Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras/parhaat kirppislöytösi ikinä!

kirppistelijä

Mä rakastan kirppiksillä kiertelyä, ja parhaat löydöt ovat kahdesta eri kategoriasta. Ensinnäkin etsin muutamia jo myynnistä poistuneita vanhoja esineitä, joiden valmistus on lopetettu. Näitä jos löydän, niin hinnalla ei ole kauheasti merkitystä, toki aivan älyttömiä en maksa, mutta periaatteessa olen onnellinen jos niitä löydän ja ostan lähes aina.

Toinen kategoria on edulliset tarpeelliset löydöt, kuten (merkki)vaatteet itselle super edullisesti, laukut, lähes käyttämättömät lastenvaatteet murto-osalla hinnasta yms. Olen löytänyt itselleni esim arvokkaan uuden villakangastakin 14 e (ovh pari sataa), gaborin uudet kengät 2 e, eccon uudet sandaalit 10 e, goretex-nilkkurit 7 e, vagabondin uudenveroiset ballerinat 7 e jne. Uudenveroisia tunikoita, mekkoja, neuletakkeja 2-15 e/kpl (kaupassa hinnat n. 60-100 e luokkaa) .

Lapsille olen löytänyt hyväkuntoisia tai uusia kirjoja 1-4 e/kpl, trikoisia tunikoita n. 3-5 e/kpl (kaupassa 15-25 e/kpl), goretex-lenkkareita 5-15 e/kpl (kaupassa 60-80 e). Ja ostan vain uudenveroisia, hyvin vähän käytettyjä ja max pari vuotta vanhoja malleja, olen todella tarkka miten lapseni ja itseni puen. Paljon aikaahan tuohon menee verrattuna kaupasta suoraan ostamiseen, mutta säästö on ihan valtava. Ja kierrätän myös oman käytön jälkeen lähes kaiken, parhaimmat myyn kirpparilla edullisesti ja loput annan kavereiden lapsille. En edes muista koska olisin viimeksi ostanut itselleni tai lapsille uutena kaupasta esim kenkiä tai takkeja.

Alusvaatteet, sukat ym ostan aina uutena, samoin omat farkut ja housut, koska en jaksa sovitella kirppareilla. Yläosat, takit ja kengät taas löytyvät lähes uudenveroisina lähes kaikki kun jaksaa etsiä. Kannattavaa myös myyjille, kun saa omat hutiostot kierrätettyä. Kirpparit rules!

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Mun paras löytö on ollut 6 hengen ruokaryhmä 50 eurolla.

Merkkivaatteita itsekin kirppareilta metsästän. Kengät ostan mieluiten uutena.

Vierailija

No olen aika isokokoinen ja pitkäkin yli 180 cm niin mulle ei oikein vaatteita löydy mutta asusteita löydän. Laukkuja ym, parhain varmaan tai mukavin käyttää oli Marimekon laukku josta maksoin 4e ja käytin 6 vuotta joka päivä kunnes siihen tuli reikä.(odottaa tuolla että saan sen ommeltua.

Viimeksi löysin pojalle 4 euroll kaksi Mauri Kunnaksen koiramäen kirjaa sekä Lego lautapelin Kokorikon kahdella eurolla. Lastenvaatteita  myös löydän joskus. Viimeaikasin löytö Reimatecin haalari viimevuoden mallia 7 e. 

Vierailija

Vaikka mitä kivaa. Oon löytänyt paljon nättejä ja kivoja koriste-esineitä, koruja ja vaatteita halvalla. Jos en olisi koskaan käynyt kirppiksillä niin enpä olis saanut noin ihania tavaroita juuri mistään! Että kyllä sieltä löytöjä tekee.

Vierailija

Siisti juhlamekko, ei mitään erityistä merkkiä, mutta Briteissä tehty ja kuin uusi, maksoi 5€. Myöskin pitkä musta villakangastakki, oisko ollut 20 €. Pari nahkatakkiakin on kirppikseltä matkaan lähtenyt edullisesti.

Myöskin kaulahuivi eurolla, kun olin sellaista ensin kaupasta etsinyt (maksoivat siellä kaikki päälle 20€), kun en ollut kotoa lähtiessä tajunnut ottaa mukaan ja oli kylmä.

tipsu

Käyn viikoittain kahdella tietyllä kirppiksellä, ja teen lähes aina super hyviä löytöjä. Toinen vakikirppareistani on erikoistunut lastenvaatteisiin, ja sinne voi oikeastaan mennä ihan kuin kauppaan, ostoslistan kanssa, kengät, kurahousut, toppahaalari jne, ja lähes kaikki löytyy. Viimeisimpänä ostin hyväkuntoisen molokidsin talvihaalarin toivomassani värissä ja 116 cm koossa 55 e, hyvin harvinaista löytää niin hyväkuntoisena! Lisäksi ostin kolmelle lapselleni kuomat 4-7 e/kpl sekä goretex-talvikengät 6-15 e/kpl, hyväkuntoisia superfitejä, ovh 80-100 e luokkaa. Marimekon sukkiksia ostin 1 e/kpl ja noppiesin uudenveroisen imetystunikan kympillä. Reiman talvipipon 5 e, popin talvipipon 6 e, ruskovillan lapaset 9 e, manymonthsin merinovillamyssyn 5 e, ruskovillan villahaalarin 7 e, Mayoralin villakangastakin 15 e, zaran untuvatakin 20 e, lindexin vähän käytettyjä trikootunikoita kauniilla kuoseilla 4 e/kpl, shortseja ensi kesäksi 1-2 e/kpl, nahkaiset siistit talvinilkkurit kaupunkikäyttöön 5 e. Alustoppeja tytölle 0,5 e/kpl, pompin kauniita mekkoja 9 e/kpl, enna-tyllihameesta tosin maksoin 20 e, mutta sitä olinkin jo kauan etsinyt ja himoinnut. Lisäksi poneja 1 e/kpl. Yleensä myyn nuo käytön jälkeen vielä muutamalla eurolla (ehkä n. puolet omasta ostohinnastani), eli käyttöhintaa ei jää juuri nimeksikään. Yleensä ostan koko asukokonaisuuden yhden tunikan hinnalla, tai kolmelle lapselle toppahaalarit, hyvät pipot, rukkaset ja superfitin goretexit yhden uuden toppahaalarin hinnalla. Mielestäni kyllä hyvin  kannattava harrastus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nainen. Pötköttää juuri tuossa vieressä ja tutkii Tori. fi:tä. Löysin viitisen vuotta sitten.

Ihana. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täysin uusi Noa Noa nahkatakki O € ovh jotain 240 €.

Ostit kirppikseltä? Vai sait tutulta lahjaksi... (Tai varastit kirppikseltä!)

Vierailija

10-v pojalle Superfitn hyväkuntoiset talvigoret 5 eur. Hyvä löytö musta paitsi hinnan puolesta, myös siksi, että niitä hyväkuntoisia kenkiä (muita en käytettynä osta) on tuonikäisille tarjolla tosi vähän, kun käyttävät yleensä kengätkin toisetkin kaudessa loppuun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat