Miksi ihmeessä makaronilaatikkoa ja lasagnea pidetään terveellisinä kotiruokina?!

Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Tarkoitan normaaleita versioita näistä ruoista. Molemmissa on paljon punaista lihaa, vaaleaa pastaa ja juustoa. Vihreästä ei ole tietoakaan. Ravintosisällöltään vastaa pizzaa! Ja tätä pidetään hyvänä ja ravitsevana kotiruokana? Ei mene ymmärrykseeni!

30 = XS
32 = S
34 = M
36 = L
38 = XL

Sivut

Kommentit (135)

Vierailija

En käydä kummassakaan ollenkaan lihaa ja juustoakin säästellen. Lisäksi syön salaattia.

Kyllä se aina sillointällöin menee ja loput voi pakastaa.

Vierailija

On se parempaa kuin ranskikset ja nakit. Eikä mun makaronilaatikossa juustoa ole, ja lihaakin aika vähän, kasvikset on sitten lautasella siinä ohessa.

Vierailija

Voiskohan ne olla terveellistä kotiruokaa siksi, että niistä saa tarpeellisia ravintoaineita ja energiaa, niissä ei ole rasvaa (ellet itse mene lisäämään) ja niiden vierelle lautaselle mahtuu kasa salaattia.

Tuskin itsekään syöt sitä kolmen lusikallisen rahka-annostasi vihreänä vaan rahkan rahkana ja pinaatin pinaattina.

Vierailija

Ei kai kukaan noita erityisen terveellisenä pidäkään vaikka suosittuja ruokia ovatkin.
Itse olen viimeaikoina tehnyt todella juustoista lasagnea ja makaroonilaatikkoa viikottain lähinnä helppouden takia eikä se mun painoon ole mitenkään vaikuttanut:-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joku oikeasti lasagnea terveellisenä?

Minä pidän. Eihän siinä ole muuta "vaarallista" kuin ne lasagnelevyt. Muuten saa itse päättää, käyttääkö rasvaa tai juustoa tai vaikka pinaattia.

Vierailija

Ei kai tota nyt minään terveysruokana pidetä, vaan ihan tavallisena kotiruokana, osana normaalia, kasvavan lapsen ja nuoren ruokavaliota. Onkohan jotain lasagnea ehkä 1-2 kertaa lukukauden aikana.

Makaronilaatikossa paljon juustoa? Harvemmin olen moiseen törmännyt, varsinkaan kouluruoassa. Siis että edes kuorrutuksena olis juustoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiskohan ne olla terveellistä kotiruokaa siksi, että niistä saa tarpeellisia ravintoaineita ja energiaa, niissä ei ole rasvaa (ellet itse mene lisäämään) ja niiden vierelle lautaselle mahtuu kasa salaattia.

Tuskin itsekään syöt sitä kolmen lusikallisen rahka-annostasi vihreänä vaan rahkan rahkana ja pinaatin pinaattina.

Tiedetään, tiedetään, mutta pitää nyt nillittää: Kummassakin on rasvaa (esim. lihassa, 10-20%) Juustossa (paljon) kermassa/maidossa (30-0,1%). Vierelle mahtuu kasa saalattia toki, mutta kuinkakohan monessa kodissa siihen vierelle tehdään sitä salaattia?

Vierailija

Kuka noita terveellisinä pitää? Laihdutusohjelmissakin ensimmäisinä dissataan pasta, riisi, peruna ym. Lasagne ja makaronilaatikko ovat pannassa siis.

Pari kertaa kuussa voi ihan hyvin syödä vaikka mitä, ja terveellisenä silti pysyy ruokavalio, kunhan muuten katsoo mitä syö.

Ihme lätinää.

Vierailija

Ööh kuka tekee makaronilaatikon kermaan, no haloo ei kukaan. En ole ikinä myöskään laittanut makaronilaatikkoon juustoa. Itse käytän naudan jauhelihaa, tummaa makaronia, sipulia ja munamaitoa. Suoraan saatanasta siis.

Vierailija

Niin, noh... eiväthän nuo pidemmän päälle mitään terveysruokia ole, totta. Riippuu toisaalta ruokailutottumuksista yleensä: ei kai mikään tuontyyppinen ruoka ole terveellistä sellaisenaan ja kukkuralautasellisena. Toisaalta taas kasviksilla höystettynä ja salaatin kyljessä tuosta voi saada ihan sopivan aterian. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat