Vakkari-Alkon myyjä kommentoi ostoksiani "Tästä viinistähän sä näköjään pidät"
Käyn yleensä joka perjantai ostamassa pullon sekä minun että miehen lempiviiniä. Aika usein sama myyjä. Ihan hymyillen ja ystävälliseen sävyyn sen sanoi mutta takana jonottaneilta tuli aika kummaksuvia katseita.
Olenko mielensäpahoittaja kun tunsin oloni kiusaantuneeksi? Ne takana tulijat luulivat varmaan että ravaan siellä suunnilleen jatkuvasti.
Kommentit (66)
Miksi pitää selitellä raskaasta työviikosta. Jos ihmisellä ei ole ongelmia alkoholin kanssa, hän voi ostaa ja juoda alkoholi ilman tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää selitellä raskaasta työviikosta. Jos ihmisellä ei ole ongelmia alkoholin kanssa, hän voi ostaa ja juoda alkoholi ilman tekosyitä.
No miksei saa kertoa? Kaikkiko on hirveää selittelyä sitten? Ostin tänään karkkia kun oli hyvä päivä. Kyllä nyt on karkkiaddiktio ja pitää niin selitellä ettäh...
No Alkon myyjät haluavat edes jotenkin päteä, yrittävät olla kaupankassoja kummempia...paskasakkia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olenko nyt alkoholisti kun juomme perjantaina raskaan työviikon jälkeen pullon viiniä miehen kanssa puoliksi? :D (silloin myös syömme paremmin kuin arkena)
ap
Tuollainen selittelyn tarve viittaa kyllä siihen että olet jo itsekin miettinyt onko suhteesi alkoholiin enää terveellä pohjalla. Vai mitä?
No voi jeesus. Se EI ole paljon jos juo puoli pulloo viiniä viikossa! Ei ees vaikka jois koko pullon! Tiedoksi et se puoli pulloa on kaks lasia. Yks ilmeisesti pe ja yks la illalla.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
No ei apteekissakaan liukkaria hakiessa voi apteekkari tokaista että säpäs taidat tosissaan tykätä liukkaasta menosta...
Niin tai jahas, sinä taidat tykätä peppuseksistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olenko nyt alkoholisti kun juomme perjantaina raskaan työviikon jälkeen pullon viiniä miehen kanssa puoliksi? :D (silloin myös syömme paremmin kuin arkena)
ap
Tuollainen selittelyn tarve viittaa kyllä siihen että olet jo itsekin miettinyt onko suhteesi alkoholiin enää terveellä pohjalla. Vai mitä?
No voi jeesus. Se EI ole paljon jos juo puoli pulloo viiniä viikossa! Ei ees vaikka jois koko pullon! Tiedoksi et se puoli pulloa on kaks lasia. Yks ilmeisesti pe ja yks la illalla.
T. Ei ap
Selittelyä, selittelyä...
Kerro nyt mitä viiniä se on! Emme tee siitä mitään johtopäätöksiä. Kiinnostaa vain. Puna vai valko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
T. Ei ap
No ei sentään kahta lasia, kolme siitä tulee per naama. Mutta oon kuitenkin samaa mieltä kanssasi, eikä sillä minusta nyt ole käytännössä mitään eroa, juoko kaksi vai kolme lasia.
Alkon myyjät eivät saa alennuksia, sillä yrityksen työntekijöillä on alkoholiongelmaa esiintynyt. Tieto.
Vierailija kirjoitti:
Alkon myyjät eivät saa alennuksia, sillä yrityksen työntekijöillä on alkoholiongelmaa esiintynyt. Tieto.
Ja mitenköhän tämä liittyy yhtään mihinkään?
On se Turmiolan Tommi-häpeä näköjään syvässä.
Mä juon yksin kaksi pulloa viikossa ja varmasti lähi Alkon myyjä tietää mitä ne viinit on, mitä ihmeellistä siinä on. Tietäähän lähikaupan vakkarikassat mistä kahvista mä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yleensä joka perjantai ostamassa pullon sekä minun että miehen lempiviiniä. Aika usein sama myyjä. Ihan hymyillen ja ystävälliseen sävyyn sen sanoi mutta takana jonottaneilta tuli aika kummaksuvia katseita.
Olenko mielensäpahoittaja kun tunsin oloni kiusaantuneeksi? Ne taka
na tulijat luulivat varmaan että ravaan siellä suunnilleen jatkuvasti.
No jatkuvastihan sä käytkin eli olet alkoholiriippuvainen.
Kannattaisiko ostaa kerralla vaikka 4 pulloa. Saman kuun kuluihin ne neljä erikseen haettua kuitenkin menee.
Ihan turhaan otat tuosta paineita. Alkkomahooli on vapautettu lipuilta jo aikapäiviä sitten. Helvetin tuli ja katku ei iske ja Jeesuskin joi mieluummin viiniä kuin vettä.
Milloin oikeasti ihmiset lopettaa tuollaisen pikkusieluisen pelkäämisen? Elä omaa elämääsi äläkä muiden mielipiteistä välitä!
Kyllä nyt taidat vähän herkillä olla, siltä se tässä ulkopuoliselta vaikuttaa. Sitähän me ei tiedetä, että millaista porukkaa siellä jonossa seisoi ja kohotteliko ne kulmakarvojaan hyveellisenä siellä että "ei mulle vaan alkon myyjät koskaan mitään puhu"..
Mutta relax.
Pari esimerkkiä minun ja pari ystäväni alkoholiongelmasta: kaveri juo yhtä samaa merkkiä yksikseen varmaan pullon parissa päivässä, ja viikonloppuna enemmän ja taas viikolla jotain pari lasia per ilta. Seuraus: hän ei kehtaa vielä niitä kaikkia pulloja oman pienen taloyhtiön lasiroskikseen, vaan sirottelee tyhjiä pulloja pitkin kaupunkia tai vie autolla jonnekin syvään säililöön.
Minä: teeskentelen alkossani, että valkkaan ja seurailen viinejä hurjasti, lueskelen jotain arvosteluja ja muka plärään jotain reseptejä että mihin sopis. Pelkkää kosmetiikkaa: itse asia on se,, että ostan ITSELLENI aina 2 pulloa joka perjantai.
Olen myöskin joutunut ostamaan sellaisen lahjapaketin viinilleni, kun on pitänyt esittää vaikkapa jo torstaina että ostankin tässä laatuviinin lahjaksi...
Muutenkin tulee siinä vakialkossa ostettua ihan turhaan liian kalliita viinejä. tosiasiassa vanha kunnon JP Cheneet menee ihan hyvin. Tarkoitus on nollata perjantaina eikä mitään reseptejä sommitella yhteen....
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ostaa kerralla vaikka 4 pulloa. Saman kuun kuluihin ne neljä erikseen haettua kuitenkin menee.
Tätä just mietin, pitäisikö hakea vuoden satsi (52 pulloa) kerralla, niin ei tule joka viikko käytyä Alkossa. Sekin kyllä saattaisi herättää huomiota...
Joka viikko saatava alkoholia? Antaisit sun maksan edes joskus levähtää.
Mulle ihan hyvää tarkoittava Arnoldsin myyjä, jonka epäilen olevan yrittäjä itse, sanoi: "sä käyt täällä verran usein että.." en ole nyt käynyt kuukauteen. Vähän sama asia. Tavaksi tuli käydä bagelilla ennen kansalaisopiston kurssia kun matkalla oli ja siinä saa bagelin aina nopeasti ja kahvi on hyvää.
No ei apteekissakaan liukkaria hakiessa voi apteekkari tokaista että säpäs taidat tosissaan tykätä liukkaasta menosta...