Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri pimittää sitä, että on eläkkeellä

Vierailija

Jotenkin ärsyttävää. Ei siis tuo mitenkään muiden tietoon, että on tk-eläkkeellä. Elää normaalia tai ainakin sen näköistä elämää, matkustelee perheensä kanssa (siis oman perheensä) ja käy vähän koulua. 

Mietin että itse mieluummin kertoisin totuuden kun antaisin muiden luulla että olen onnellinen miehen siivellä eläjä. 

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Niin no en minäkään koe tarvetta selitellä muille, että oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen nuori, vammani tosin näkyy ulospäin, mutta sitäkään en muille selitä. Miksi pitäisi?

Vierailija

Asia ei kuulu muille.  On varmasti omat syynsä miksi on valinnut noin.

Itse olen kotona ja elän  omilla tuloillani. En miehen rahoilla tai valtion tukijutuilla. Mua ärsytti muiden marinat asiasta. Eivät tienneet oikeaa tilannetta ja en sitä halunnut kertoa.

Facessä mulla on tiedoissa eläkkeellä. Eipä kukaan nurise enää.

Vierailija

No en minäkään eläkkeestäni huutele. Käyn vähän myös töissä, sielläkään en uteluita siedä.

Yksityisasia.

Vihaan uteliaita ihmisiä.

Vierailija

Se se vaan on sillä lailla, että eläkkeellä ollessakin ihminen voi elää täysipainoista elämää, harrastaa ja tehdä kaikenlaista.

Vierailija

Oon varmaan sun kaveri. Miksi mun pitäis kertoa että olen eläkkeellä? Ja miten mun pitäis elää että se tekis sut tyytyväiseksi vai kuolemaako toivot? Nää asiat on pirun vaikeita hyväksyä itselleni ja usko pois, laiskuuttaan ei tässä maassa eläkkeelle pääse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten kaverin mielestäsi pitäisi elää? Istua puistossa pyörätuloissa suu auki kuola suusta valuen?

;-D  Kiitos tästä! Fantastisen hauska kommentti.

Vierailija

Puhutko minusta? En puhu eläkkestäni työssäkäyville ja aktiivisille tuttavilleni sen ällistyttävän syyn vuoksi että minua hävettää. Et varmaan tullut ajatelleeksi tätä, mutta niin asia vain on. 

Olen ulkoisesti normaali ja ystäviä tavatessa iloinen ja sosiaalinen, mutta todellisuudessa olen masennuksen vuoksi ehkä pysyvästi ulkona työmarkkinoilta. Elämäni on tarpeeksi rankkaa muutenkin, enkä koe velvollisuudekseni tilittää tilannetta kaikille vastaantulijoille. 

Häiritseekö sinua, että jotkut ystävistämme pitävät minua ihan vain mukavana ihmisenä? Olisiko sinusta parempi tehdä kaikille selväksi että olen säälittävä, mielenterveysongelmainen ja ihmisenä epäonnistunut. Itse en halua tätä kaikille toitottaa, mutta voit vapaasti juoruta asiasta selkäni takana jos se on sinusta oikeudenmukaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat