Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koulussa opetettua perusasiaa et vielä aikuisenakaan osaa?

Vierailija
26.11.2015 |

Mä en osaa kertolaskuja. :`(

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, meinasin tulla kirjottamaan että en ole muistanut sitä jakokulmaa yläasteen jälkeen. MIten ihmeessä se muka tehdään...

Vierailija
2/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opettele niitä ulkoa. Ei niitä nyt niin kovin paljon ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa kertolaskuja. :`(

sama:)

Vierailija
4/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes plus- ja miinuslaskuja ilman sormia :D Päässälasku on aina ollut minulle kauhean vaikea asia. Laskimen kanssa kuitenkin olen pärjännyt tosi hyvin, esim. lukiossa sain kaseja ja ysejä matikasta.

Vierailija
5/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosenttilaskuja

Vierailija
6/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa luetella englanniksi kaikkia kirjaimia ulkomuistista, siis ei bii sii jne. Ulkoa opettelu oli mielestäni tylsää ja turhan oloista. Silloin tällöin sitä kyllä nykyään tarvitsisi puhelimessa puhuessa.

Vierailija
7/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n osavaltioita. Okei en tiedä onko "perusasia", mutta niitä ainakin koulussa aina jankattiin.

Vierailija
8/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia..

Vierailija
9/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä fysiikkaa. Voima ja teho ja työ ja joule ja watti

Saati miten ne kaikki lasketaan

Vierailija
10/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on ruostunut, koska en ole tarvinnut sitä vuosiin. Kohta pitää suorittaa virkamiesruotsi, mutta eiköhän se palaa mieleen.

Vierailija
11/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni osaan kaiken, paitsi kieltämättä jakokulma on unohtunut. En nyt kuitenkaan laske sitä tähän, sillä jakaa voi desimaalienkin avulla.

Vierailija
12/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmia :( Kaikkien värkit eivät olekaan samanlaisia oppikirjakappaleita.

Vierailija
13/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutomista. Inhosin koulussa käsityötunteja enkä niiden jälkeen ole puikkoihin kajonnut.. noh, eipä ole onneksi menoa haitannut tämän taidon uupuminen :D

Vierailija
14/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertolaskuja tai melkeen mitään muutakaan matikkaa. Jakokulmaa en tajunnut koskaan :D

Hyvin oon silti pärjänny.

Vierailija
15/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikkaa, geometriaa, neliöjuuria, pii:tä, jne. Mulla on vaikea hahamottamisongelma,  A ei löydä B:tä ja X on jatkuvasti hukassa, potenssiin 2.

Vierailija
16/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan kaiken mitä siellä opetettiin. Selvisin lujilla hermoilla, hyvillä geeneillä ja rakkailla ystävillä. Paremmin ei ois voinu mennä 👍

Vierailija
17/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa numeroita tai siis esim 276384888 en osaa sanoa tuota oikein.. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? :D

Vierailija
18/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa luetella englanniksi kaikkia kirjaimia ulkomuistista, siis ei bii sii jne. Ulkoa opettelu oli mielestäni tylsää ja turhan oloista. Silloin tällöin sitä kyllä nykyään tarvitsisi puhelimessa puhuessa.

Miten tuotakaan ei osaa? Mieti, aloitin englannin 8. luokalla (kahdeksannella luokalla) ja silti osaan. Mutta olen muutenkin huomannut, että monet A-englannin lukijat tekevät siinä muutenkin hupaisa virheitä tyyliin know=now jne.

Vierailija
19/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en osaa numeroita tai siis esim 276384888 en osaa sanoa tuota oikein.. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? :D

En? Vai tarkoitatko, ettet tiedä onko se tsiljoonaa vai triljoonaa vai miljardia?

Vierailija
20/58 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opettele niitä ulkoa. Ei niitä nyt niin kovin paljon ole.

Ai ei vai? Mun mielestä niitä kyllä on niin hirmunen määrä, ettei niitä voi koskaan oppia muistamaan ulkoa. Ainakaan mä en pysty. O_o ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän