Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä makaronilaatikkoa ja lasagnea pidetään terveellisinä kotiruokina?!

01.12.2015 |

Tarkoitan normaaleita versioita näistä ruoista. Molemmissa on paljon punaista lihaa, vaaleaa pastaa ja juustoa. Vihreästä ei ole tietoakaan. Ravintosisällöltään vastaa pizzaa! Ja tätä pidetään hyvänä ja ravitsevana kotiruokana? Ei mene ymmärrykseeni!

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh kuka tekee makaronilaatikon kermaan, no haloo ei kukaan. En ole ikinä myöskään laittanut makaronilaatikkoon juustoa. Itse käytän naudan jauhelihaa, tummaa makaronia, sipulia ja munamaitoa. Suoraan saatanasta siis.

Meillä on kans ilmeisesti tosi sairasta porukkaa, kun mä laitan mukaan porkkanaraastetta ja esim. suppilovahveroita ym. hitaasti tappavaa.

Vierailija
22/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Tarkoitan normaaleita versioita näistä ruoista. Molemmissa on paljon punaista lihaa, vaaleaa pastaa ja juustoa. Vihreästä ei ole tietoakaan. Ravintosisällöltään vastaa pizzaa! Ja tätä pidetään hyvänä ja ravitsevana kotiruokana? Ei mene ymmärrykseeni!

On muuten pahempaa kuin pitsa. Pitsassa sentään voi olla ohut pohja, runsaasti vaikkapa tomaatteja, sieniä, sipulia, paprikaa, parsakaalia ja vähän rasvaista juustoa, mutta makaroni-jauhelihamössöt ovat kyllä jotain paljon yksipuolisempaa. Silti on hyväksyttävämpää syöttää lapsille makaronilaatikkoa kuin sitä pitsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sä noin muuten olet sekasin kun seinäkello (itellä syömishäiriö, kyllä mä tiedän), niin tosta asiasta olen samaa mieltä.

Joku makaronilaatikko ei ole terveellistä ruokaa nähnytkään. Kumma miten ihmiset suuttuu jos sen sanoo vaikka se on vaan fakta, melkein kaikkihan välillä hampurilaisellakin lastensa kanssa käy myöntäen ettei se mitään terveyspöperöä ole.

Mitä epäterveellistä siinä on? Ei sitä tehdä kermaan!

Vierailija
24/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Täysjyväpastaa ja suikaloitua porkkanaa & kesäkurpitsaa. Naudan paistijauhelihaa ja munamaito. Mikä juusto?

Ja eiköhän ole tärkeämpää, että pistää siihen lautaselle puoliksi vihreää, ihan niinkuin muillakin aterioilla, ruokajuomana vesi.

Sinulle tuntuu terveellinen tarkoittavan vähäkalorista, mistään oikeasta terveellisyydestä et tunnu oikein ymmärtävän. Ja onhan se yksi iso kävelevä oksymoroni, terveellisyydestä kiihkoileva anorektikko. Ihan sama vaikka söisit maailman terveellisintä ruokaa, aliravitsemuksesi syö lihaksesi ja hermostosi ja aiheuttaa sisäelimien vajaatoimintaa.

Minä syön täällä makaronilaatikkoa, hymyilen ja lähden kohta lenkille. Huomenna pirteänä töihin, iho hehkuen ja elämäniloa täynnä, kun ei aikaa kulu ruuasta ahdistumiseen. Kippis!

Vierailija
25/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muistan oikein ap:n niin sulla oli syömishäiriö? Silloin ei varmaan oikein mikään tunnu terveelliseltä. Minusta lasagne ei ole erityisen epäterveellinenkään, syötiin juuri tänään sitä. Juustoraastetta meni tosi paljon, luomujauhelihaa, paseerattua tomaattia luomuna, luomukermaa, luomusipulia, sieniä jne. Oli rasvaista ja ihanaa. Ainoa ongelma siinä on ne pastalevyt. Olen keski-ikäinen nainen ja tarvitsen rasvaa, varsinkin kun paino ollut koko elämän alakantissa ja olen herkästi "kuivan-kesän-orava" -tyyppiä. Käytän vain täysmaitoa ja kermajuustoja ja syön paljon manteleita, pähkinöitä, avokadoja jne. Paino ei rasvasta nouse, ei ole ainakaan minulla noussut. Hiilihydraatteja en arvosta, niiden käytöstä tulee paha olo.

Vierailija
26/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sä noin muuten olet sekasin kun seinäkello (itellä syömishäiriö, kyllä mä tiedän), niin tosta asiasta olen samaa mieltä.

Joku makaronilaatikko ei ole terveellistä ruokaa nähnytkään. Kumma miten ihmiset suuttuu jos sen sanoo vaikka se on vaan fakta, melkein kaikkihan välillä hampurilaisellakin lastensa kanssa käy myöntäen ettei se mitään terveyspöperöä ole.

Mitä epäterveellistä siinä on? Ei sitä tehdä kermaan!

No ei se nyt kerran parissa viikossa maailmaa kaada kermallakaan, mutta tiedän kyllä että pienten lasten arkiruoka koostuu tietyissä ryhmissä pääosin makaronista, jauhelihasta, kalapuikoista, valmislihapullista ja vielä kerran makaronista.

Vierailija
27/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonilaatikosta saa terveellistä, jos haluaa. En ymmärrä, miksi joku luulee, että makaroonilaatikkoon kuuluu laittaa kasa juustoa ja punaista lihaa. Tästäkin ruuasta on eri variaatioita.

Vierailija
28/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ilmeisesti sairastunut syömishäiriöön, ovat vaikeahoitoisia ja vaativat pitkän hoitojakson.

Lasagne voi olla kasvislasagnea,makaroonilaatikossa, voi olla vaikka torvisieniä, täysjyvämakaroonia, tai lihaa.

Ortoreksia on myös sairaus, ja kohtuus kuuluu terveelliseen ruokavalioon.

Anna kaikkien kukkien kukkia ja jätä neuroottinen painontarkkailu ja kalorien laskeminen pois.

Vierailija
29/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ssss mitään muuta elämässäsi kuin ruoka ja laihduttaminen?

Vierailija
30/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole koskaan törmännyt sellaiseen väittämään että makaronilaatikko tai lasagne olisivat tervelliisiä tervellisiä ruokia.

Vierailija
31/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta se basic-pohja on jauhelihaa, makaronia, munamaitoa ja ehkä sipulia. Uuniin ja valmiina ketsuppia päälle. Tota versiota lähinnä tarkoitin.

Vierailija
32/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vahvasti, että tässä keskustelussa piikit sai pystyyn pikemminkin nimimerkki kuin itse aihe. Kun tottahan se on, etteivät nuo ruoat pidemmän päälle terveellisiä ole, ellei satu syömään niitä säästeliäinä annoskokoina salaatin kanssa tai terveellisemmiksi versioituina. 

Vierailija
33/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan edes kuullut puhuttavan niiden terveellisyydestä tai täytyy olla todella tietämätön, mutta monelle ne ovat herkkua ja siksi niitä pidetään ruokalista. Ja se on ok. sillä ruoka on myös nautintoja, enkä näe siinä mitään moitittavaa.

Vierailija
34/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käydä kummassakaan ollenkaan lihaa ja juustoakin säästellen. Lisäksi syön salaattia.

Kyllä se aina sillointällöin menee ja loput voi pakastaa.

Heti eka vastaus, jossa ei ole luettu aloitusviestiä loppuun asti tai ainakaan ajatuksella. 

Vierailija
35/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa, mikä on terveellinen perinteinen kotiruoka. Esimerkiksi pinaattiletuissa on mielettömästi rasvaa, kasvissosekeitossa kermaa, lihapullat on pelkkää hiilihydraattia eikä punajuuripaistosta voi sanoa perinteiseksi kotiruuaksi.

Mangorahka itseraastetusta mangosta?

Vierailija
36/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss anorexia taas urputtaa.

Vierailija
37/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään makaronilaatikko niin, että otetaan raakaa naudan jauhelihaa lautaselle ja nautitaan se sellaisenaan. Nam! Makaronit saa jäädä omaan laatikkoonsa.

Vierailija
38/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun makaronilaatikossani on tummaa makaronia, 4 kananmunaa, n. 1l rasvatonta maitoa ja n. 700g vähärasvaista jauhelihaa. Lisukkeena menee salaattia ja raejuustoa. En näe, miten tämä ei ole terveellistä?

Vierailija
39/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perinteinen kotiruoka" on kaukana terveellisestä, siksi vierastan käsitystä. Se on semmosta boostausruokaa hiilareineen ja kevyelle työlle turhine kaloreineen.

Vierailija
40/135 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka on sellainen, mikä sisältää proteiinia ja kuitua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi