Lohtubiisejä kuoleman käsittelyyn
Olen tässä ajatellut, että eroa käsittelevät biisit sopivat aika hyvin myös silloin, kun oma seurustelukumppani kuolee. Ne jotkut biisien ajatukset ovat täysin samoja.
Esimerkiksi Sannin 2080-luvulla kuvaa osaltaan tismalleen sitä, mitä mä olen tehnyt ja ajatellut tässä viime aikoina. Poikaystäväni, tai avomieheni, kuoli noin pari kuukautta sitten, ja nyt löysin lohtua musiikista sanoittamaan tätä oloa.
Onko teillä ehdottaa biisejä, jotka kuvastaisi näitä tunteita.
Kommentit (31)
Älä kuuntele tarkoituksella mitään kappaletta. Minulla lisäsi tuskaa.
Kamalaa sanoa näin.
Yön Rakkaus on lumivalkoinen. Olen aina pitänyt biisistä ja nyt aviomieheni kuoltua siitä on tullut entistä tärkeämpi.
Black Sabbath Solitude. Ei kerro kuolemasta mutta yksinäisyydestä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele tarkoituksella mitään kappaletta. Minulla lisäsi tuskaa.
Kamalaa sanoa näin.
Mulla se taas on tuntunut auttavan. Kun niin saan edes jotenkin sanoitettua, että mitä siellä päässä pyörii. Aikaisemin en edes tiennyt, mitä ajatella.
Tuntuu, että olen tullut tässä parin viikon aikana valtavasti eteenpäin asian käsittelyssä. Enää ei ole vain pelkästään ja ainoastaan sitä tylppää ja puristavaa tuskaa rintakehässä.
- Ap
No klassiselta puolelta tulee ensimmäisenä mieleen Tomaso Albinonin Adagio.
Lisää... Death Cab for Cutie - What Sarah Said
The Antlers - Kettering
The Smiths - Asleep
Wilco - How to Fight Loneliness
The National - About Today
Emmä tiedä kuinka lohdullisia nämä sitten on.
Otan osaa menetyksesi vuoksi.
Krista Siegfridsin Can you see me on aivan ihana kappale, vaikka käsitteleekin artistin isän kuolemaa, niin sopii minusta kenen tahansa läheisen kuolemaan sanojensa vuoksi :)
Jo Dee Messina - If Heaven Was Needing a Hero
Toinen laulu on nimeltään "Gentle Soul" ja esittäjästä en tiedä. Joskus itse kuuntelin sitä vaikeassa tilanteessa.
-Mies 29v + 1v-
Aste - Nuorallatanssija. Ei ehkä sovi kaikille, mutta itseä kosketti aivan älyttömän paljon, koska sain sen nuorilta, joiden parissa töitä tein, kun mieheni kuoli.
Mä kuuntelin paljon veskun ja samulin Tuomittuna kulkemaan ja passengerin let her go, kun ystäväni menehtyi syöpään
Armo - Apulanta
Hetken tie on kevyt - Tehosekoitin
Missä muruseni on - Jenni Vartiainen
Vanha hitti He ain't heavy he is my brother
Seasons in the sun
Petri Laaksosen Ota hänet vastaan
Pepe & Paradise: Niin vähän on aikaa
Sufjan Stevens - Fourth of July