Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhlaa rahansa, en jaksa enää!!

Vierailija
26.11.2015 |

Mies käy töissä ja saa suhkot pientä palkkaa. Minä olen kodinhoidontuella ja saan lisätienestiä tekemällä kotona töitä.
Mies tuhlaa kaikki rahat heti, kun saa palkan. Valittaa, että on liian vähän rahaa ja olettaa että minä maksan vuokran ,vakuutukset, lapsen menot jne. Mies on alkanut vaatimaan, että minun pitäisi osallistua myös vielä auton kuluihinkin, vaikka en autoa käytä. Minulla ei siis autokorttia edes ole, satunnaisesti istun auton kyydissä mm. kauppareissuilla ja pitemmillä matkoilla. Silloin kyllä osallistun maksamalla bensat. Ei ahneudella mitään rajaa, sillä yksi päivä pamautti että hänelle kuuluu myös LAPSILISÄ?
Ei ole koskaan osallistunut lapsen vaatteiden, lelujen ja menojen maksuun. On ollut ihan ok, sillä minähän sen lapsilisän olen saanut ja sillä on aina hankittu tarpeelliset jutut. Nyt alkaa mennä jo naurettavaksi, sillä mies ei ikimaailmassa ''tuhlaisi'' sitäkään lapsilisää lapseen, vaan omiin menoihinsa!

Olen yrittänyt keskustella ja ollaan välillä sovittu esim. että maksetaan ruuat vuoroviikoin. Ei pidä lupauksiaan! Kun tulee miehen vuoro maksaa jotain, rahat on tuhlattu jo. Sanomattakin selvää, että minä joudun maksumieheksi. Jos rahat loppuu itseltäni, niin mies käskee ottaa säästöistä. (Ovat siis ihan minun omia säästöjäni, luojan kiitos!)
Tätä on nyt kestänyt ehkä 4kk ja alan olla täynnä tätä. Miehestä on yhtäkkiä tullut kamalan itsekäs ja ajattelee kaikessa muussakin vain itseään. En enää luota mieheeni missään asiassa, stressaan raha-asioista jatkuvasti. Rahani eivät yksinkertaisesti riitä koko perheen elättämiseen näin, ilman että kaikki säästöt menevät.
Mitä ihmettä teen tuon miehen kanssa! Tuntuu kuin asuisi teinikakaran kanssa saman katon alla.
Onko tässä enää mitään vaihtoehtoa, kun erota? Eihän tuosta miehestä ole kuin riesaa ja luottamus tässä alkaa mennä ihan tosissaan. Miten saan miehen tajuamaan, että hänellä on ihan yhtälailla vastuu perheen elättämisestä..

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:llä on varallisuutta mikä erossa joutuisi ositukseen, kannattaa tehdä laskelma myös siitä, paljonko mies on velkaa maksamattomista vuokrista ja osuudestaan perheen elatukseen.

Vierailija
62/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Mies käytti törkeästi mun rahoja, kun tuhlasi omansa. Kun mä maksoin kauppareissulla niin ostettiin kaikenmaailman lihahyytelöt ja lehdet. Kun hän maksoi, sain kuulla jatkuvaa hönkäilyä ja nipotusta kun pysähdyin ottamaan vaikka ruokakermaa. Ero tuli ja paitsi että pääsin eroon tuosta tuhlarista, aloin saada rutkasti enemmän tukia. Että ainakaan kotiäidille yksin ero ei ole mikään "taloudellinen katastrofi". Tietysti vähän riippuu mihin on tottunut, mutta ei me ainakaan jouduta elämään kädestä suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille elämän realiteeteista. Kysy myös, ttä onko hänellä jotain salattua ongelmaa esim rahapeliriippuvuutta.

Vierailija
66/67 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelaa kaikki rahat. Keskustele. Sano suoraan, ettei homma näin toimi. Ei tartte erota. Jos tahtoa on, niin yhteinen sävel löytyy mieheltä. Sano, että nyt on hätä. 

Vierailija
67/67 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tosi huippu peiton alla, kun viitsit katsoa tuollaista touhua.

Aikanaan itse taisin maksaa loistavasta seksistä,  kun asiaa myöhemmin analysoi :-)

Asuin avomiehen kanssa yhdessä minun omistamassani asunnossa 90-luvulla ja mies lähes säännöllisesti kulutti enemmän kun ansaitsi, jouduin (suostuin) lainailemaan rahaa että sai hankittua pelejä ym. tai että pääsi duunikaverien kanssa Tallinnaan. Ei ollut lapsia. Pari vuotta kuitenkin sinnittelin suhteessa kunnes ihana, vapauttava ero vihdoin mahdollisti omien rahojen käyttämisen pääasiassa itseensä. Ei ollut järkeä maksaa hyvästä seksistä niin kovaa hintaa ;-) Lasku maksamattomista vastikkeenpuolikkaista + nettilaskuista oli 7.000 mk, ihme kyllä maksoikin takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi