Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koulussa opetettua perusasiaa et vielä aikuisenakaan osaa?

Vierailija
26.11.2015 |

Mä en osaa kertolaskuja. :`(

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin oli Pähkinäsaarenrauha?

Vierailija
22/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en osaa numeroita tai siis esim 276384888 en osaa sanoa tuota oikein.. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? :D

En? Vai tarkoitatko, ettet tiedä onko se tsiljoonaa vai triljoonaa vai miljardia?

Juuri sitä tarkoitan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgasmia :( Kaikkien värkit eivät olekaan samanlaisia oppikirjakappaleita.

Nyt taisi kuitenkin olla kysymys peruskoulusta eikä Elämäm koulusta Tunneälyj Jättiläisille. Mutta mitäs pienistä, niin kuin lukutaidosta, turhaa kaikki 

Vierailija
24/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollu 1323, enemmän mua mietityttää että mikä vittu se ees oli?

Vierailija
25/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en osaa numeroita tai siis esim 276384888 en osaa sanoa tuota oikein.. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? :D

Siis et osaa sanoa kaksisataa seitsemänkymmentä kuusi miljoonaa, kolmesataa kahdeksankymmentä neljä tuhatta kahdeksansataa kahdeksankymmentä kahdeksan?

Mitä en itse osaa? Suomenkielen kielioppia, ei mitään muistikuvaa mistään säännöistä. Pystyn kirjoittamaan melko virheetöntä tekstiä niin yrittäessäni, jos pyydettäisiin kertomaan, miksi jokin asia menee niinkuin menee niin en tiedä.

Vierailija
26/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taisi kuitenkin olla kysymys peruskoulusta eikä Elämäm koulusta Tunneälyj Jättiläisille. Mutta mitäs pienistä, niin kuin lukutaidosta, turhaa kaikki 

Kyllä meillä 2000-luvulla opetettiin, mikä on klitoris ja mikä on orgasmi :(

Vierailija
27/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et osaa sanoa kaksisataa seitsemänkymmentä kuusi miljoonaa, kolmesataa kahdeksankymmentä neljä tuhatta kahdeksansataa kahdeksankymmentä kahdeksan?

Mitä en itse osaa? Suomenkielen kielioppia, ei mitään muistikuvaa mistään säännöistä. Pystyn kirjoittamaan melko virheetöntä tekstiä niin yrittäessäni, jos pyydettäisiin kertomaan, miksi jokin asia menee niinkuin menee niin en tiedä.

Ei en osaa.. :D en jotenkin hahmota tota lukua en sitten ollenkaan tai muitakaan tuollaisia pitkiä lukuja...

Vierailija
28/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro. 1926? Joo, kivitä vaan.

Vierailija
29/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiedosta en muista paljon mitään, enkä kasveja yms. ala-asteen asioita. Maantieto ja Biologia olivat 9-10. Historiassa olin jo koulussa surkea. 

Vierailija
30/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Pähkinäsaari?

Vierailija
31/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantiedosta en muista paljon mitään, enkä kasveja yms. ala-asteen asioita. Maantieto ja Biologia olivat 9-10. Historiassa olin jo koulussa surkea. 

Ahaa. Ja numero oli asteikolla 4-10 9-10 ?

Vierailija
32/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saamaan orgasmi?

:D

Vierailija
33/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saamaan orgasmi?

:D

Epäilemättä steinerkoulu.

Vierailija
34/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmia rusettia (ja kyllä, hävettää.) en vaan jotenkin hahmota koko touhua ja kengissä joudun käyttämään pikanauhoja.

Vierailija
35/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia on mulle ollut aina ihan saatanasta. Kaikki nää protonit, neutronit, alkuaineet, hiukkaset yms. en vaa ymmärrä. Ei niitä silmin näe :D Samoin fysiikka ja kaikki ne laskukaavat, et joku lasketaan jollain tavalla.

Vierailija
36/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miten ei voi oppia kertotauluja ulkoa. Vai onko mulla hyvä muisti, kun opin ne kyllä aikoinaan ja nykyäänkin muistan valtaosin heti, osaa joutuu hetken kaivelemaan tai laskemaan. Itselleni vaikeimmat olivat 6 x 7 ja 6 x 8.

Vierailija
37/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa luetella englanniksi kaikkia kirjaimia ulkomuistista, siis ei bii sii jne. Ulkoa opettelu oli mielestäni tylsää ja turhan oloista. Silloin tällöin sitä kyllä nykyään tarvitsisi puhelimessa puhuessa.

Miten tuotakaan ei osaa? Mieti, aloitin englannin 8. luokalla (kahdeksannella luokalla) ja silti osaan. Mutta olen muutenkin huomannut, että monet A-englannin lukijat tekevät siinä muutenkin hupaisa virheitä tyyliin know=now jne.

Heh, minäkin aloitin 8. luokalla, miksi oletat että olisin ollut A-englannin lukija?

Vierailija
38/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö se maailma muuttuikin..

Vierailija
39/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ja numero oli asteikolla 4-10 9-10 ?

Niin? Mitä erikoista tuossa on. No sanotaanko sitten 9 tai 10. Sain hiukan enemmän kuin yhden todistuksen. En todellakaan muista, oli päättötodistuksessa ysi vai kymppi, luultavasti ysi, jos sitä numeroa peräät. 

Vierailija
40/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1323. Tosin en tiedä, osaanko tuon kouluopetuksen perusteella vai muuten vain, kun historia (ja biologia ja maantietokin) kiinnostivat muuten vain ja luin paljon itsekseni.

Sen sijaan en edelleenkään osaa kutomista enkä valssin tanssimista. Jenkkakin vähän kyseenalaista. Muutakaan liikuntaa en osaa, mutta niitä ei opetettukaan vaan pistettiin vain tekemään.

Matematiikan osaan, mutta teen sen omalla tavallani, ajattelemalla, enkä millään ulkomuistikaavoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä