Tykkääkö miehet älykkäistä naisista?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ainakaan älykkäämmistä kuin he itse ovat.
Eli miehet ovat yleisesti ottaen älykkäämpiä?
Ei. Vaan yleistäen ottavat kumppanikseen yhtä älykkäitä tai hiukan vähemmän älykkäitä naisia kuin itse ovat. Itsetunto ei kestä jos kokee naisen olevan älykkäämpi.
Loogisesti ratkaisusi on kestämätön. Joko miehet ovat älykkäämpi sukupuoli tai sitten on hemmetin paljon naisia vailla miehiä sen takia, että ovat älykkäitä.
(olet sillassa)
Eiköhän älykkäimmät naiset pysykin sinkkuna.
Miksi?
Asenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että vaihteeksi kielellistä lahjakkuutta ajatellaan älykkyytenä, monesti asia esitetään niin, että matemaattinen lahjakkuus on jotenkin sitä älykkäintä älykkyyttä.
Matemaattisella älykkyydellä selviää hengissä. Kielellisen älykkyyden hienoudet liittyät selän takana kieroiluun.
Siinä ehkä se suurin ero.
Onpas sulla ankea maailma.
Jos olisit matemaattisesti lahjakas, niin olisit samalla lukenut rivien välistä.
Oon matemaattisesti lahjakas ja ihmettelen miksi sitä pidetään niin ihmeellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Itseä ärsyttää kun naisista eniten äänessä on aina ihan täydet retardit tai ainakin sellaista roolia vetävät. Aloin jo vakavissani miettiä, että onkohan naisissa lainkaan sellaisia, jotka tekevät "normaaleja" asioita ja ajattelevat muuta kuin ulkonäköään yms.
Mutta kun ajattelee tuntemiani tavallisia naisia niin onhan niitä. Media vain vääristää kuvaa; 90% jutuista kun joku nainen on äänessä, juttu liittyy sen perseeseen tai maksimissaan uuteen mieheen/ulinaan edellisistä. Jos taas ajattelen naisia, joiden kanssa olen tekemisissä päivittäin esim. työpaikalla, heidän juttunsa liittyvät työasioihin tai normaaliin yleiseen tyhjänjauhantaan (positiivisessa mielessä tässä yhteydessä).Tämä uusin Finlandia-palkittu naiskirjailija voittopuheineen oli ihan mahtava. Tuli heti älykäs mielikuva hänestä. Ja olisin kiinnostunut irl vaikkei ole silikonibimbo eikä puhe käsitellyt lainkaan hänen persetreeniään tms.
Finlandia-voittaja on todella kuuma pakkaus, eikä vähiten ilmeisen älykkyytensä takia. Sopisi täydellisesti minulle! Harmi että on saanut niskaansa vähemmän älykkäitä fanaatikkoja juuri tuon puheensa vuoksi.
Ja väitän ettei vähiten juuri siksi, että on nainen. Koska naiselta odotettaisiin lähinnä jotain "jee mä voitin kihihii, tänään skumppaa tyttöjen kanssa". Mutta tulikin sujuvasti ulos annettua yhteiskunnallista kritiikkiä. Ehkä joissain feministien jutuissa on kuin onkin perää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että vaihteeksi kielellistä lahjakkuutta ajatellaan älykkyytenä, monesti asia esitetään niin, että matemaattinen lahjakkuus on jotenkin sitä älykkäintä älykkyyttä.
Matemaattisella älykkyydellä selviää hengissä. Kielellisen älykkyyden hienoudet liittyät selän takana kieroiluun.
Jos olisit matemaattisesti lahjakas, niin olisit samalla lukenut rivien välistä.
Oon matemaattisesti lahjakas ja ihmettelen miksi sitä pidetään niin ihmeellisenä.
Siis se mikä on sinulle helppoa, niin tietenkin ihmetyttää miksi muut eivät siihen pysty. On kuin balettitanssija, joka ihmettelisi miksi 100 kiloinen av mamma ei pysy varpaillaan kauniisti pyörien ympyrää.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Itseä ärsyttää kun naisista eniten äänessä on aina ihan täydet retardit tai ainakin sellaista roolia vetävät. Aloin jo vakavissani miettiä, että onkohan naisissa lainkaan sellaisia, jotka tekevät "normaaleja" asioita ja ajattelevat muuta kuin ulkonäköään yms.
Mutta kun ajattelee tuntemiani tavallisia naisia niin onhan niitä. Media vain vääristää kuvaa; 90% jutuista kun joku nainen on äänessä, juttu liittyy sen perseeseen tai maksimissaan uuteen mieheen/ulinaan edellisistä. Jos taas ajattelen naisia, joiden kanssa olen tekemisissä päivittäin esim. työpaikalla, heidän juttunsa liittyvät työasioihin tai normaaliin yleiseen tyhjänjauhantaan (positiivisessa mielessä tässä yhteydessä).Tämä uusin Finlandia-palkittu naiskirjailija voittopuheineen oli ihan mahtava. Tuli heti älykäs mielikuva hänestä. Ja olisin kiinnostunut irl vaikkei ole silikonibimbo eikä puhe käsitellyt lainkaan hänen persetreeniään tms.
Finlandia-voittaja on todella kuuma pakkaus, eikä vähiten ilmeisen älykkyytensä takia. Sopisi täydellisesti minulle! Harmi että on saanut niskaansa vähemmän älykkäitä fanaatikkoja juuri tuon puheensa vuoksi.
Ja väitän ettei vähiten juuri siksi, että on nainen. Koska naiselta odotettaisiin lähinnä jotain "jee mä voitin kihihii, tänään skumppaa tyttöjen kanssa". Mutta tulikin sujuvasti ulos annettua yhteiskunnallista kritiikkiä. Ehkä joissain feministien jutuissa on kuin onkin perää?
No perää niillä femukoilla on, se myönnettäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista mietin tänään.
Riippuu varmaan miehestä, mutta itse voin sanoa, että älykäs nainen on todella puoleensavetävä. Pari viikkoa sitten näin ratikassa hyvännäköisen naisen, joka luki koko matkan romaania intensiivisesti.. uuh, oli aivan hillittömän seksikäs näky! Rakastan tuollaisia ilmeisen älykkäitä, keskittymiskykyisiä kaunottaria. Nams! :)
Harmi vaan, että näitä on todella harvassa.
Ei tarvii lukea fyssankirjaa.
Mä luen fyssan ja matikan prujuja ratikassa. Onko se seksikästä?
Riippuu oletko hyvännäköinen vai et. Jos olet, kirjat saavat sinut entistä seksikkäämmäksi. Jos olet ruma, kirjat vain vahvistavat negatiivista mielikuvaa sinusta.
Hullua, mutta niin se vaan menee. En tiedä miksi. Terv. mies.
En oo ruma, en ollenkaan :) opiskelu julkisissa jatkukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Ei kyllä tulisi mieleenkään leimata jotain älykkääksi sillä perusteella että laukoo, minua miellyttäviä mielipiteitä. Jos näin olisi niin silloin olisin todennäköisesti tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai me ymmärrettiin sun pointti. Ei vain haluta toistaa idioottimaisuuksia.
En ole viiteenkymmeneen ikävuoteeni vielä tavannut älykästä naista.
Mielelläni tapaisin, jotta voisin vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tapaatkaan. Älykäs nainen kyllä luo sinusta kuvan nopeasti. Kaltaisesi kannattaa kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, etten löydä nyt linkkiä, mutta luin jonkin aikaa sitten jännästä tutkimuksesta, jossa miehet, jotka teoriassa ilmoittivat pitävänsä itseään älykkäämpiä naisia viehättävinä, suhtautuivat käytännössä negatiivisesti naiseen, jonka kerrottiin saaneen ÄO-testissä heitä huomattavasti korkeamman tuloksen.
Suhtaudun negatiivisesti lähes kehen tahansa, joka kertoo (loistavasta) äo-tuloksestaan. Sama jos ylistää itseään ahkeraksi kun on kasvattanut lihasta. Toki saa synninpäästön jos kans käyttää näitä kykyjään kunnolla hyödyksi. On älyllisesti vaativassa ammatissa tai ei tarvitse autoa kulkeakseen joka paikkaan ja tekee lumityöt naapurinkin pihalta.
Siinä tutkimuksessa ei siis nainen itse kertonut ÄO-tuloksestaan, ja keskustelu oli muutenkin käsittääkseni ihan vain smalltalkia. Osallistujille siis kerrottiin etukäteen naisen testitulos.
Pahus kun löytäisin sen linkin niin saisitte lukea itse, etten kerro väärin.
On ihan selvä asia että mies alkuun suhtautuu varauksella henkilöön joka ilmoitetaan huippuälykkääksi. Mies odottaa että tuleeko kysymys että tiedätkö mikä on piin 567 numero ? ja sitten silmäykset kun "tyhmä" ei tiedä :( Tai että älä istu kuten istut "tutkimusten mukaan" pitää istua näin ja miesten jalat levällään että pallit saa viilennystä :(
Hyvä kysymys! Itse kuulun älykkäiden ihmisten järjestöön mutta eniten kiihottavat sellaiset vähän höpsöt naiset <3 Jos nainen on edes lähelle yhtä älykäs kuin minä, ei ota eteen. Anteeksi, en mahda biologialleni mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni tapaisin, jotta voisin vastata kysymykseen.Tuskinpa tapaatkaan. Älykäs nainen kyllä luo sinusta kuvan nopeasti. Kaltaisesi kannattaa kiertää kaukaa.
Voi sua, suloinen tytöntyllerö, suukkoja sulle.
Tykkään älykkäistä naisista ja toiseksi pidän naisissa tietynlaisesta maanläheisestä kovuudesta, joka ei kuitenkaan ole kyynisyyttä tai ilkeyttä. Enemmän sellaista toteavaa realismia, kuitenkin pienellä huumorinkukkasella. Sen sijaan en voi sietää pumpulissa kasvaneita naisia, jotka ovat vielä 3-kymppisenä elävät siellä höpö höpö-todellisuudessa ja ovat uskomattoman naiiveja. Tällainen nainen saattaa sinänsä olla ihan fiksu, mutta jotakin sieltä päästä kuitenkin puuttuu. Tai sitten se on vain itsekeskeisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se mikä on sinulle helppoa, niin tietenkin ihmetyttää miksi muut eivät siihen pysty. On kuin balettitanssija, joka ihmettelisi miksi 100 kiloinen av mamma ei pysy varpaillaan kauniisti pyörien ympyrää.
Mies
Yritätkö kehumalla saada mut hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, etten löydä nyt linkkiä, mutta luin jonkin aikaa sitten jännästä tutkimuksesta, jossa miehet, jotka teoriassa ilmoittivat pitävänsä itseään älykkäämpiä naisia viehättävinä, suhtautuivat käytännössä negatiivisesti naiseen, jonka kerrottiin saaneen ÄO-testissä heitä huomattavasti korkeamman tuloksen.
Suhtaudun negatiivisesti lähes kehen tahansa, joka kertoo (loistavasta) äo-tuloksestaan. Sama jos ylistää itseään ahkeraksi kun on kasvattanut lihasta. Toki saa synninpäästön jos kans käyttää näitä kykyjään kunnolla hyödyksi. On älyllisesti vaativassa ammatissa tai ei tarvitse autoa kulkeakseen joka paikkaan ja tekee lumityöt naapurinkin pihalta.
Siinä tutkimuksessa ei siis nainen itse kertonut ÄO-tuloksestaan, ja keskustelu oli muutenkin käsittääkseni ihan vain smalltalkia. Osallistujille siis kerrottiin etukäteen naisen testitulos.
Pahus kun löytäisin sen linkin niin saisitte lukea itse, etten kerro väärin.
On ihan selvä asia että mies alkuun suhtautuu varauksella henkilöön joka ilmoitetaan huippuälykkääksi. Mies odottaa että tuleeko kysymys että tiedätkö mikä on piin 567 numero ? ja sitten silmäykset kun "tyhmä" ei tiedä :( Tai että älä istu kuten istut "tutkimusten mukaan" pitää istua näin ja miesten jalat levällään että pallit saa viilennystä :(
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa älykkäistä miehistä sanoo tykkäävänsä älykkäistä naisista - totta kai - mutta kyllä tuo itsetuntokysymys on käytännössä aika merkittävä.
Ihan mutulla (muita tarkkailemalla, en omasta kokemuksesta, huom) väittäisin, että miehet odottavat älykkäiltä naisilta juuri tietynlaista älykkyyttä. Säkenöivä keskustelutaito on varmasti monen mielestä plussaa, kunhan se ei lipsahda väittelyksi. Ja tuossa ylempänä joku ihaili naista, joka uppoutuu romaaniin. Olisiko reaktio ollut erilainen, jos nainen uppoutuisi vaikka kvanttifysiikkaan?
Viehättävän huumorintajuisena naisenakin pidetään naista, joka ymmärtää huumoria. Reaktiot vitsikästä naista kohtaan ovatkin sitten keskimäärin negatiivisempia.
Toisaalta sitten taas uskon, että joku (kaunis) kvanttifyysikko voi hyvinkin vedota vaikka mieheen, joka on menestynyt finanssialalla. Mies voi arvostaa naisen älykkyyttä, kunhan se ei kilpaile miehen älyn kanssa samalla alalla. Tuossa skenaariossa naisen kiinnostus kvanttifysiikkaan on miehen kantilta verrattavissa johonkin söpöön pikku harrastukseen. Auta armias jos nainen olisi finanssinero.
En väitä, että kaikki miehet ovat samanlaisia, mutta käytännössä olen huomannut, että näin tuppaa käymään. Harmin paikka, etten löydä nyt linkkiä, mutta luin jonkin aikaa sitten jännästä tutkimuksesta, jossa miehet, jotka teoriassa ilmoittivat pitävänsä itseään älykkäämpiä naisia viehättävinä, suhtautuivat käytännössä negatiivisesti naiseen, jonka kerrottiin saaneen ÄO-testissä heitä huomattavasti korkeamman tuloksen.
Riippuu siitä että mitä se negatiivinen käytös on ollut. Riippuu siitä kuka tutkimuksen on tehnyt ja kuka rahoittaja ja kenellä on ollut joku päämäärä todistaa jotain.
Naisen älykkyys ei varmaan sinällään hetkauta miestä suuntaan tai toiseen.Tyhmähän mies olisi jos ei pitäisi kumppanin älykkyttä hyvänä asiana. Ainakin itse voisin myöntää ja hyväksyä naisen älykkäämmäksi, siis mielessäni. Tilanne muuttuu kuitenkin heti jos nainen vaatisi minua myöntämään olevansa älykkäämpi. Koska silloin paljastuisi naisen luonteen heikot kohdat ja heikko itsetunto. Näen että tämmöiselle ei kannata myöntää mitään. On ikäänkuin sairauden ruokimista että tyydyttää jonkun luonten vajavaisuutta kehumalla älykkäämmäksi. Sitäpaitsi koko naisen älykkyys joutuu kyseenalaiseksi jos nainen vaatii jotain kilpailua älykkyydestä. Siitä sitten etsitään oikeassa ja väärässä olijaa ja "olisi pitänyt tehdä kuten minä sanoin " jne.
En ole mikään poikkeuksellisen älykäs vaan vain jonkin verran keskivertoa älykkäämpi nainen (tutkitusti, ÄO on jossain 115-120 paikkeilla), ja on kyllä sanottava, että miehen on oman kokemukseni mukaan todella vaikea nimenomaan myöntää, että nainen voi tajuta jonkun homman nopeammin, syvällisemmin ja, let's face it, älykkäämmin kuin mies itse. Kun sitten miehelle vääntää rautalangasta asiat niin kuin ne ovat, ei keskivertomies mitenkään pysty myöntämään, että "Juu, noinhan se on", vaikka kumpikin tietää hyvin mitä juuri tapahtui.
Luulen, että tämä johtuu siitä, että miehet on aivopesty pitämään itseään aina vähän naisia älykkäämpinä, vaikka tosiasiassa naisten ja miesten keskimäärin saamat tulokset ovat yhtä suuret. Tällöin keskivertomies törmää aika usein itseään älykkäämpään naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ainakaan älykkäämmistä kuin he itse ovat.
Eli miehet ovat yleisesti ottaen älykkäämpiä?
Ei. Vaan yleistäen ottavat kumppanikseen yhtä älykkäitä tai hiukan vähemmän älykkäitä naisia kuin itse ovat. Itsetunto ei kestä jos kokee naisen olevan älykkäämpi.
Loogisesti ratkaisusi on kestämätön. Joko miehet ovat älykkäämpi sukupuoli tai sitten on hemmetin paljon naisia vailla miehiä sen takia, että ovat älykkäitä.
(olet sillassa)
Valtaosa ihmisistä on keskivertoja. Mutta tottahan se on, että suurimpia yksinelävien ryhmiä tilastollisesti ovat korkeakoulutetut älykkönaiset ja vähän syrjäytyneet, kouluttamattomat peräkammaripojat.
Älykköjä nyt on äärimmäisen vähän. Ei mikään tusina-korkeakoulututkinto ole merkki älykkyydestä. Sellaisen saa ihan normaalilla älykkyydellä = suurin osa kansasta pystyy siihen halutessaan.
Jos nyt ajatellaan älykkömiehiä niin harvapa heistä mitään pillusankareita on. Suuret matemaatikot ja fyysikot ovat usein olleet varsin omalaatuisia erakkoluonteisia miehiä. Eli se siitä peräkammarinpoikateoriastasi.