Pitääkö minun ÄITINÄ tappaa itseni, että päästään veloista?? :(
Tunnen syyllisyyttä kun ei pärjätä millään. Maksellaan omaa taloa ja rahat ei riitä..Jossain meidänkin on asuttava. Velat kuittaantuu jos meistä velallisita toinen kuolee.. Toki muut laskut painaa yhtälailla. Ei saada tukia yms. Pienet palkat molemmilla.
Itkettää, hävettää ja tunnen syyllisyyttä, koska en aiemmin lukenut ja hankkinut parempaa ammattia.
Lapset pitävät minusta ja kaipaavat syliä, just 6v kävi sylissä sanomassa: " Äiti, olet ihana." Mies mököttää sohvalla ja suree, yhdessä mietitään miten selviydytään.
Rahat on loppu. ruoka vähenee ja 2viikkoa ennenkun tulee rahaa.
Saa haukkua, en välitä, inhoan itseäni!
Kommentit (91)
Missä kohtaa mainitsin, että ostamme kalliita vaatteita?? Lasten urheilulisenssit on pakko maksaa, tai harrastus loppuu, pitääkö meidän syrjäytyä sen takia?
Ei meillä mitään sisäfileitä syödä..jauhelihaa ja perunaa.
ap
Suomessa kun on minipalkat olemassa ja osa-aika työlläkin käteen jää varmasti 500-700 euroa kuussa. Eli joko ap:n laskutaito ei oikein ole terässä tai sitten hän haluaa kovasti sympätiaa, eikä täten kerro mikä se perheen taloudellinen tilanne oikeasti on.
Minulle ainakin heräsi epäilys, että todellisuudessa ap:n perhe on vaanelänyt yli varojensa ja nyt on kusessa sen takia!
Tunnen perheen, jossa kahdeksan lasta, pari vuotta sitten valmistunut omakotitalo ja iso asuntolaina. Vaimo ei ole ollut töissä 15 vuoteen, mies matalapalkka alalla. Silti heillä on raha-asiat kunnossa, lapsilla varaa harrastaa ja käyvät silloin tällöin jopa hampurilaisilla! Lapsilisät jo mahdollistavat heillä paljon!
Tästä syystä ihmettelen ap:n perheen talouden hoitoa!
Jättäisit vain miehen ja lapset pahempaan tilaan.
Sinulla on kuitenkin ihana mies ja lapset, minulla ei ole kuin lapset.
Mies on taas omilla menoillaan,ei koskaan kotona.Kaverit ja kalja vie, rahatilanne on kyllä hyvä mutta itse haluaisin rakkautta.Kaikkea ei näköjään voi saada.
Eikö sinulla ole kaapeissa mitään ylimääräistä jota voisit kirppikselle kuskata,eri pari kippoja,pieniä vaatteita,leluja?
Olen puhelinmyyjä iltaisin, joka perustuu siihen kuinka paljon saan myytyä.
Laske nyt 83 esim. nämä yhteen:
Pankki asunto 560¿
' ' auto 60¿
sähkö 150¿
vesi 70¿
tonttivuokra 77¿
jätehuolto+bio 50¿
hammaslääk. 100¿
hajonnut ikkuna 100¿
rästilyhennykset 100¿
vakuutus,koti+auto 120¿
puhelinlasku 50¿
nettimaksu 25¿
toki joka kk ei tule esim. lääkärikuluja noin paljon tai muuta yllätystä. Nyt sitten kerro miten loput sijoitan?
onko sulla ihan pieniä lapsia vai voisitko ajatella hankkivasi itse jotain vähän rahakkaampaa hommaa? Jos haluat olla päivällä kotona niin miten olisi lehtien jako aamuöisin? Mä olen kotiäitinä tehnyt sitä aina jaksottain, kun on ollut liian tiukkaa. Herätys on noin kahdelta aamuyöllä, mulle se ainakin käy kun totuttaudun menemään kuudelta illalla nukkumaan ja mies hoitaa lasten iltapuuhat. Palkka kuussa on noin 700 euroa mutta jos saat autopiirin niin kilometrikorvauksista tulee kivasti ylimääräistä.
Joko auttaakseen tai lehtiä tilatakseen.Ei minullakaan paljon ylimääräistä ole,kodihoitotuella mutta kenenkään ei tarvi kärsiä mielestäni näin.Apua mammat!
8-15 ja saan sellaset 1350¿/kk. Siivoamalla päiväkoteja.
josta jäi enemmän käteen, mutta lopetin, koska pvhoitomaksut verotti myös käteen jäävää osuutta.
Unohdin vielä mainita, että joudumme maksamaan meille myönnetyn asumistuen kelaan takaisin. Se on 2kk päästä maksettu 50¿/kk nyt kun jouduin oikein kaivamaan kaikki menomme, ei ole ihme että ollaan näin tiukilla.
Joskus on helpompaa, jos mies saa ylitöitä.
itse olen sairaanhoitaja ja verojen jälkeen jää käteen tuo sama. Missäpäin työskentelet?
Jos sulla ois lyhyempi aikainen päiväduuni, eli lapset ois tarhassa max 7 tuntia/päivä, hoitomaksusta sais alennusta. Ja jos nyt tienaat 350¿ työstäsi, niin jos tienaisitkin vaikka 1000¿ käteen niin kyllähän se taloudellisesti helpottaisi vaikka lapsista meniskin hoitomaksua.
Toisekseen, kelan ja verotoimiston kanssa pitää ite olla aina kärppänä. Nostaa veroprosentin ite niin suureks, ettei mätkyjä pääse tippumaan. Ja aina ilmottaa tulojen muutoksista, ettei tarvi maksella mitään takaisin kelaan.
Ihme hommaa, että tullaan tänne itkemään, kun itse aiheutetaan ahdinko ensteks!
Ja saan 8,91¿/tunti plus 8% päälle, koska heitän keikkaa ja lomia ei näin ollen ole.
94
luet näitä, että saat päteä olevasi parempi? Miksi muuten sinulla on noin vittumainen luonne? Taidat olla se jota kaikki ex-ystävät kiertää kaukaa?
jotta pääset noista ajatuksista eroon. Kyllä te pärjäätte. Ja taloudellista tukea voitte tarpeen vaatiessa saada toimeentulotuen muodossa, sen hakeminen ei ole mikään häpeä jos tarve on todellinen.
Muutama halpa ruokavinkki:
Tonnikalapasta (6lle):
2 purkkia tonnikalaa (öljyssä)
2 prk tomaattimurskaa
2 prk tomaattipyrettä
4 dl kevytkermaa
pastaa
kalamaustetta
pizzamaustetta
suolaa
valkosipulia
kasviksena joukkoon vaikka paprikaa, kesäkurpitsaa tai sipulia
Pasta kiehautetaan, vesi kaadetaan pois, lisätään joukkoon tonnikala, tomaattimurska ja pyre. Sekoitetaan ja lisätään vielä kevytkerma ja mausteet. Anna hautua, kunnes kerma mennyt hiukan kasaan.
Tästä saat todella halvalla maittavan aterian koko perheelle ja ruokaa on helppo jatkaa lisäämällä murskaa tai kermaa tai pastaa. Suhteuta ainekset vaan oman perheesi tarpeisiin.
Kalaa kookosmaidossa
1 prk kookosmaitoa
1 paketti pakasteseitiä
jos budjetti sallii katkarapuja
kesäkurpitsaa, paprikaa tms
valkosipulia
1 prk tomaattipyrettä
mausteita
Lisänä riisiä.
Ensin seitiä paistetaan pannulla, kunnes sulanut ja kypsynyt. Sitten sekaan kasvikset, kookosmaito ja pyre. Lopuksi maustetaan ja annetaan hautua, kunnes menee hiukan kokoon.
Tätä ateriaa on helppo jatkaa seitiä lisäämällä ja kookosmaidolla. S-marketissa halvin kookosmaito n 70senttiä (4dl)
Se on nyt mun mielestä ihan ehdoton mikä pitää tehdä.
Elämä helpottuu vuokralla kummasti. Se on se vuokra mikä maksetaan ja se on siinä. Ei voi verrata, että samalla summalla lyhentää omaa. Omakotitalon kustannukset ovat isot ja mitä vaan yllättävää voi sattua. Jos nyt jo mietit itsesi tappamista niin miten teidän perhe kestää jos jotain isompaa esim. hajoaa ja joudutte ostamaan uuden... :-/
taakan alle.
Jos oma pankki ei halua olla yhteistyökykyinen niin sitten kilpailutatte muut pankit. Ihan varmasti löytyy apua ja yksi vaihtoehto on lyhennysvapaat kuukaudet, laina-aikaa voi myös tässätapauksessa jatkaa. Suosittelisin kyllä fiksaamaan tuota erää jos se tuntuu kohtuuttomalta. Onko teillä muita luottoja (kulutusluottoja ympäri ämpäri ja kohtuuttomalla korolla) Nekin voi yhdistää eikä enää tarvitse maksella monia tilinhoitomaksuja ym kuluja kun yksilläkin selviää. Terveisin pankintäti, joka on tottunut tällaisia sotkuja selvimään!!
myykää nykyinen, ostakaa halvempi. saatte kuukausimenot pienemmiksi.
Olen aivan kamalassa kierteessä laskujen kanssa. Ensi syksynä pitäisi helpottaa. Toivottavasti ei vaan tule mitään suuria ylläreitä eteen
Kaikesta selviää, usko pois!!!
83 sinua taitaa askarruttaa pelkästään se kuka minä oikeasti olen? Vai haluatko auttaa? Onko sinulla yhtään konkreettista neuvoa? Ei tälläiseen malliin: ruohon on vihreää, lumi valkoista jne.
Jotain muuta? anna palaa, vaikutat niin viisaalta vai oletko trolli?