Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu lopetti yritystoiminnan kannattamattomana

Vierailija

Tuttu perusti erityisalan kaupan noin 3 vuotta sitten. Starttirahakauden asiat meni kutakuinkin OK, mutta sen jälkeen alkoi ongelmat. Piti muuttaa pienempään liiketilaan, irtisanoa työntekijä ja ryhtyä pitämään puotia yksin. Liikkeen aukioloaika oli 10-14, koska kunnon äitinä tuttu ei tietenkään voinut jättää lapsia yksin iltapäivisin. Verkkokauppaa ei voinut pitää, koska "ei sinne postiin joka päivä ehdi".
Syksyllä alkoi ihmetellä, että miksi ei asiakkaita käy ja vaikka sai miten paljon neuvoja tahansa, niin ei voinut pitää puotiaan auki silloin, kun asiakkaitakin olisi voinut käydä eli klo 16.00 jälkeen. Nyt valittaa sitä, että joutuu työttömäksi. Eikä edes ole yrittänyt miettiä, miten sitä liikevaihtoa saisi lisää!

Kommentit (6)

Vierailija

Isojen kaupunkien lähiöissä meni jo 1980-luvulla paljon pieniä palveluyrityksiä nurin nimenomaan väärien aukioloaikojen takia. Ovet avattiin, kun aktiiviväestö oli lähtenyt töihin, ja suljettiin ennen kuin väki palasi. Ei pysynyt firma pystyssä eläkeläisten, mammalomalaisten ja juoppojen varassa.

Vierailija

Mun kaverillä vähän sama tarina, mutta hän otti vastaan asiakkaita. Otti pienen lainan aloituskuluihin. Piti vapaata kaikki koulujen loma-ajat. Asiakkaat siirtyi vähitellen muualle, koska ei joustanut aukiolossa. Joutui sit lopettamaan ja velkaakin jäi.

Vierailija

Itse olen lopettanut yritystoiminnan kannattamattomana, mutta syynä eivät olleet aukioloajat tai muut kosmeettiset seikat, vaan se, että kyseessä oli siihen aikaan liian niche markkinasegmentti. Kun ei maksavia asiakkaita löytynyt niin niitä ei vaan löytynyt. Tänä päivänä tekisin toki asioita hieman eri tavalla, ja ehkä kohta teenkin.

Vierailija

Nykyään on onneksi huomattavasti kirjavampaa porukkaa liikenteessä päivisinkin kuin silloin 80 luvulla...tsss mammalomalaisia ja juoppoja. Itseasiassa oli juopotkin tuolloin töissä toisin kuin nykyään. Mutta paikka kannattaa valita hyvin esim töölössä ostetaan eri tuotteita eri aikoihin ja eri rahasummin kuin Herttoniemessä.

Vierailija

Toivottavati laki vähittäiskaupan aukioloajoista mitätöidään ja yrittäjät saavat alkaa vapaasti määrittelemään, milloin pitävät kauppansa auki.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat