Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen naisen katumus ja syyllisyys

Vierailija
29.01.2023 |

Päädyin viime keväänä tilanteeseen, johon en ikinä olisi uskonut päätyväni. Menin sänkyyn varatuksi tietämäni työkaverin kanssa. Kyseessä oli minun osaltani kertaluontoinen erehdys johon liittyi vahvasti alkoholi, vaikka se ei mitään tee hyväksyttäväksi. Kyseinen mies aloitti flirttailun ja vihjailun johon kaikessa typeryydessäni aloin illan edetessä vastata. Seuraavana päivänä oli ihan hirveä olo tapahtumista ja olen kantanut pahaa oloa asiasta siitä lähtien. Vaihdoin pian tuon jälkeen työpaikkaa ja paikkakuntaa ihan muista syistä, olen katkaissut yhteydet kyseiseen työkaveriin enkä ole tapahtuneiden jälkeen halunnut olla missään tekemisissä. En olisi koskaan uskonut voivani käyttäytyä näin typerästi. Haukut voisi jättää nyt pois, tiedän toimineeni väärin ja olen ottanut opikseni. Mutta miten tällaisen asian voi käsitellä itsensä kanssa ja jatkaa eteenpäin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ole mitään väärin tehnyt niin en nyt saa kiinni mitä niin kovasti käsittelisit? Sillä miehellä taas on paljonkin käsiteltävää.

Vierailija
2/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä ole mitään väärin tehnyt niin en nyt saa kiinni mitä niin kovasti käsittelisit? Sillä miehellä taas on paljonkin käsiteltävää.

Mielestäni olen tehnyt väärin kun tiesin toisen varatuksi ja annoin silti asioiden tapahtua. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olen tehnyt väärin kun tiesin toisen varatuksi ja annoin silti asioiden tapahtua. -Ap

Mitä lääkettä käytit mieheen?

Vierailija
4/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että mies oli tajuton, kun raiskasit?

Vierailija
5/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis huusi ei, eI, EI, mutta raahasit hänet väkisin sänkyyn?

Vierailija
6/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit väärin, ja on hyvä, että ymmärrät sen. Minun mieheni petti vuoden päivät, ja nainen tiesi, että hän on suhteessa. Sydämeni särkyi. Arvostan, kun olet laittanut välit poikki petoskaveriin. Mielestäni voit virheestä oppineena jatkaa rauhassa ja optimistisesti elämääsi.

Vierailija
7/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis huusi ei, eI, EI, mutta raahasit hänet väkisin sänkyyn?

No ei tietenkään tapahtunut näin. Ihan itse halusi. Mutta itseäni soimaan siitä etten ollut fiksumpi ja lopettanut ennen kuin asiat meni liian pitkälle. -Ap

Vierailija
8/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet katunut tarpeeksi, anna itsellesi anteeksi. Kaikki, aivan kaikki tekevät virheitä. On vain päästävä yli ja otettava opiksi.

Terv. Kanssasisar

Vierailija
9/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi irrottaa pahasta olosta ja syyllisyydestä. Miksi teet niin itsellesi. Se mies pettää itse ja on varmaan ollut useita naisia. Et sentään mennyt avioliittoon miehen kanssa. Miksi hänen vaimonsa haluaa sen miehen. 

Vierailija
10/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap, kyllä me tästä saadaan kehitettyä oikein hyvä toisten naisten haukkumisketju, vaikka sinä kivan katuvasti aloititkin. Jo viimeistään kolmannella sivulla kehotetaan tappamaan toiset naiset ja kommenttia peukutetaan into pinkeenä.

Vierailija
11/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen syrjähyppy ei ole sinun vastuullasi, ei vaikka olisit ollut aloitteelline ja vietellyt määrätietoisesti. Ei ole mitään oikea uskollisuutta sellainen, jossa uskollisuus on kiinni ainoastaan tilaisuuden puutteesta, vaan uskollisuutta on pysyä uskollisena vaikka joka päivä tulisi tilaisuuksia pettää.

Olen itsekin ollut toinen nainen, ja tiedän kyllä hyvin tilanteeseen liittyvän emotionaalisen ristiriidan. Minulle itselleni kyse oli helposta ja turvallisesta seksistä oman parisuhteeni päättymisen jälkeen. Varatun kanssa ei tarvinnut pelätä että toinen alkaisi haluamaan suhteen syvenemistä ja lisäksi tietysti se, että toisella oli todella vahvat motiivit pysyä taudittomana joten itsekin uskalsin rentoutua ja olla pelkäämättä seksitauteja. Vaikka alkuun en juurikaan päätäni vaivannut moraaliasioilla ja totesin että toisten valinnat ja parisuhteet eivät minulle kuulu, niin kyllä lopulta kuitenkin alkoi tuntumaan pahalta rakastajani vaimon puolesta, hän kaiken kuulemani perusteella oli todella hyvä puoliso ja olisi ansainnut paremman miehen.

Päätin lopulta suhteen sen takia, kun aloin symppaamaan vaimoa niin paljon, vaikka alkuun olinkin tiukasti sitä mieltä, että ei ole minun asini eikä minun vastuullani. En käräyttänyt miestä, ja ainakin mies vuosia myöhemmin kuulumisia vaihtaessa väitti että ei ole sen koommin pettänyt, vaan omistautunut parisuhteelleen. En tietenkään tiedä, onko totta eikä oikeastaan edes kiinnosta.

Vierailija
12/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita sattuu varsinkin kun alkoholia nautitaan. Se vaan kummasti vie estoja. Sitten morkkistellaan seuraava päivä.

Voisitko keskustella työkaverin kanssa asiasta? Voihan olla, että miehellä on ollut lupa käydä vieraissa.

teet nyt päässäsi kärpäsestä härkäsen. No et ainakaan enää tule tuota mokaa toistamaan, kun noin kovasti kadut. Lopeta myös juominen, jos et osaa kännissä hillitä itseäsi.

Vierailija
13/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et "antanut asioiden tapahtua" vaan laitoit ne tapahtumaan yhdessä pettäjän kanssa. Olet tehnyt väärin ja on hyvä että ymmärrät sen. Uskoisin että syyllisyyteen auttaa tekosi tiedostaminen ja vastuun kantaminen. Pyri kehittymään ja laita itsesi puolison asemaan, paranna empatiataitojasi, jotta jatkossa voit elää moraalisi mukaisesti.

Mies teki enemmän väärin kuin sinä, tietenkin. Mutta itsekin olet ollut mukana satuttamassa toista ihmistä, miehen puolisoa, tietoisesti. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusta siitä, että ei-varattu osapuoli ei tee moraalisesti mitään väärää. Kyllähän hän tietää että jotakuta sattuu, ja silti toimii kuten toimii.

Empaattinen ja toisista välittävä henkilö ei käyttäydy tuolla tavoin, vaikka ei itse olisikaan pettäjä. Siihen tarvitaan tiettyä piittaamattomuutta. Onneksi asiaa voi työstää.

Vierailija
14/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siinä ihmeempiä itsesi kanssa kunhan kaveri oli suomalaisyntynen kristitty jonka esi isät oli jatkosodassa  mikäli annoit quatro stationi tyyliin pumpata anjovista piirakkaan (meniks sitä ns pellin alle ja) suosittelen hiv ja muita testejä ennenkuin taas annat sitä epälojaalia toosaasi muille kristityille.

Vierailija
15/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, pettäminen on yleistä. Siis myös toisia osapuolia on paljon. Sinulla ei ollut oikein selkärankaa, mutta älä piehtaroi pitkään asian kanssa. Elämässä tulee virheitä, niistä opitaan, asioita mietitään, moraalista kompassia säädetään oikeaan suuntaan. Luultavasti et tee noin enää.

Vierailija
16/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sattuu virheitä. Olet toisista välittävä ihminen, joka katuu virhettä niin kuin pitääkin. Mutta syyllisyydestäkin saa päästää irti, eikä tarvitse kantaa sitä koko loppuelämää. Kaikki muutkin ihmiset olemme tehneet virheitä, joskus sellaisia jotka satuttavat pahasti toisia. Niistä on vain päästävä yli. 

Paras tapa päästä syyllisyydestä on yrittää parhaansa, ettei sama virhe toistu enää koskaan. 

Itse kyllä käsittäisin "toisen naisen" niin, että ollaan oltu yhdessä pitempäänkin ja on tositarkoituksella miehen kanssa, vaikka mies on jo varattu. Yksittäinen seksikerta ei minusta tee sinusta toista naista. Tietysti voi riippua määritelmästä, mutta odotin otsikon perusteella jotain muuta. 

ihmisiähän me kaikki ollaan. Ole lempeämpi itsellesi. 

Vierailija
17/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et "antanut asioiden tapahtua" vaan laitoit ne tapahtumaan yhdessä pettäjän kanssa. Olet tehnyt väärin ja on hyvä että ymmärrät sen. Uskoisin että syyllisyyteen auttaa tekosi tiedostaminen ja vastuun kantaminen. Pyri kehittymään ja laita itsesi puolison asemaan, paranna empatiataitojasi, jotta jatkossa voit elää moraalisi mukaisesti.

Mies teki enemmän väärin kuin sinä, tietenkin. Mutta itsekin olet ollut mukana satuttamassa toista ihmistä, miehen puolisoa, tietoisesti. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusta siitä, että ei-varattu osapuoli ei tee moraalisesti mitään väärää. Kyllähän hän tietää että jotakuta sattuu, ja silti toimii kuten toimii.

Empaattinen ja toisista välittävä henkilö ei käyttäydy tuolla tavoin, vaikka ei itse olisikaan pettäjä. Siihen tarvitaan tiettyä piittaamattomuutta. Onneksi asiaa voi työstää.

Tartun tuohon kohtaan, että empaattinen ja toisista välittävä ei voisi käyttäytyä kuten AP. Tuo ei kyllä ole totta, asiat ei ole noin yksiselitteisiä. Ihminen voi olla hyväntahtoinen ja empaattinen ja silti jossain hetkessä toimia toista satuttavasti. Valitettavasti kuningas alkoholi on näissä monesti se joka sumentaa järjen äänen. Jos ei olisi empatiaa ja hyvää sydäntä taustalla ei takuulla tuntisi asiasta katumusta kuukausikaupalla. Ihmiset tekee virheitä, pääasia on oppia niistä.

Vierailija
18/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävästi kannat murhetta asiasta, mutta mun mielestä päävastuu kuitenkin oli sillä miehellä, joka teki väärin puolisoaan kohtaan. Mun mielestäni voit antaa itsellesi anteeksi. Mäkin joskus olin ihastunut varattuun tyyppiin ja meillä oli keskinäistä juttelua ja flirttiä somen välityksellä, ja myöhemmin olen katunut tekemisiäni.

Vierailija
19/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa itsellesi luvan päästää asiasta irti, selvästi kadut ja olet kantanut vastuusi. Tästä päätellen olet hyvä ihminen jolla on sydän paikallaan, vaikka teitkin väärin.

Vierailija
20/31 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kertaluontoinen juttu sulla ja kadut, joten me muut vauvapalstalaiset annamme sulle synninpäästön. Se mies kuitenkin ansaitsisi opetuksen. Sääliksi käy vaimoraukkaa. 99 % varma, että ukko on jatkanut pettämisiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi