Huomio kaikki ex-lihavat!

Vierailija

Miten onnistuitte/yritätte laihduttaa? Miten pääsitte ahmimisesta/karkin mättäämisestä lopullisesti eroon? Itselläni perusruokavalio terveellinen, edes leipä ei sinne kuulu mutta tää karkin ja suklaan mättäminen ni ei jumalauta!! Miten onnistuitte?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mulla auttoi siirtyminen vhh-ruokavalioon. Ylipainoa oli vähän reilu kymmenen kiloa. Ja makea maistui. Kilot ja makeanhimo hävinnyt.

Kohta laiha mies

Olin kokeillut muutamaakin "kikkaa" vailla mitään pysyviä tuloksia.

Sitten aloin kattelemaan, että mistä ne mun kalorit oikeen tulee. Omalla kohdalla tajusin viikon seurannan jälkeen ensimmäiseksi, että vedän 1½ litraa kevytmaitoa päivässä eli 4830 kcal viikossa pelkästään vitun MAIDOSTA. Vaihdoin maidon rasvattomaan (jonka makuun totuin parissa päivässä) ja viikottainen maidosta tuleva kalorimäärä putosi lähes 1400 kcal ja rasva nollaan.Samalla tavalla kävin perusravintoaine kerrallaan läpi mun ruokalistaa ja vaihtelin tuotteita yksi kerrallaan.

Iltaista leivän pupeltamista sain tiputettua kun aloin syödä kunnon aamiaisen. Tankkasin illalla vaistomaisesti koska seuraavan aterian söin aina vasta puolelta päivin.

Limun vaihdoin vichyyn, jota mulla on aina kaapissa nykyään pari 1½ litran pulloa. Lakkasin ostamasta mehuja kokonaan.

Nyt paino pudonnut ilman mitään dieettiä tai liikunnan lisäystä 108 kilosta 92 kiloon ja suunta edelleen alaspäin. En kärsi nälkää enkä paastoa.

Vierailija

Alunperinkään en oikein välitä makeasta(paitsi suklaasta), mutta mä lasken kaloreita viikolla, viikonloppuisin ei tartte, ja voi syödä mitä haluaa.

Kerran viikossa punnitus, jos näyttää liikaa nin sitten vedetään seuraava viikko tiukempaa, mutta jos normi paino +-2 kg, mennään samalla kaavalla kuin ennenkin.

Tällä keinoin olen pysynyt ihanne painossani nyt 6 v. Aikaisemmin hirveetä jojoilua painon kanssa.

Nykyään ei tarvitse niin laskea kaloreitakaan,kun olen vähentänyt hiilareita, eli ruoka annos sisältää lähinnä vihanneksia ja lihaa/kanaa/kalaa.

Vierailija

Mulla auttoi ero. Kummasti väheni herkkujen mättö, kun ei niitä enää kukaan kotiin kantanut. Itse en osta mässyjä enkä ole koskaan tilannut pitsaa. Mies hoiti nämä asiat ennen. Sitten myös eron sydänsuruihin reagoin sisuuntumalla niin, että aloin pitää itseni aktiivisena (=salilla). Suhteessa podin surujani sohvalla suklaan kera.

Vierailija

Mä elin suunnilleen koko lapsuuteni sokerilla, niin oli aika yllättävää miten nopeesti se makeanhimo katosi kun olin pari-kolme viikkoa kokonaan syömättä karkkia tai muuta makeaa, eikä sen jälkeen enää tehnyt mieli palata entiseen ja opettelin sit syömään oikeeta ruokaa (ja olin muuten yllättynyt että ruoka voi maistua hyvälle, mun mutsin kokkaukset nimittäin ei maistuneet ja siksi elin karkeilla :D)

Vierailija

Ihan vaan laskemalla kaloreita Kiloklubi-palvelun alulla. Päätin etten syö kuin max 1500 kcal per päivä. Sillä tavalla laihduin, vaikka mitään en jättänyt ruokavaliosta kokonaan pois. Join välillä kaljaa, söin karkkia jne. Mutta aina tuon kalorirajan puitteissa. Painonpudotus 82 kilosta 56 kiloon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sairastuin vakavaan syömishäiriöön, nim. ennen 172/90, nyt 172/39

Voi ei! :( Ja kamalaa huomata, että mun eka ajatus oli silti, että voi kunpa mäkin pääsisin vielä tuohon.
Toivottavasti paranet. ♥

Vierailija

Laihduin kaloreita laskemalla, taulukolla. 

Asun yksin jolloin on helpompaa pitää koti "puhtaana" makeisista, kekseista ym ym. Kaikki välipalaruoka oikeastaan, leipä mukaan lukien. Vihanneksia tilalle, porkkanoita jne. Vuoden verran olen ollut tavoitepainossa, vieläkin joskus kaupassa ollessa pään sisällä huutaa jatkuvasti ääni joka sanoo ei, ei, eeeei, EI, EEIEIEIEI, ei, ei! Etten lange ostamaan herkkuja. Mielisairas, voisi joku ajatella. Ehkä olenkin, tavallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi siirtyminen vhh-ruokavalioon. Ylipainoa oli vähän reilu kymmenen kiloa. Ja makea maistui. Kilot ja makeanhimo hävinnyt.

Vierailija

Itsellä kävi hullusti, olin jo monta vuotta syönyt lähes päivittäin sipsejä ja tai karkkeja, vuoden 2015 alussa lopetin kokonaan tämän pahan tavan. Olen syönyt terveellisemmin ja tasaisemmin, mutta kuitenkin lihonut 14kg :) (163/88)

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta jännä että näin voi käydä vaikka harrastan kokooni nähden paljon liikuntaa :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ero laihdutti ja laihduttaa edelleen, vaikka syön kuin sika.

Sikahan syö hyvin, jos saa syödä sitä mitä haluaa syödä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat