Mistä sitten saan apua?

apuatarvisin

Olen juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö. Olen tässä vuoden ajan taistellut mielenterveyttäni vastaan. Ajattelin ensin että olen vain masentunut ja että se menee ohi. Sitten hain apua psykiatriselta sairaanhoitajalta, mutta turhaan, en uskaltanut hänelle kertoa mistään, vaan valehtelin voivani hyvin.. Sitten puolen vuoden päästä tajusin hakea apua taas, mutta tällä kertaa eri ammatti ihmiseltä. Tälle uskalsin kertoa kaiken, mutta käyntejä oli mielestäni liian harvoin ja koulun jälkeen kun ajat olivat, en jaksanut enää keskittyä. Lopetin käynnit siellä. Ja aloitin liikunnan. Se auttoi ihan valtavasti. Sain itseluottamusta ja voin hyvin. Olen koko lapsuuteni harrastanut kaikkea mahdollista liikuntaa. Nyt kuitenkin liikuntamotivaationi on taas jäänyt ja paha olo on palannut. Itsetuntoni on ihan maassa. Olen tajunnut käyntien myötä itsestäni paljon. Lapsuuteni oli surkea, sillä vanhempi siskoni oli erittäin villi ja vanhempieni voimat meni hänen vahtimiseen yms. Minä olen koko laapsuuteni ollut suht kiltti lapsi ja jäänyt isosiskoni varjoon myös vanhemmille. En ole saanut tarpeeksi huomiota eikä minun esimerkiksi kotiintuloaikoja ole vahdittu. Minun vanhempien suhde on huono, enkä nää koskaan heidän välillään minkäänlaista rakkautta. Seurustelen itsekin ja tuntuu että en itsekkään osaa kauhean hyvin rakastaa. Lisäksi olen hyvin läheisyyden kipeä, sillä en sitä saanut paljon lapsuudessani. Oloni on surkea päivittäin, koen olevani masentunut sekä itsetuntoni on alhaalla. Minua ei enää innosta mikään, edes mennä kavereiden kanssa. Tuntuu myös että kaikki ihmiset ovat myös tyhmiä ja keksin aina kaikista jotain pahaa. En halua olla tälläinen!! Haluan olla oma iloinen itseni, niinkuin olin ennen. Olen vain työntänyt ystäväni ympäriltä pois. Ja vasta nyt tajunnut että se on minun vikani. Mutta mistä saan apua? Poikaystäväni ei osaa auttaa, eikä ammattiapu. En osaa enkä uskalla puhua vanhemmille, kavereita tuskin edes kiinnostaa.. siltä se tuntuu.

Kommentit (2)

Vierailija

Googleta mielenterveystalo - onko paikkakunnallasi erityisnuorisotyötä? Sieltä voi saada apuja, tai paikallinen mielenterveysseura- sieltä ideoita ja neuvoja ...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat