Mitä tekisit, jos tulisit raskaaksi NYT?

Vierailija

Kuvitellaan, että huomaat nyt olevasi raskaana. Mitä tekisit, mitä ajattelisit? Mihin tilanteeseen lapsi syntyisi? Keskeyttäisitkö?

Itse ajattelisin, että en suunnitellut vauvaa vielä vuoteen tai pariin, mutta olisin silti onnellinen, ja uskoisin myös miehen olevan innoissaan. Hyvään tilanteeseen syntyisi (ehtisin valmistua, miehellä vakipaikka, okt-talo, elämä suht. tasaista).

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Miettisin ankarasti miten pitkällä raskaus voi olla ja kuinka paljon sikiölle olisi voinut aiheutua vauriota mm. pikkujouluryyppäjäisistä ja toisaalta käyttämästäni särkylääkkeestä.

Jos riski olisi korkea, joutuisin päätymään keskeytykseen, vaikka se ei ole tähän mennessä ajatusmaailmaani sopinut. En vain jaksasi enää tällä iällä kehitysvaurioista lasta. Entisten lisäksi. JOs jotenkin voisi (eihän se ole mahdollista) tietää, että lapsi olisi ehdottomasti, terve, ottaisin vastaan.

45+

Vierailija

Olishan se suuri ihme, mutta teoriassa mahdollinen... 

Vauva otettaisiin varmasti suurella ilolla vastaan..olisi isänsä ensimmäinen ja minulle kahdeksas..todellinen iltatähti.

Syntyisi reilusti nelikymppisille ja keskelle melkoista myllerrystä..

Olisi kaksi omakotitaloa ja toinen vielä maatilalla..  

Saisi varmasti rakkautta ja olisi vaalittu pienokainen..

Keskeytystä ei varmasti edes harkittaisi.. Olisihan se...todellinen ihme.

Vierailija

Lopettaisin tupakan polton. Pitäisin lapsen, itse opiskelen, miehellä on vakityö mutta työn jatko on kuitenkin epävarmaa joten huolestuttaisi. Tämän takia emme ole vielä alkaneet lasta yrittää. Meillä on ennestään vähän yli vuoden ikäinen lapsi.

Vierailija

Hehe, meillä tapahtui näin muutama kuukausi taaksepäin. Alkuun olimme molemmat ihan shokissa ja ensimmäinen päivä menikin itkiessä (ei toki ilosta vaan järkytyksestä). Meillä kuitenkin aikalailla samanlainen tilanne, että olimme suunnitelleet että yrittäisimme saada lasta vuoden tai kahden kuluttua.

Molemmilla oli tuolloin vielä opinnot kesken, mutta kuitenkin loppusuoralla, kun raskaustestiin yllättäen ilmestyikin kaksi viivaa. Naimisiin olimme menneet juuri sitä ennen. Mies nyt tässä välissä kuitenkin valmistunut ja saanut vakituisen työpaikankin, itselläni opinnot vielä kesken. Emme kuitenkaan vakavasti oikeastaan edes miettineet keskeytystä vaikka lapsi nyt syntyykin muutama vuosi aikaisemmin kuin olimme suunnitelleet, ihan hyvin asiat meillä on kuitenkin. Minä voin suorittaa opintoni loppuun äitiyslomallakin. Nykyään olemme lapsesta onnellisia ja otamme hänet suurena siunauksena/lahjana vastaan, niin kuin hän varmasti onkin ja odotamme kovasti tulevaa kevättä milloin hän syntyy. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskeytys olis pakollinen.
Olen Roaccutan-juurilla.
Muuten vois vauva tulla, vaikka en enää lapsia toivokaan.

Mun veljentyttäreni on terve Roacuttan-lapsi.

Vierailija

Harrastin seksiä viimeksi keväällä joten olisin yli 9kk raskaana. Ei tässä vaiheessa mitään abortteja tehdä, joten pitäisin lapsen. Olisi kyllä melkoinen yllätys. Minusta nimittäin tuli kahden lapsen yh-äiti kuukausi sitten ja jo tässä on jaksamista. Vauva päälle ja olisin varmaan hermoraunio.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat