Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhlaa rahansa, en jaksa enää!!

Vierailija
26.11.2015 |

Mies käy töissä ja saa suhkot pientä palkkaa. Minä olen kodinhoidontuella ja saan lisätienestiä tekemällä kotona töitä.
Mies tuhlaa kaikki rahat heti, kun saa palkan. Valittaa, että on liian vähän rahaa ja olettaa että minä maksan vuokran ,vakuutukset, lapsen menot jne. Mies on alkanut vaatimaan, että minun pitäisi osallistua myös vielä auton kuluihinkin, vaikka en autoa käytä. Minulla ei siis autokorttia edes ole, satunnaisesti istun auton kyydissä mm. kauppareissuilla ja pitemmillä matkoilla. Silloin kyllä osallistun maksamalla bensat. Ei ahneudella mitään rajaa, sillä yksi päivä pamautti että hänelle kuuluu myös LAPSILISÄ?
Ei ole koskaan osallistunut lapsen vaatteiden, lelujen ja menojen maksuun. On ollut ihan ok, sillä minähän sen lapsilisän olen saanut ja sillä on aina hankittu tarpeelliset jutut. Nyt alkaa mennä jo naurettavaksi, sillä mies ei ikimaailmassa ''tuhlaisi'' sitäkään lapsilisää lapseen, vaan omiin menoihinsa!

Olen yrittänyt keskustella ja ollaan välillä sovittu esim. että maksetaan ruuat vuoroviikoin. Ei pidä lupauksiaan! Kun tulee miehen vuoro maksaa jotain, rahat on tuhlattu jo. Sanomattakin selvää, että minä joudun maksumieheksi. Jos rahat loppuu itseltäni, niin mies käskee ottaa säästöistä. (Ovat siis ihan minun omia säästöjäni, luojan kiitos!)
Tätä on nyt kestänyt ehkä 4kk ja alan olla täynnä tätä. Miehestä on yhtäkkiä tullut kamalan itsekäs ja ajattelee kaikessa muussakin vain itseään. En enää luota mieheeni missään asiassa, stressaan raha-asioista jatkuvasti. Rahani eivät yksinkertaisesti riitä koko perheen elättämiseen näin, ilman että kaikki säästöt menevät.
Mitä ihmettä teen tuon miehen kanssa! Tuntuu kuin asuisi teinikakaran kanssa saman katon alla.
Onko tässä enää mitään vaihtoehtoa, kun erota? Eihän tuosta miehestä ole kuin riesaa ja luottamus tässä alkaa mennä ihan tosissaan. Miten saan miehen tajuamaan, että hänellä on ihan yhtälailla vastuu perheen elättämisestä..

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostaa, mikä on muuttunut jos ei ole tuollainen aina ollut.

Jos oikein ratkaisua haluaisi pohtia, niin mitäs jos sinä fiksumpana rahankäyttäjänä ottaisit talousasiat haltuusi ja maksaisit miehelle sovittua viikkorahaa?

Niinpä, siltähän se kuulostaa. Jollei keskusteluyhteys aukea, niin kukkaronnyörit kiinni.

Vierailija
22/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että säästöt menevät? Mihin säästätä, kun rahatilanne on noin tiukka, olet kotihoidontuella? En usko pätkääkään koko avaukseen, mitähän mahtavat ne ap:n tekemät työtkin olla :D

Ap on luonnollisesti ollut koko elämänsä kodinhoidontuella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omalla kokemuksellani, kun muutin lasten kanssa kolmisin meidän ruokamenot PUOLITTUI kun ei ollut nirsoa suursyömärimiestä enää. Puhumattakaan muista menoista.. Plus että elatusmaksut enemmän kuin paikkasivat sen miehen olemattoman osuuden talous- ja lasten menoista. Meillä meni muuten samalla tavoin tuokin, mies vuosien jälkeen yks kaks muuttui tavattoman itsekkääksi. Syyksi paljastui kuukausien jälkeen suhde työkaveriin. Mies jätti meidät ja muutti naisen luo, joka dumppasi hänet muutaman kuukauden kuluttua. Ei ilmeisesti kestänyt sittenkään uusperhe elämää. Mies yritti ruikuttaa takaisin mutta en huolinut, ja nykyään valittaa tosiaan että olen pilannut hänen elämänsä taloudellisesti elatusmaksujen vuoksi. Kuitenkin hän itse vapaaehtoisesti luopui jopa huoltajuudesta, en tiedä kuvitteliko samalla muidenkin velvotteiden loppuvan siihen?

Ikävä kyllä sitä ei aina näe ennalta millainen ihminen on. Meilläkin oli 6 vuotta yhteiseloa takana.

Vierailija
24/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInäkin ihmettelen tuota logiikkaa, että jos mies tuhlaa jo parisuhteessa kaikki rahansa ja talous on kuralla sen takia, niin miten ero aiheuttaa taloudellisen katastrofin? Siitähän on se tuhluri juuri saatu pois syömästä jääkaapista.

Miehellä velaton asunto?

Tai vaimolla omaisuutta, joka erossa pitäisi jakaa puoliksi eli ottaa velkaa, jotta saa ukon ulos. 

Avioehdon voi tehdä myöhemminkin...

Vierailija
25/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInäkin ihmettelen tuota logiikkaa, että jos mies tuhlaa jo parisuhteessa kaikki rahansa ja talous on kuralla sen takia, niin miten ero aiheuttaa taloudellisen katastrofin? Siitähän on se tuhluri juuri saatu pois syömästä jääkaapista.

Miehellä velaton asunto?

Tai vaimolla omaisuutta, joka erossa pitäisi jakaa puoliksi eli ottaa velkaa, jotta saa ukon ulos. 

Ja rahat tuhlaava puoliso suostuu siihen?

Vierailija
26/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap edes puhunut miehen kanssa asioista? Kysynyt mihin tuhlaa? Miksi tuhlaa ja miksi käyttää sinua hyväksi? Taidat olla liian kiltti ja alistuva ja tuollainen itsekäs narsistimies on saanut sinusta yliotteen ja käyttää hyväksi. Mikäs siinä sitten, jos kerta olet vaan hyväksynyt tilanteen ja maksat kaiken ja käytät idiootti vielä säästösikin! Ota itseäsi niskasta kiinni ja mies pellolle. Huomaat, että paljon helpompi niin ja yksi suu vähemmän ruokittavana.

Joku roti tuon kyökkipsykologinarsistidiagnoosin kanssa. Huh huh.

Narsisteja, narsisteja kaikkialla...

Vierailija
27/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Sitten "hävitetään" omaisuutta esim. siirtämällä sitä lasten nimiin. Tähän kanttaa palkata juristi,  joka tekee sen lain puitteissa.

Vierailija
28/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samanlaisessa tilanteessa ja eroaminen ei ole vaihtoehto. Joutuisin taloudelliseen katatrofiin lasten kanssa . Henkisesti tuntuu, että olen jo eronnut.

En osaa neuvoa, mutta sympatiaa saat täältä. Itsekin olen välillä niin ahdistunut että oma elämäkin alkaa näyttää turhalta. 

Jos mies tuhlaa kaiken minkä tienaa ja vaatii vielä naista maksamaan kaikenlaista,eikö nainen silloin ole jo taloudellisessa katastrofissa? Lemppaamalla miehen on vähemmän kuluja,eihän tilanne voi tuosta ap:n kuvailemasta kuin parantua.

Jos "aikuinen" ei osaa ajatella pitkällä tähtäimellä,vaan pistää palkan heti sileäksi ja ihmettelee sitten millä hän pärjää,ei siinä oikein auta keskusteleminen,voi vain pelastaa siltä katastrofilta itsensä ja mahdolliset lapset,se tuhlari huolehtikoon itse  itsestään.

Vierailija
29/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Sitten "hävitetään" omaisuutta esim. siirtämällä sitä lasten nimiin. Tähän kanttaa palkata juristi,  joka tekee sen lain puitteissa.

Puolisolla on oikeus riitauttaa siirto.

Vierailija
30/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Ihan kuin siihen vaadittaisiin suostumus :p

Vierailija
31/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Mies yritti ruikuttaa takaisin mutta en huolinut, ja nykyään valittaa tosiaan että olen pilannut hänen elämänsä taloudellisesti elatusmaksujen vuoksi. Kuitenkin hän itse vapaaehtoisesti luopui jopa huoltajuudesta, en tiedä kuvitteliko samalla muidenkin velvotteiden loppuvan siihen?

.

Mun kaverin entinen mies aina valitti, että perhe-elämä vie koko hänen palkkansa. Eron jälkeen kaveri oli todennut sille, että olisi tyytyväinen, koska maksettuaan elatusmaksut koko loppusumma jäi ihan omaan käyttöön.

Ei sillä äijällä senkään jälkeen mitään rahaa ollut. Mutta surkea tarina sillä oli miten muija vei lapset ja tuhkatkin pesästä ja aina sille joku kaljan tarjos.

Vierailija
32/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Ihan kuin avioehtoa voisi tehdä yksin. Silloinhan erotilanteessa varmaan joka parilta löytyisi avioehto, mikäli varallisuudet eivät mene tasan. 

Vierailija
33/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin se on aina naisen luonnollinen oikeus loisia miehen rahoilla, mutta ai ai jos joutuu maksamaan miehen elämistä vähänkään, niin heti on eron paikka. Tasa-arvon nimissä ihan oikein että osa naisista elättäisi miehiäkin.

Vierailija
34/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Ihan kuin avioehtoa voisi tehdä yksin. Silloinhan erotilanteessa varmaan joka parilta löytyisi avioehto, mikäli varallisuudet eivät mene tasan. 

No eikö aika pitkälti löydy, kun kotihoidontuella elelevä av-mamma ottaa eroon miljönäärimiehestään? 

Vierailija
35/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin päin se on aina naisen luonnollinen oikeus loisia miehen rahoilla, mutta ai ai jos joutuu maksamaan miehen elämistä vähänkään, niin heti on eron paikka. Tasa-arvon nimissä ihan oikein että osa naisista elättäisi miehiäkin.

Arvasin, että joku lassukka tulee avautumaan tästä aiheesta, kun naisethan tekee tuota koko ajan ja luonnollisesti? No ei tasan tee. Varmasti jotkut itsekkäät hyväksikäyttävät yksilöt, mutta löytyy näitä yksilöitä ihan miehistäkin. Ei ole sukupuoliasia tämä.

Vierailija
36/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Paitsi että henkilökohtaiset säästöt eivät kuulu osituksen piiriin :p 

Vierailija
37/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä velaton asunto?

Paitsi että henkilökohtaiset säästöt eivät kuulu osituksen piiriin :p 

KAikki kuuluu osituksen piiriin, ellei niitä ole suljettu avioehdolla osituksesta ulos.

Vierailija
38/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että joku lassukka tulee avautumaan tästä aiheesta, kun naisethan tekee tuota koko ajan ja luonnollisesti? No ei tasan tee. Varmasti jotkut itsekkäät hyväksikäyttävät yksilöt, mutta löytyy näitä yksilöitä ihan miehistäkin. Ei ole sukupuoliasia tämä.

Kyllähän miesasiamieslassukka vääntää hyväksikäytön tapahtuneeksi tilanteessa kuin tilanteessa. Meillä oli aikanaan systeemi, jossa minä ostin yhteiseen kotiin kaikki ruuat, huonekalut, tarvikkeet, maksoin sähköt jne. ja avokki, joka oli töidensä vuoksi toisella paikkakunnalla viikot, maksoi vain oman puolikkaansa lainanlyhennykset ja puolet vastikkeesta. Minäkin kuulemma olin vain hyötynyt hänestä taloudellisesti. Jäi vähän kyllä hämäräksi, miten. 

Vierailija
39/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seliseli, kyllä naiset tekee tuota huomattavasti enemmän kuin miehet. Jostain syystä se on vain hyväksytympää naisilla.

Vierailija
40/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan alkuun katselin muutaman kuukauden, kun mies tärväsi kaikki palkkarahansa noin viikossa kaiken maailman pleikkapeleihin, kaljaan, karkkiin, leffaan ym ym. Sitten totesin hepulle, että avioliitto loppuu tähän, ellei tehdä kuten minä sanon, eli... Miehen palkkapäivänä siirrettiin koko miehen palkka minun tililleni ja jätin hänelle käyttörahaa muutaman kympin (tarvittaessa sitten kuukauden mittaan lisää käyttörahaa, jos riitti). Vain sillä keinoin tuli tasapuolisesti maksettua vuokra, sähkö, vakuutukset, ruuat ym. Oli kova homma selittää aikamiehelle, että aina ensin hoidetaan laskut ja vuokra, ja ruokaan pitää myös jäädä. Vasta sitten, jos jotain jää yli, sillä voi hankkia itselleen jotain pientä kivaa.

Tämä mies ei tajunnut raha-asioiden hoidosta mitään ja olikin ollut 28-vuotiaaksi asti äidin peräkammarin poika, jolle äiti maksoi kaiken, teki jopa eväät aamulla töihin mukaan. Mies oli maksanut äidilleen palkastaan joka kk muutaman satasen, ja loput pystyi humputtelemaan miten tahtoi, ruoka oli silti aina äidin toimesta valmiina pöydässä. Oli kova koulu opetella elämään suu säkkiä myöten. Liitto kesti 11 vuotta, ja homma pelasi oikein hyvin lopulta tällä systeemillä.

Avioehto laadittiin ennen avioitumista (toisemme täysin poissulkeva ts. ei mitään jakoa).

Ap, nakkaa pihalle tuollainen äijä, pääset todellakin helpommalla kun ei tarvitse vetää aikuista ukkoa perässään kuin kivirekeä.  Naiset ovat kautta aikojen pärjänneet lapsineen ilman moisia loisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi