Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö itseään terapioimaan vai tarviiko siihen aina toisen ihmisen?

Vierailija
26.03.2025 |

Kun mulla ei ole mahdollisuutta terapiaan. Mulla kaikkea paskaa ollut elämässä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Kysymys on vain hinnasta.

Pääset heti sukkana

Vierailija
2/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella voin sanoa, että älä jää ongelmiesi kanssa yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ole varaa terapiaan enkä saisi edes sitä kun en ole työelämässä

Ap

Vierailija
4/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kouluttautua terapeutiksi ja terapioida itse itsensä ehjäksi . 

Vierailija
5/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa niin kyllä jollain tapaa pystyy terapioimaan itseäänkin. Sitä varten pitäisi vain lukea aika paljon terapiakirjallisuutta että saa niitä kaipaamiaan uusi tapoja tulkita itseään ja ajatuksiaan ja tilanteita.

Vierailija
6/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella voin sanoa, että eheytyminen on merkittävästi nopeampaa hyvän terapeutin avulla mutta huonosta terapeutista on enemmän haittaa kuin on hyötyä. Huono on hidaste. Se että onnistuuko itsen terapiointi riippuu täysin lähtökohdista, omasta älystä ja luonteesta.

Vierailija
7/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole mahdollisuutta parantaa elämääni terapialla. Oon jo työelämästä pois potkittu. Ja rahaa on hyvin vähän

Ap

Vierailija
8/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveystalon sivuilla on paljon materiaalia, joita voi käydä läpi itsekseen, hyviä ja luotettavia itsehoito-oppaita. Terapiavalmius on tietenkin hyvä olla jotta esiin nousevia asioita pystyy käsittelemään ja miepä-päivystyksen numero varalta lähellä.

Vierailija
9/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja joskus on joku juttelijakin tai shamaanitekniikka. Moni on kehitellytkin itseterapiavälineitä tai asioita. Harrastelukin. Värit, tunteiden ehjyys, lepo, asioiden tiedostaminen, irrottaminen, henkinen valo jne. Nykyajan kiire ja ihmisten painostus, vaatimukset, eivät oikein toimi siihen - ja pitäisi muuttaa elämää. On mahdollisuuksia. Tietysti jos joku on tosi pahassa jamassa ja käyttää päihteitä, ehkä on muu apukin siihen.

Vierailija
10/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy, mutta jos vaan haluat velloa siinä paskassasi yksin niin hukut. Paranemiseen ei tarvitse lääketeollisia tai tieteellisiä palveluja.

Vierailija
11/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy, mutta jos vaan haluat velloa siinä paskassasi yksin niin hukut. Paranemiseen ei tarvitse lääketeollisia tai tieteellisiä palveluja.

Mulla on psykoottinen masennus että tarviin kyllä lääkkeitä

Ap

Vierailija
13/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuutta on tarjolla paljon. Myös vaihtoehtohoitoja, kuten meditaatiota, on tarjolla. Vertaiskokemukset tuovat myös ymmärrystä helposti omiin ongelmiin, niitä löytyy kirjoina ja esimerkiksi keskustelufoorumeita on olemassa.

Vierailija
14/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ole varaa terapiaan enkä saisi edes sitä kun en ole työelämässä

Ap

Pyydä lääkäriltä lähete Mielenterveystalon nettiterapiaan (maksuton). Sulla lienee diagnoosi? Tein itse tuon yhtenä kesänä 10 vuotta sitten ja hyödyin.

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/nettiterapiat

Tai tutki tuosta terapiamahkuja. Ilmainen, aatteisiin sitoutumaton, et tarvitse lähetettä, viikon jono.

https://www.helsinkimissio.fi/

Vierailija
15/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy mutta se on hitusen vaikeampaa.  Sun täytyy käydä läpi vaihtoehtoisia ajatuksia. 

Vierailija
16/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiterapia on sellaista kuten tuossa ylläolikin. 

Vierailija
17/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kauaa, kun tekoäly hoitaa psykoterapeutin hommat. Se jaksaa kuunnella, muistaa tarkasti kaiken aiemmin kerrotun ja osaa antaa empaattisen kuuloisia vastauksia.

Vierailija
18/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveystalo on luotettava ja maksuton. Pyydä lääkäriltäsi lähete. Terapiaohjelman käyt läpi kotona omaan tahtiisi. Edellyttää oppimisvalmiuksia ja hyvää itsereflektiota.

Ei tartte tavata ketään eikä puhua kenenkään kanssa.

Vierailija
19/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystalo on luotettava ja maksuton. Pyydä lääkäriltäsi lähete. Terapiaohjelman käyt läpi kotona omaan tahtiisi. Edellyttää oppimisvalmiuksia ja hyvää itsereflektiota.

Ei tartte tavata ketään eikä puhua kenenkään kanssa.

Kiitos selvitän tuon mahdollisuuden

Ap

Vierailija
20/25 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole mahdollisuutta parantaa elämääni terapialla. Oon jo työelämästä pois potkittu. Ja rahaa on hyvin vähän

Ap

Minä sain lähetteen maksuttomaan nettiterapiaan omasta tk:sta. Olin eläkkeellä ja p.a. 

Sinulla ja monella on vääriä käsityksiä aiheesta.

Lue mielenterveystalo.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän