ja hän ihanasti uhkasi lopputilillä. No minulla on aina nauhoitus puhelimessa johtuen siitä kun saattaa tulla puhelu jossa ei ihan saa selvää maantien metelistä johtuen mihin pitäisi mennä mitäkin tekemään. Joskus on toki tilanteita ettei puhelinta kuule tai ei vain pysty just heti vastaamaan.

Älkää ihmiset soittaminen tuntemattomasta numerosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi