Miten pystyä luottamaan ihmisiin taas?

Vierailija

Omien kokemuksieni takia olen menettänyt täysin luottamukseni ihmisiin. Pelkään jatkuvasti, että minua yritetään huijata tai luottamustani käytetään hyväksi. Uusiin ihmisiin tutustuessa tämä tulee eniten esille. Etenkin miesten tarkoitusperiä epäilen jatkuvasti ja naisten kanssa en uskalla jakaa mitään henkilökohtaista, koska pelkään niiden asioiden leviävän ulkopuolisille. Jos tuntematon ihminen lähestyy minua pyytäen apua, niin yritän keinolla millä hyvänsä livistää tilanteesta. Pelkään, että minut yritetään ryöstää tai jotenkin huijata.

Tämä luottamuksen puute varjostaa uusien ystävyyssuhteiden muodostamista. Miten tästä pääsee eroon ja oppisi taas luottamaan ihmisiin? Kannattaako sitä olla niin peloissaan, että joku voi pettää ja huijata eri tavoin? Jos niin tapahtuu, niin elämä jatkuu senkin jälkeen.

Kommentit (3)

Vierailija

Samojen ongelmien kanssa painin. Monet sanovat neuvoksi, että kehenkään ei kannata luottaa 100 %, esimerkiksi ystäviin ja seurustelukumppaneihin. Tällöinhän omalla kohdallani jos en voi luottaa edes perusturvallisuuden verran lähimpiin en voi kertoa mm. itselleni yksityisiä asioita toisille lupausten pettämisen tai muun negatiivisen asian seurauksena.

Oma luottamus on petetty aika usein ja otan vastuun heikosta ihmistuntemuksestani menneisyydessä. Silti on kova pala kun tuntuu, että kun ei enää uskalla luottaa toisiin ihmissuhteet ovat heikkoja ja pinnallisia oman pelon seurauksena. Olen ollut aina liian naiivi miesten kanssa, naisista kykenen jotenkin erottamaan itselleni luotettavat henkilöt.

Vierailija

No kun näitäkin täällä lukee, niin ei kannatakaan.
Siis en tarkoita nyt sun aloitusta.
Olen viimeaikoina löytänyt täältä paljon aloituksia, jotka voisivat hyvin liittyä minuunkin.
Sellaisia latkeria ja kateellisia liittyen valintoihini.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat