Lohtubiisejä kuoleman käsittelyyn
Olen tässä ajatellut, että eroa käsittelevät biisit sopivat aika hyvin myös silloin, kun oma seurustelukumppani kuolee. Ne jotkut biisien ajatukset ovat täysin samoja.
Esimerkiksi Sannin 2080-luvulla kuvaa osaltaan tismalleen sitä, mitä mä olen tehnyt ja ajatellut tässä viime aikoina. Poikaystäväni, tai avomieheni, kuoli noin pari kuukautta sitten, ja nyt löysin lohtua musiikista sanoittamaan tätä oloa.
Onko teillä ehdottaa biisejä, jotka kuvastaisi näitä tunteita.
Kommentit (31)
The Killers - Read My Mind
Ei muuta sanottavaa. Upea kappale ja bändi.
Otan osaa ap :(
Yann Tiersennin Tabarly albumi. Löytyy ainaki spotifysta. Sanoja kappaleissa ei ole, mutta musiikin tunnelma on juuri mitä sisälläni tunnen. On ainakin itselleni ollut rakkaan henkilön kuoleman käsittelyssä isoksi avuksi. Biisissä on jotenki riipivää kaipuuta ja epätoivoa, mutta samalla sellaisia valonpilkahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Eric Claptonin Do you know my name .Teki laulun pienelle pojalleen joka tippui pilvenpiirtäjän ikkunasta.
Tarkoitat varmaan Claptonin Tears in Heaven -kappaletta.
Ensiksikin otan osaa suureen suruun! Itselläni tulee mieleen Johanna Kurkelan tuotanto, jossa on niin iloisia kuin surullisiakin kappaleita. En nyt nimeä mitään kun en tähän hätään muista nimiä, mutta kuunteleppas. :)
Johanna Kurkelan Juurrun tähän ikävään
Eric Claptonin Do you know my name .Teki laulun pienelle pojalleen joka tippui pilvenpiirtäjän ikkunasta.