Vakkari-Alkon myyjä kommentoi ostoksiani "Tästä viinistähän sä näköjään pidät"
Käyn yleensä joka perjantai ostamassa pullon sekä minun että miehen lempiviiniä. Aika usein sama myyjä. Ihan hymyillen ja ystävälliseen sävyyn sen sanoi mutta takana jonottaneilta tuli aika kummaksuvia katseita.
Olenko mielensäpahoittaja kun tunsin oloni kiusaantuneeksi? Ne takana tulijat luulivat varmaan että ravaan siellä suunnilleen jatkuvasti.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ostaa kerralla vaikka 4 pulloa. Saman kuun kuluihin ne neljä erikseen haettua kuitenkin menee.
Tätä just mietin, pitäisikö hakea vuoden satsi (52 pulloa) kerralla, niin ei tule joka viikko käytyä Alkossa. Sekin kyllä saattaisi herättää huomiota...
Tähän tarvitaan auto, joten voi käydä ostamassa viinit naapurikunnasta. Hah, eipä tiedä kukaan mitään.
Täytyy kyllä myöntää että itseltäni vaihtuisi vakkarialko tuollaisen kommentin jälkeen. En usko myyjän tarkoittaneen mitään pahaa, ei vain ole mielestäni soveliasta kommentoida asiakkaan ostoksia oli kyseessä sitten alko tai ruokakauppa.
Koita reipastua ap, ei tuntemattomat ihmiset ole sinusta tai sinun tekemisistä ollenkaan niin kiinnostuneita kuin luulet.
Jos noin hirmusti hävettää VIININ osto, niin eikö tosiaan kannattaisi mennä sinne alkoon tosi hiljaiseen aikaan ja ostaa aina parin kuukauden viinit kerralla? Vai lähteekö juominen silloin lapasesta?
Hmm, minä olen kioskilla myyjänä ja kysymättä vakiasiakkaille tupakat nakkaan tiskiin, pitääkö asiakkaan siitä nolostua? Meillä käy myös yksi asiakas joka ei puhu joten häntä ei voi palvella ollenkaan?
Onhan ne muutkin asiakkaat siellä Alkossa ostamassa alkoholia. Miksi he mitään juuri sinun ostoksistasi ajattelisivat.
Ja mitä enemmän asiakkaita, sitä parempi Alkon myyjille. Jos kaikki alkaisivat hurskastelemaan ja ostaisivat esim. vain muutaman pullon viiniä vuodessa, niin liikkeen pito ei silloin kannattaisi.
Ja myyjät yleensä tykkäävät "normaaleista" vakiasiakkaista, joiden kanssa voi jutustella tuttavallisemminkin. Niin kuin itsekin teen (en ole tosin Alkon myyjä). Pitää varmaan sitten lopettaa tuo rupattelu jatkossa, koska siitäkin jotkut näköjään ottavat itseensä ja kiusaantuvat.
Siis saanko kysyä, miksi käyt a)joka hiton viikko b)Alkossa c) ja vieläpä samassa kaupassa d)ostat aina saman pullon e)juot niin usein f)mikset osta samalla kertaa useamman pullon, jotta siellä samassa Alkossa ei tarvitse ravata nöyryyttämässä itseään joka viikko. Tai edes joka kuukausi. Ja g)miksi et käy Virossa hakemassa isomman lastin halvemmalla jos noin paljon kerta tykkäätte siitä viinistä
Alkossa käy päivittäin aivan rapajuoppoja kuset ja paskat housussa, en jotenkin jaksa uskoa, että myyjä on small talkia syvempää piiloviestiä sisällyttänyt lausahdukseensa ihmiselle, joka ostaa viikossa pullon viiniä. Sitäpaitsi, mitä muutakaan sieltä Alkosta ostaa kuin alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Alkossa käy päivittäin aivan rapajuoppoja kuset ja paskat housussa, en jotenkin jaksa uskoa, että myyjä on small talkia syvempää piiloviestiä sisällyttänyt lausahdukseensa ihmiselle, joka ostaa viikossa pullon viiniä. Sitäpaitsi, mitä muutakaan sieltä Alkosta ostaa kuin alkoholia?
Alkoholittomia viinejä lahjapakkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on suomalaisin keskustelu mihin olen koskaan törmännyt :D
Mistä ihmeestä tää mieletön neuroottisuus johtuu? Onkohan maailmassa toista kansaa, joka on näin peloteltu alkoholistin leimalla. Etta jos puoli pulloa viiniä viikossa juot, olet alkoholisti ja menossa suorinta tietä helvettiin. (kuset ja paskat housuissa tietenkin, kuten asiaan kuuluu).
Tänään tulee Downton Abbey, siellä ne ovat jatkuvasti joku sherrylasi kourassa ja kukaan ei korvaa lopsauta saati nimittele alkoholistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee Downton Abbey, siellä ne ovat jatkuvasti joku sherrylasi kourassa ja kukaan ei korvaa lopsauta saati nimittele alkoholistiksi.
Eri asia, ne puhuu englantia ja se ei oo junttia eikä alkkista.
NIIN MIKÄ SE TEIDÄN LEMPPARIVIINI ON?
Anteeksi capsit jäi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomia viinejä lahjapakkauksissa.
Joo, mutta etköhän ymmärtänyt pointtini, että Alkon päätuote on alkoholia ja muut tuotteet on sitten vain lisämyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, ne puhuu englantia ja se ei oo junttia eikä alkkista.
Totta muuten. Solsidanissa ollaan jo lähempänä alkkiksia, kun Annalla ja Alexilla on aina päniköitä, ei pulloja, mikä on yksi merkki.
Vierailija kirjoitti:
Saanen epäillä, että tällaisilla kurahousuilla olisi varaa Alkon tuotteisiin. Itse käyn aika usein nykyisin Alkossa, ja kyllähän hävettää. Vaikka en edes kännejä ota noista viineistä ja glögeistä. Olenkin ruvennut ostamaan useamman pullon kerralla, ettei tarvitse hävetä alvariinsa :)
Vierailija kirjoitti:
Saanen epäillä, että tällaisilla kurahousuilla olisi varaa Alkon tuotteisiin. Itse käyn aika usein nykyisin Alkossa, ja kyllähän hävettää. Vaikka en edes kännejä ota noista viineistä ja glögeistä. Olenkin ruvennut ostamaan useamman pullon kerralla, ettei tarvitse hävetä alvariinsa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sieltä shampanjaa tai hienoja viinejä ulos kannakkaan vaan esimerkiksi kossua. Olen todistanut tälläistä tapahtumaa monet kerrat.
Mä ymmärrän sua! Mua nolottaa jo pelkästään käydä alkossa, vaikka tosi harvoin käynkin. Tai alkoholin ostaminen mistä tahansa on vähän noloa. Ei halua vaikuttaa alkkikselta :D
Jos kovasti nolottaa, kannattaa tosiaan ostaa enemmän kerralla. Täysi laatikko on helpompi kantaakin kuin yksittäiset pullot. Siinä tulee puolentoista kuukauden annos samalla kertaa.
Tää on suomalaisin keskustelu mihin olen koskaan törmännyt :D