Kyllä taas sieppaa toisten käytös!
Minä jouduin työttömäksi viime syksyllä. Minua on AINA kiinnostanut työnteko enemmän, kuin opiskelut ja sen vuoksi jäi lukio aikoinaan kesken. Olen siis maksanut veroja, siinä missä moni muukin.
En nirsoillut töiden suhteen, olin siivojana useamman vuoden lentokentällä. Tein ihan hurjasti ylitöitä (yövuorossa) ja välillä tuli vuoron pituudeksi 16 tuntia. Olen myöskin paistanut hampurilaisia jäähallissa sekä tehnyt toimistotöitä kesäduunina!!!
Olen siis maksanut veroja, siinä missä moni muukin.
Nyt kuitenkin päätin, että haluan opiskella itselleni ammatin, sellaisen missä oikeasti viihdyn. Pääsen maksamaan VEROJA, jotta toimeentulotuki tässä maassa toimisi.
Työvoimatoimisto päätti, etten saa yhtään penniä työttömyystukea, koska he katsoivat minun olevan PÄÄtoiminen opiskelija... suoritin siis valkolakkia nettilukiossa, viisi kurssi jäljellä!
Kelan kanta asiaan oli, etten saa opintotukea, koska heidän pykälien mukaan en ole PÄÄtoiminen opiskelija!!!
Niimpä vaan tiputtiin byrokratian kiemuroihin, ilman rahaa!!! Enkä silti ole katkera. Toiset saavat tukia olemalla vain kotona, täysjuoppoina ja toiset jäävät ilman tukia, jos yrittää tehdä itselleen (ja muille) parempaa tulevaisuutta!
Nyt vihdoin alkaa äitiysloma, jolloin tuloni ovat melkein yhtä suuret kuin siivotessani normaali työvuoroilla.
Minä en valinnut köyhyyttä omalle kohdalleni mutta näin se syksyllä vaan nalli napsahti.
Me ei matkustella, eikä käydä leffoissa. Joskus mennään hampparille tai pizzalle, koska se nyt tuo vähän spesiaalia tähän arkeen.
Jos se jotakuta rassaa, niin se on aika ikävää muttei hetkauta minua millään lailla... enpähän ota teidän pussistanne penniäkään!!!
En kyllä kiellä, etteikö ole olemassa ihmisiä, ketkä pelkällä hulttiomaisella rahankäytöllä aiheuttaa itselleen ongelmia ja köyhyyttä.
Minusta kuitenkin suurempi ongelma ovat alkoholistit ja narkit, kuin opiskelijat. Heille sentään maksetaan vuokra-asunnot, puhelimet, eläminen ym. täysihoitona. Opiskelija joutuu tekemään senkin vähän rahan eteen todella töitä!!!
Toisilla kaikki ei vain ole niinkuin toisilla. Meitä on moneen junaan ja silti monet jäävät laiturille!!!
Kurmeli ja Teuvo 25+4