Eroanko sittenkään

Vierailija

Olen vakavasti harkinnut eroa ja syitä on paljon, en jotenkin osaa avata asiaa nyt, koska hämmennyin mieheni sanoista niin paljon. Mies siis sanoi, että jos eroamme niin hän joko tappaa itsensä tai aloittaa elämän kokonaan puhtaalta pöydältä, joka tarkoittaisi sitä että hän ei haluaisi enää olla tekemisissä lastenkaan kanssa. Olemme puhuneet erosta jonkin verran, mutta nämä asiat saivat minut nyt ihan lukkoon. En ikinä voinut kuvitella, että hän olisi valmis hylkäämään lapsetkin. Jotenkin olin niin valmistautunut, että ero tulee ja se olisi helpotus, mutta nyt olen asian kanssa jotenkin todella jumissa. En tiedä miksi edes kirjoitin tämän, koska en nyt osaa edes kertoa asiaa kunnolla. Tuntuu vain niin pahalta ja siltä että loukussa olen.

Kommentit (11)

Vierailija

Toi on varmaan mieheltäsi aikalailla viimeinen oljenkorsi jolla koittaa vaikuttaa sun päätökseesi. Onhan tuo todella törkeää kiristystä ja tuskin kuitenkaan mis toteuttaisi kumpaakaan uhkausta tosi paikan tullen. Ehkä tämä on hänen keinonsa kohdata se tuska jonka lähestyvä ero hänessä aiheuttaa.

Ihmisiä ollaan kaikki, tunteinemme ja reagointeinemme. En tiesä mikä teidät on eroon vienyt joten sitä on ki turha spekuloida mutta jos kannustusta kaipaat niin sitä saat:

Hän ei tuota toteuta ja mitään mitä hän tekee eron takia ei ole sinun vastuullasi. Vain omat tekemisesi ovat vastuullasi. Enemmän hän itseään tuossa vahingoittaa ja suhdetta lapsiinsa mutta lapsia vahingoittaa myös tuollaisen perhedynamiikan seassa eläminenkin. Sinä teet oma valintasi sillä perusteella mikä on parasta lapsille ja itsellesi, et voi jäädä kiristyksen alle tällaisessa tilanteessa.

Vierailija

Mies on varmaan aika järkyttynyt ja yrittää vaan pelotella sinua. Kunhan tottuu ajatukseen, ei todennäköisesti hylkää lapsia ellei ole täysumpipaska. Jossa tapauksessa parempi kun siitä pääsee eroon!

Vierailija

Mies yrittää manipuloida sinua jäämään. Älä suostu.

Kyllä hän todennäköisesti myöhemmin kuitenkin haluaa olla lastenne kanssa tekemisissä ja jos ei halua, niin parempi lapsille olla ilman sellaista isää. Itsemurhauhkailut ohittaisin täysin miettimättä. Yleensä ihminen, joka oikeasti aikoo tappaa itsensä, ei uhkaile asialla vaan toteuttaa sen muilta salassa. Jos miehesi päätyisi kuitenkin itsemurhaan, se ei ole sinun vastuullasi etkä välttämättä olisi voinut tilannetta muuttaa jäämällä suhteeseen hänen pompoteltavakseen.

Vierailija

Vaan entä isätön elämä? Nuo miehen sanat tyhjensi minut ihan täysin sisältä. Kaikki suunnitelmat ja eroa varten kerätyt voimat ja ajatukset valuivat kaikki hukkaan. Olin valmistautunut, että muutos olisi hankala myös lapsille, mutta ei minulla ole enää yhtään järkevää ajatusta siitä, miten toimin jos isä toteuttaa suunnitelman a tai b.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaan entä isätön elämä? Nuo miehen sanat tyhjensi minut ihan täysin sisältä. Kaikki suunnitelmat ja eroa varten kerätyt voimat ja ajatukset valuivat kaikki hukkaan. Olin valmistautunut, että muutos olisi hankala myös lapsille, mutta ei minulla ole enää yhtään järkevää ajatusta siitä, miten toimin jos isä toteuttaa suunnitelman a tai b.

Ap

Ero on yleensä kahden ihmisen päätös joten vastuuta on sinullakin mutta suunitelmat a ja b ovat täysin miehen oma asia, et voi niihin vaikuttaa eikä sinua niistä voi syyttää.

4

Vierailija

Voi kyllä kaipasin kannustusta! :) en oikein edes uskonut sitä saavani, mutta nyt jo helpotti. Tiedostan toki, että mies kiristää ja uhkailee asialla, mutta silti sydämessä on pelko että hän voisi impulsiivisena ihmisenä sen vaikka toteuttaa. Ja juuri tuon luonteenpiirteen takia suhteemme onkin menossa karille. Olen itse joutunut muuttumaan suhteen aikana jotenkin niin kieroon, että ei tämä näinkään voi jatkua.

Vierailija

Toki itsekin haluan aloittaa alusta ja aloittaa oman elämän ilman miestäni, mutta lapsia ei voi jättää enkä haluakaan. Tiedän senkin, että olen aikoinaan tehnyt väärän ratkaisun laittaessani hynttyyt yhteen mieheni kanssa, mutta niin vain on tapahtunut. Olin nuori ja taustoistani johtuen aika rikkinäinen ihminen. Ei minua silloin haitannut että vierelläni oli vahva ihminen. Ongelmat ovat tulleet, kun olen aikuistunut ja yrittänyt elää omaakin elämää ja rakennella muutakin pohjaa elämälleni kuin koti ja lapset. Ensimmäiset väännöt käytiin kouluttautumisestani, kun mies halusi vaikuttaa ratkaisuuni. Aina kun teen itsenäisiä päätöksiä, niin saan kuulla kuittailua. Se on tehnyt minusta puhumattoman ja mies kokee, että en huomioi häntä suhteessa. Ymmärrän kyllä häntä, mutta olen kyllästynyt kyselemään hänen mielipiteitään kaikesta. Emme vain pysty enää tulemaan toimeen yhdessä. Olen myös jättänyt osan ystävistäni, koska mies ei heitä hyväksynyt ja kun katkeruus siitä on tullut esille, niin mies ei tätä ymmärrä.

Vierailija

Tavallaan pelkään siis, että mies kostaa minulle kaikki minun omat päätökset tekemällä jotakin niinkin radikaalia kuin tappamalla itsensä tai jättämällä koko perheen. Tuntuu että välillämme on valtavasti katkeruutta ja pelkään että se räjähtää käsiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat