Millainen on hyvä työhakemus?

Vierailija

Vinkkejä kiitos! Olen opiskelija ja haen oman alan töitä... CV:n osaan tehdä ja siinä on ihan hyvin työkokemusta, vaikka ei tosin oman alan töistä kylläkään. Ei varmaan nykyään enää kannata aloittaa "olen X vuotias iloinen ja reipas nuori nainen..."? Jotain persoonallista, jotta erotun muiden hakijoiden joukosta. Juuri ko. tehtävistä ei ole kokemusta mulla, mutta sinne päin suuntaavista tehtävistä kylläkin on.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Oma kriteereni hyvälle työhakemukselle on se, ettei sillä varmasti joudu töihin, mutta toisaalta se ei anna työkkärillekään perusteita karenssiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oma kriteereni hyvälle työhakemukselle on se, ettei sillä varmasti joudu töihin, mutta toisaalta se ei anna työkkärillekään perusteita karenssiin.

Siinä pitää osata rivien välistä tuoda ilmi psykoottiset piirteet, lasten alituisen korvatulehduskierteet ja omat niska-hartiaseudun vaivat :D

Vierailija

Pieni palkkatoive taitaa olla se, millä satojen hakijoiden joukosta karsitaan haastatteluun. Ei niillä luritteluilla ole niin väliä, ellet hae viestintäalan tehtäviin. 

Vierailija

Jotenkin siihen malliin että:

Olen 22v juuri sen alueen ammattilainen jota haetaan, työkokemusta 44v juuri samasta työstä. Olen myös huomattavan naiivi enkä uskalla pyytää juuri mitään palkkaa. Lisäksi suostun 10v määräaikaiseen nollatuntisopimukseen jossa palkka on noin puolet siitä mitä köyhin työtön duunari saa esim. työkkåristä ja jossa sitoudun itse olemaan 5min varoitusajalla käytettävissä mihin tahansa vuorokaudenaikaan ja minä viikonpäivänä tahansa.

ps. mikä ihme on ylityökorvaus, loma-ajan palkka tai sairaskorvaus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin siihen malliin että:

Olen 22v juuri sen alueen ammattilainen jota haetaan, työkokemusta 44v juuri samasta työstä. Olen myös huomattavan naiivi enkä uskalla pyytää juuri mitään palkkaa. Lisäksi suostun 10v määräaikaiseen nollatuntisopimukseen jossa palkka on noin puolet siitä mitä köyhin työtön duunari saa esim. työkkåristä ja jossa sitoudun itse olemaan 5min varoitusajalla käytettävissä mihin tahansa vuorokaudenaikaan ja minä viikonpäivänä tahansa.

ps. mikä ihme on ylityökorvaus, loma-ajan palkka tai sairaskorvaus?

Kannattaa vielä lisätä, että on henkeen ja vereen ay-vastainen.

Vierailija

Kannattaa panostaa osaamisalueeseen ja mitä kokemusta olet saanut esim.alasi harjoitteluista.

Olen työpaikallani mukana hoitamassa rekrytointeja ja valitettavan usein näkee huonoja hakemuksia vaikka paperilla on kokemusta. Esim.jos haetaan osastonhoitajaa, niin hakemuksessa saattaa lukea lasten iät, harrastukset yms ei niin oleellinen tieto, mutta sitten yhdellä lauseella, että on ollut 15 vuotta osastonhoitajana ja terveystieteiden tohtori vm 2005

Vierailija

Minun kaava:

-Ekassa kappaleessa kerrotaan miksi haetaan kyseistä paikkaa ja miksi olisi siihen sopiva. 2-3 lausetta.

-Toisessa kappaleessa kerrotaan osaaminen, työkokemus ja koulutus. Painotus yleensä siinä, mitä on entisissä työpaikoissa oppinut. 4-5 lausetta.

-Kolmannessa kappaleessa kerrotaan esim. it- ja kielitaidosta ja siitä minkälainen hakija on työntekijänä. Jos työpaikkailmoituksessa etsitään joustavaa tyyppiä, mainitse olevasi joustava. 3-4 lausetta.

-Neljänteen kappaleeseen palkkatoive, milloin voi aloittaa työn ja ilmaisu halukkuudesta työhaastatteluun. 3 lausetta.

Ei ylimääräistä diipadaapaa, ei konditionaalia (ei siis"haluaisin" vaan "haluan").

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin sanomassa ihan saman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun kaava:

-Ekassa kappaleessa kerrotaan miksi haetaan kyseistä paikkaa ja miksi olisi siihen sopiva. 2-3 lausetta.

-Toisessa kappaleessa kerrotaan osaaminen, työkokemus ja koulutus. Painotus yleensä siinä, mitä on entisissä työpaikoissa oppinut. 4-5 lausetta.

-Kolmannessa kappaleessa kerrotaan esim. it- ja kielitaidosta ja siitä minkälainen hakija on työntekijänä. Jos työpaikkailmoituksessa etsitään joustavaa tyyppiä, mainitse olevasi joustava. 3-4 lausetta.

-Neljänteen kappaleeseen palkkatoive, milloin voi aloittaa työn ja ilmaisu halukkuudesta työhaastatteluun. 3 lausetta.

Ei ylimääräistä diipadaapaa, ei konditionaalia (ei siis"haluaisin" vaan "haluan").

Kiitos tää oli hyvä, että en osaa kyllä ihan noin tiiviisti kirjoittaa ehkä... :D :/

AP

Vierailija

Ollos hyvä, mulla tuo on poikinut ihan kivasti työhaastattelukutsuja.

Eikä sen nyt välttämättä noin tiivis tarvitse olla, kunhan ei tosiaan liikojakaan jaarittele. Kokonaisen sivun mittainen hakemus on jo oikeasti aika pitkä.

-9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pieni palkkatoive taitaa olla se, millä satojen hakijoiden joukosta karsitaan haastatteluun. Ei niillä luritteluilla ole niin väliä, ellet hae viestintäalan tehtäviin. 

Pätee vain aloilla, joissa ei haluta valmista osaamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kiitos! Olen opiskelija ja haen oman alan töitä... CV:n osaan tehdä ja siinä on ihan hyvin työkokemusta, vaikka ei tosin oman alan töistä kylläkään. Ei varmaan nykyään enää kannata aloittaa "olen X vuotias iloinen ja reipas nuori nainen..."? Jotain persoonallista, jotta erotun muiden hakijoiden joukosta. Juuri ko. tehtävistä ei ole kokemusta mulla, mutta sinne päin suuntaavista tehtävistä kylläkin on.

Sellainen on paras, jolla ei saa töitä. Banaani palkalla orjaksi ei kannata ryhtyä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat