Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinusta tuli kaunis?

Vierailija
30.11.2015 |

Miten sinusta tuli kaunis?

Koen olevani niin ruma etten jaksa elää

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaivata kauneutta jos ei aio elättää itseään sen avulla?

Naiselle luulisi olevan jopa etua rumuudesta jos aikoo päästä pitkälle työurallaan vaikka teollisuudessa. Kauniille voidaan olla ystävällisiä, mutta rumaa uskotaan ja totellaan paremmin?

Tätä minäkin olen usein ihmetellyt. Olen aika ruma, jotenkin vähän miehisen ja kolkon näköinen nainen. Ei tämä asia koskaan ole mitään haitannut elämässäni, kun en ole ammatissa jossa ulkonäkö olisi tärkeää. Päinvastoin: erittäin miesvaltaisella teknisellä alalla tuntuu, että minut otetaan asiantuntijana vakavammin kuin useimmat muut naiset juuri siksi, että en näytä ollenkaan seksiobjektilta, en herätä miehissä seksuaalisia ajatuksia. Sääliksi kävi entistä kollegaa, joka oli isotissinen, lyhyehkö blondi: ei kukaan ottanut sitä oikein vakavasti, pomot nakitti sihteerintöitä vaan ja jotain helppoa poikien auttelua, ja miehet kulki idioottimainen ilme naamallaan laumana perässä menipä tuo kaunotar kahvihuoneeseen tai syömään. Eipä käy kateeksi. Mieluummin tämä, että minua kohdellaan yhtenä jätkistä vaan.

Vierailija
42/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toisen lehden sivuilla luki että tuo muikkeli on 26 , Iltalehdessä taas 29. En jaksa tarkistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toisen lehden sivuilla luki että tuo muikkeli on 26 , Iltalehdessä taas 29. En jaksa tarkistaa...

Sorivääräketju.

Vierailija
44/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudella ei saa itsevarmuutta. Tärkeintä ei siis ole edes miltä näyttää, vaan arvostaako mitään itsessään, ja näkeekö itsessään kauniita piirteitä.

Mulla on päiviä että en jaksa miettiä miltä näytän, silloin annan itseni levätä enkä tuijota peiliin. Mutta sitten kun jaksaa laittautua ja meikata pikkuisen, ja on energinen olo, niin hymy ja pieni meikki kaunistaa tosi paljon :)

Suurin juttu mikä vaikutti kauneuteeni, on kuin sain oman lapsen, ja hyväksyn oman peilikuvani. Haluan näyttää lapselleni että tärkeää arvostaa itseään, jos ei itse osaa arvostaa, ei moni muukaan osaa. Lisäksi ajattelen sillain, että meitä ihmisiä ei ole tehty samaan muottiin, ja kannatta tuoda itsestä parhaat pirteet esiin.

Vierailija
45/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaivata kauneutta jos ei aio elättää itseään sen avulla?

Naiselle luulisi olevan jopa etua rumuudesta jos aikoo päästä pitkälle työurallaan vaikka teollisuudessa. Kauniille voidaan olla ystävällisiä, mutta rumaa uskotaan ja totellaan paremmin?

Suurin osa ihmisistä on keskivertoja.

Väitän, että yksikään ruma nainen ei pääsisi koskaan johtoasemaan. Kesiverto nainen taas pääsee ja on uskottavampi mitä kauniimpi ehdokas.

Kauniit naiset taas hyötyvät ainakin jonkin verran kauneudestaan, sillä saavat työpaikan muita naisia helpommin jos rekrytoijana on mies.

On vähän rumaa sanoa ketään rumaksi, mutta Tunnetuista naisista esim. Tarja Halonen on alle keskiverron, samoin maailman ehkä vaikutusvaltaisin nainen Angela Merkel. Jos vähän vaatimattomammista piireistä puhutaan niin meidän henkilöstöpäällikkö ja yksi kokoonpanon tj ovat alle keskiverron. Eli on niitä. Mutta mitä tällaiset naiset ovat tehneet oikein, sitä en tiedä.

Vierailija
46/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen nainen, joka väittää rumuuden tuovan vain hyvää elämää ei ole miesten mielestä ruma. Miehet kohtelevat täysin paskaksi rumana pitämiään naisina, tämä elämä on rankkaa ja uuvuttavaa. Ehkä ikääntyminen tuo lopulta helpotuksen.

Vierailija
47/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen nainen, joka väittää rumuuden tuovan vain hyvää elämää ei ole miesten mielestä ruma. Miehet kohtelevat täysin paskaksi rumana pitämiään naisina, tämä elämä on rankkaa ja uuvuttavaa. Ehkä ikääntyminen tuo lopulta helpotuksen.

Jaaha. Tarkoittaako paskasti kohtelu sitä, ettei jotkut hunksit kiehnää perässä 24/7? Ikinä en ole todistanut miesten kohtelevan "rumaa" naista sen huonommin kuin muitakaan.

Ei naisetkaan palvo miehiä (paria julkkista lukuunottamatta) eikä se ole huonoa kohtelua.

Vierailija
48/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Tarkoittaako paskasti kohtelu sitä, ettei jotkut hunksit kiehnää perässä 24/7? Ikinä en ole todistanut miesten kohtelevan "rumaa" naista sen huonommin kuin muitakaan.

Ei naisetkaan palvo miehiä (paria julkkista lukuunottamatta) eikä se ole huonoa kohtelua.

Juuri tuo: et voi tietää ellet itse ole kokenut.

Julkista nöyryyttämistä (esim. kaveriporukoiden edessä esittäminen ja toisen haukkuminen, tapahtuu myös baarien ulkopuolella selvänä), jos joku mies erehtyy epätoivoisena tapailemaan tapahtuu kaikki salassa ja mies suuttuu, jos ehdottaa edes tapaamista jossain kodin ulkopuolella, ulkonäkökommentit ovat tuttuja niin sukulaisten kuin tapailtavien miesten taholta, ja niin edelleen. On myös ainakin naisille tunnettua, että juuri rumat naiset ovat objekteja miehille tavallista useammin, koska miehet olettavat ruman naisen olevan aina helppo, hyvä seksissä ja suostuu ihan kaikkeen kompensoidakseen olemustaan :( 

Vierailija
49/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneudella ei saa itsevarmuutta. Tärkeintä ei siis ole edes miltä näyttää, vaan arvostaako mitään itsessään, ja näkeekö itsessään kauniita piirteitä.

Mulla on päiviä että en jaksa miettiä miltä näytän, silloin annan itseni levätä enkä tuijota peiliin. Mutta sitten kun jaksaa laittautua ja meikata pikkuisen, ja on energinen olo, niin hymy ja pieni meikki kaunistaa tosi paljon :)

Suurin juttu mikä vaikutti kauneuteeni, on kuin sain oman lapsen, ja hyväksyn oman peilikuvani. Haluan näyttää lapselleni että tärkeää arvostaa itseään, jos ei itse osaa arvostaa, ei moni muukaan osaa. Lisäksi ajattelen sillain, että meitä ihmisiä ei ole tehty samaan muottiin, ja kannatta tuoda itsestä parhaat pirteet esiin.

Tää oli hyvää tekstiä ilman lässytystä. Tulin vain ilmoittamaan. Olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
50/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkista nöyryyttämistä (esim. kaveriporukoiden edessä esittäminen ja toisen haukkuminen, tapahtuu myös baarien ulkopuolella selvänä), jos joku mies erehtyy epätoivoisena tapailemaan tapahtuu kaikki salassa ja mies suuttuu, jos ehdottaa edes tapaamista jossain kodin ulkopuolella, ulkonäkökommentit ovat tuttuja niin sukulaisten kuin tapailtavien miesten taholta, ja niin edelleen. On myös ainakin naisille tunnettua, että juuri rumat naiset ovat objekteja miehille tavallista useammin, koska miehet olettavat ruman naisen olevan aina helppo, hyvä seksissä ja suostuu ihan kaikkeen kompensoidakseen olemustaan :( 

Huh huh, kuulostaapa ikävältä. kannattaisi tapailla asiallisempia miehiä.

Vierailija
51/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "tuli kaunis", kun tapasin nykyisen mieheni. Siinä vaiheessa olin jo yli nelikymppinen kahden lapsen äiti. Hänen kanssaan tunnen itseni kauniiksi, eikä se johdu siitä, että mies olisi itse ruma :D

Vierailija
52/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvoin aikuiseksi. Nyt 30-vuotiaana koen olevani kauniimpi kuin koskaan.

Luulen, että tämä johtuu osittain siitä, että olen vihdoinkin löytänyt oman tyylini ja olen sinut itseni kanssa (myös niiden "vikojen"). Täytyy myös myöntää, että nykyisellä miehellä saattaa olla asian kanssa jotain tekemistä. Kun kuulee päivittäin olevansa kaunis/söpö/ seksikäs niin alkaahan sen itsekin uskoa :)

Vierailija
53/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole edelleenkään niistä miehistä kiinni, koska ruma nainen on sitä paskaa jota saa kohdella miten lystää. Tämä loppuisi vain sillä, että olisin miesten mielestä hyväksyttävän näköinen.

Vierailija
54/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä miesten mielestäkin ruma, mistä kertonee se etten ole koskaan seurustelukumppania löytänyt. Mutta ei mua paskasti ole kohdeltu koskaan. Ihan täysin asiallisesti joka paikassa, ikään kuin sukupuolettomana olentona tai yhtenä jätkistä. Mikä on minusta ihan hyvä. Mitään baareja ja yöelämää en ole koskaan harrastanut, sellaisissa ehkä voisi olla ollut huonoakin kohtelua, en tiedä. Itselläni myös se hyvä, että olen erakkoluonne enkä ole koskaan halunnutkaan miestä enkä lapsia, joten se ettei puolisoa löydy, ei ole ollut mikään suuren ahdistuksen aihe (joskus hyvin nuorena olisin kyllä halunnut kokeilla seurustelua).

t. 41

Vierailija
55/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin olevani kaunis, kun tajusin yhteiskunnan asettamien ulkonäköpaineiden olevan täysin epärealistisia useimmille maailman ihmisistä, ja ettei minun tarvitse olla tietyn painoinen tai mittainen ollakseni kaunis. Tajusin samalla, että olen viettänyt lähes koko elämäni stressaten omasta ulkonäöstäni ja mm. rampannut vaa'alla jahdaten jotain tiettyä painoa, joka tekisi minusta "kauniin". Painonpudotus ja ulkonäöstä stressaus ei kuitenkaan saanut minua tuntemaan itseäni lainkaan viehättävämmäksi, vaan tunsin, että koko ajan oli jotain vinossa. 

Vasta nyt 30 vuoden iässä tiedän, että olen kaunis riippumatta siitä, millaiset hiukset minulla on, paljonko painan (nyt enemmän kuin koskaan kiitos myöhäisessä vaiheessa olevan raskauden) tai millainen vartaloni on muodoltaan. Olen kaunis sekä lyhyt- että pitkätukkaisena, pyöreänä tai solakkana, meikillä tai ilman, alasti ja vaatetettuna. Ja tämä pätee kaikkiin muihinkin ihmisiin. 

Voin joko viettää elämäni laskien kaloreita ja tuijottaen peilikuvaani keskittyen kasvojeni "virheisiin" tai hyväksyä itseni ja uskoa, että olen kaunis. Helppoa se ei aina ole, varsinkin kun kaikkialla mainostetaan siitä, millainen pitäisi olla, mutta se on sen arvoista.

Vierailija
56/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä miesten mielestäkin ruma, mistä kertonee se etten ole koskaan seurustelukumppania löytänyt. Mutta ei mua paskasti ole kohdeltu koskaan. Ihan täysin asiallisesti joka paikassa, ikään kuin sukupuolettomana olentona tai yhtenä jätkistä. Mikä on minusta ihan hyvä. Mitään baareja ja yöelämää en ole koskaan harrastanut, sellaisissa ehkä voisi olla ollut huonoakin kohtelua, en tiedä. Itselläni myös se hyvä, että olen erakkoluonne enkä ole koskaan halunnutkaan miestä enkä lapsia, joten se ettei puolisoa löydy, ei ole ollut mikään suuren ahdistuksen aihe (joskus hyvin nuorena olisin kyllä halunnut kokeilla seurustelua).

t. 41

Pahimmat kohtelut sain tavismiehiltä, joihin tutustuin baarien ulkopuolella arjessa. En niissä baareissa muutoinkaan ole käynyt enää vuosikausiin, mikä tosin ei estä sitä huonon kohtelun määrää. Siltä välttyy vain sillä, että käy töissä ja välttää kaikkia vapaa-ajan sosiaalisia tilaisuuksia joihin miehiä voi tulla.

Vierailija
57/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan pookatukkani pitkäksi ja annoin oman värin kasvaa kulahtaneen, itselleni liian tumman värin alta takaisin. Laihdutin 15 kiloa ja hommasin lihasta tilalle (nykyään normaalin ja terveen näköinen). Tajusin, että valokuva peittää silmäpussit hyvin ja siinäpä se :D

Vierailija
58/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan pookatukkani pitkäksi ja annoin oman värin kasvaa kulahtaneen, itselleni liian tumman värin alta takaisin. Laihdutin 15 kiloa ja hommasin lihasta tilalle (nykyään normaalin ja terveen näköinen). Tajusin, että valokuva peittää silmäpussit hyvin ja siinäpä se :D

Voi luoja... Kasvatin, poikatukkani ja valokynä ... Samsung :D

Vierailija
59/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole edelleenkään niistä miehistä kiinni, koska ruma nainen on sitä paskaa jota saa kohdella miten lystää. Tämä loppuisi vain sillä, että olisin miesten mielestä hyväksyttävän näköinen.

Höpöjä. Miehissä on eroja. Jotkut on mulkkuja, jotkut ei.

Etkä edes voi olla oikeasti varsinaisesti ruma kun sinulla on kuitenkin mieskokemuksia.

Vierailija
60/64 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo usein pohdittu tätä ajatusta, mutta haluan sanoa vielä omin sanoin. Olisi hienoa, kun joka ikinen pohtisi tätä aihetta tästä näkökulmasta.

Kauneuden yleinen määritelmä on, että vain tietyt ominaisuudet ovat kauniita, eli äärimmäisen ahdas. Suora nenä, kapea vyötärö, tasainen iho, sirot sormet, jne jne. Kukas sen päättää, että vain suora, suht pieni ja kapea nenä on kaunis? Kaikki me yhdessä, jokainen joka on imenyt nämä vaikutteet ympäriltään ja hyväksynyt ne, yleensä alitajuisesti. Hyväksymällä ja pitämällä kauneuden määritelmää itsestäänselvyytenä, levitämme eteenpäin uskomusta siitä, että jos et ole tällainen, et ole kaunis.

Usein ihmiset, jotka ovat nk. suvaitsevaisia kauneuden suhteen eli pitävät kauniina esim. vakavasta aknesta kärsivää ihmistä, tarkoittavat todella: hän on kaunis aknesta huolimatta. Monet myös hyväksyvät oman ulkonäkönsä sanomalla itselleen "olet kaunis siansilmistäsi/ohuista hiuksista/paksuista sääristä huolimatta". Harvempi opettelee todella pitämään niistä ohuista hiuksistaan, on helpompi vain sulkea ne oman kauneutensa ulkopuolelle ja olla kiinnittämättä huomiota.

Olisipa hienoa, jos osaisimme nähdä kauneuden muuallakin kuin siinä, missä meitä opetetaan se näkemään.