Miksi suomalaiset syövät niin suuria annoksia?

Vierailija

Mistä se johtuu?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ehkä meillä on liian isot lautaset?

Itse olen tietoisesti pienentänyt annoskokoja ja kummasti on paino tippunut ilman, että nälkää olisi pitänyt nähdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko käynyt Yhdysvalloissa?

En ole ap mutta asun Yhdysvalloissa. Mita haluat tietaa? (Mita suomalaisten annoskoolla on tekemista USAn kanssa?)

Vierailija

Joku tottumus, ennen piti syödä kun tehtiin ruumiillista työtä ja annoskoot on siirtyneet sukupolvelta toiselle? Joku "ei meillä ruoka kesken lopu" ylpeys, ettei olla köyhiä ja kipeitä? Kyllähän se vyötäröllä näkyy jos istumatyötä tekevä vetää jotain ojankaivajan annoksia.

Vierailija

Suomalaiset ovat usein hieman sivistymättömiä juntteja, joille määrä korvaa valitettavan usein laatua. Siitä se johtuu. Suomalaiset ovat myös todella tapoihinsa juuttunutta kansaa, eikä omia ruokailutottumuksia uskalleta lähteä edes kyseenalaistamaan. 

Vierailija

Ap. mistä ihmeen tutkimuksesta olet saanut vertailumaat ja ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä vetäisit Suomen kärkisijoituksen annoskoossa.

Jos isot annoskoot ovat yhteydessä ylipainoon, niin siinäkin Suomi edustaa vain keskitasoa esim. eu-maissa.

Vai kirjoitteletko omaa mutu-tuntuvaa faktana? Tilastoja, kiitos ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta asun Yhdysvalloissa. Mita haluat tietaa? (Mita suomalaisten annoskoolla on tekemista USAn kanssa?)

Mä olin Jenkkilässä vaihdossa ja pakko ihailla sitä ulkona syömistä. Pieneen hintaan sai syödän niin ällöttävän paljon kaikkea. Suomessa ravintolat ottaa 25e pienestä lehtipihvistä ja muutamasta ranskalaisesta.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista on tyhmiä eivätkä osaa lopettaa syömistä ajoissa.

Oi kiitos, kiitos, ihanaa hupia taas kerran! Suomi on kuitenkin ollut jo kymmeniä vuosia sivistysvaltio ja on edelleen, samoin kansainvälisessä vertailussa suomalaisten koulutustaso on korkea, mitattiin sitä millä mittarilla tahansa.  Näin kansainvälisesti, kun haluat korostaa suomalaisuutta.

Eikä pahinta ole suinkaan suuret annoskoot, vaan pahinta mitä ihmistä voi kohdata on asennevamma ja asioiden näkeminen mustavalkoisena, siihen ei auta edes koulutus tai valistus ja jos mikä, se on eräänden suomalaisten erityispiirre. Mitä siellä maailmassa mahdataan ajatella suomalaisista?

Ja oma annoskokoni ei poikkea kansainvälisesti, eikä myöskään ystäväni, vaikka eri maiden kansalaisten kanssa on tullut syötyä ja nähtyä jo vuosikymmeniä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä olin Jenkkilässä vaihdossa ja pakko ihailla sitä ulkona syömistä. Pieneen hintaan sai syödän niin ällöttävän paljon kaikkea. Suomessa ravintolat ottaa 25e pienestä lehtipihvistä ja muutamasta ranskalaisesta.

Sait syoda paljon jos halusit mutta mikaan PAKKO se ei ollut.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista on tyhmiä eivätkä osaa lopettaa syömistä ajoissa.

tavasta tai riippuvuudesta tai tunnesyömisestä ja kaikki ovat tyhmiä vai;)Enemmän ikää avarampia ajatuksia:)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat