Miksei naiset voi olla syvällisempiä ja empaattisempia?

Vierailija

Otsikko on tahallaan tehty provosoivaan muotoon, sama ongelma koskee varmaan miehiäkin. Mutta heteromiehenä käsitykseni muista miehistä, johtuen kiinnostuksen puutteesta heitä kohtaan on huono. Parjataan siis naisia...

Tuntuu, että ainoat syvälliset naiset ovat joko kuuluisia kirjailijoita, uskovaisia tai muita poikkeustapauksia. Miksei tavallisten naisten parista löydy syvällisesti ajattelevia ja empaattisia tapauksia? Olen kyllä törmännyt fiksuihinkin yksilöihin, mutta heidänkin syvällisyys on ollut melko rajoittunutta. Heillä on voinut olla hyvä yleissivistys ja korkea äo ja ties mitä, mutta eivät ole kiinnostuneita ihmisyydestä. Kiinnostus omia ja muiden tunteita kohtaan on sitä syvällisyyttä, joka minua kiinnostaa. Pitääkö minun liittyä johonkin runoilijakerhoon vai mitä pitäisi tehdä? Tai sitten pitää vain tyytyä pyörimään miesporukassa ja puhumaan formuloista. Kimi taisi muuten tänään päästä palkintopallille. Onnea Kimille.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Nyt väsyttää jo niin paljon että painun nukkumaan, mutta jatkan huomenna. Sanon vain yhden syyn: hormonit. Ne ovat naisilla erilaiset, ja siksi heidän käytöksensä on ailahtelevaa. Hyvää yötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Humanistinaisiahan on vaikka millä mitalla, luulisi että osa täyttäisi näitä syvällisyyden kriteereitä.

Humanistinaisia kiinnostaa vain ilmastonlämpeneminen ja tarhaketut. Mikä ei sinänsä ole väärin...

Vierailija

Mitäpä jos kertoisit tässä millaisten naisten parissa sekä millaisissa tianteissa olet pyörinyt, niin voimme yhdessä arvioida, miksi et ole mielestäsi päässyt tekemisiin syvällisten ja empaattisten naisten kanssa? Paitsi jos tietenkin aivoituksesi on aina samaa tasoa kuin keskustelunavauksesi, jolloin naisia tuskin kiinnostaa jatkaa keskustelua kanssasi kovin syvällisessä, empaattisessa, tai ylipäätään missään hengessä. 

Vierailija

Kyllä minä juttelen tyttökavereitteni kanssa hyvinkin syvällisiä, tietysti se voi olla eri asia sun mielestä kuin meidän mielestä. Ja kyllä minä juttelen syvällisiä tuttujen miestenkin kanssa jos niikseen tulee, vieraitten ihmisten kanssa harvemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kertoisit tässä millaisten naisten parissa sekä millaisissa tianteissa olet pyörinyt, niin voimme yhdessä arvioida, miksi et ole mielestäsi päässyt tekemisiin syvällisten ja empaattisten naisten kanssa? Paitsi jos tietenkin aivoituksesi on aina samaa tasoa kuin keskustelunavauksesi, jolloin naisia tuskin kiinnostaa jatkaa keskustelua kanssasi kovin syvällisessä, empaattisessa, tai ylipäätään missään hengessä. 

Voin tietysti listata tähän kymmeniä eri tilanteita, joissa olen törmännyt erilaisiin naisiin. Olen vain mutaman kerran elämäni aikana törmännyt niihin "syvällisiin" naisiin ja niistäkin tilanteista pari on ollut semmoisia, joissa olen tehnyt päätelmäni pikaisesti, ilman syvempää tutustumista. Sillä ei ole väliä missä olen pyörinyt, vaan sillä, missä minun pitäisi pyöriä, koska tulosta ei ole syntynyt.

Ap

Vierailija

Minä olen syvällinen ja empaattinen ja juuri vielä kuvailemallasi tavalla. :) Tosin olen uskovainen (ev. lut.), mutta miksi se haittaisi...? Ja varattukin olen (se kyllä haittaa valitettavasti, jos haet muutakin kuin kaveriseuraa).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen syvällinen ja empaattinen ja juuri vielä kuvailemallasi tavalla. :) Tosin olen uskovainen (ev. lut.), mutta miksi se haittaisi...? Ja varattukin olen (se kyllä haittaa valitettavasti, jos haet muutakin kuin kaveriseuraa).

Kyllä kaveriseurakin tietysti kelpaa, mutta siinä on vaarana että sitä ihastuu, joten parempi jättää väliin.

Ap

Vierailija

Voi ap, ei ole tosiaan naisten ongelma pelkästään. Sama pätee miehiinkin. Ihmiset ovat enimmäkseen pinnallisia, tyhmiä ja epäempaattisia. Tämän vuoksi minullakin on vain pari läheistä ystävää.

Eipä tässä muuta

Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki naiset on huoria. Huoralla ei ole empatiakykyä.

Ja niin kaikki miehetkin ovat väkivaltaisia sikoja jne. jne.

Siis oikeasti. Voidaanko jo jättää toisen sukupuolen haukkuminen pois? Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat