Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko psykopaatti?

Vierailija

Olen todennut, että olen psykopaatti. Kysykää tarkentavia kysymyksiä ja katsotaan, oletteko samaa mieltä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Et kauhistu ajatusta että joku tahtoisi vetää sinua turpaan vaan pikemminkin kerjäät sitä koska sen olet mielestäsi juurikin ansainnut.

Vierailija

Jos loukkaan läheistä, kiinnostaa ainoastaan se jälkiselvittely ja miten paljon se vie aikaani. Monissa tilanteissa jätän ajatukseni sanomatta sen takia, että pääsen helpommalla poistumalla tilanteesta.

En pysty samaistumaan monissa tilanteissa toisen tunteisiin. Pystyn samaistumaan iloon ja surullisuuteen, jos esimerkiksi lapsi kuolee tai tapahtuu jotain järkyttävää. Sen sijaan monia vähäpätöisiä asioita ja niiden aiheuttamia tunnereaktioita en pysty mitenkään käsittämään.

Ap

Vierailija

En pidä kivusta, joten kyllä kauhistuisin tuossa tilanteessa. En kerjää kipua enkä koe sitä ansaitsevani.

Ap

Vierailija

No oon ainakin tunne-elämältäsi häiriintynyt, jos vaikka vaimosi tai lapsesi sairastaa, niin et jää auttamaan tai hali yms ja anna voimia, jos on pakko mennä töihin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos loukkaan läheistä, kiinnostaa ainoastaan se jälkiselvittely ja miten paljon se vie aikaani. Monissa tilanteissa jätän ajatukseni sanomatta sen takia, että pääsen helpommalla poistumalla tilanteesta.

En pysty samaistumaan monissa tilanteissa toisen tunteisiin. Pystyn samaistumaan iloon ja surullisuuteen, jos esimerkiksi lapsi kuolee tai tapahtuu jotain järkyttävää. Sen sijaan monia vähäpätöisiä asioita ja niiden aiheuttamia tunnereaktioita en pysty mitenkään käsittämään.

Ap

Et ole. Psykopaatti ymmärtää loistavasti toisten tunteita, muttei samaistu niihin tai tunne niitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten osoitat tunteesi nasta tai lasta kohtaan, jso niitä on?
Miksi koko ajan kysymyksiä osoitetaan ikäänkuin miehelle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole. Psykopaatti ymmärtää loistavasti toisten tunteita, muttei samaistu niihin tai tunne niitä.

Psykopaatti ei ymmärrä tunteita, vaan pitää niitä heikkoutena, koska on kateellinen niistä. Ei itse kykene ymmärtämään.

Vierailija

Noudatatko yhteiskunnan sääntöjä, tai mitä ajattelet niistä?

Oletko käyttänyt ihmisiä hyväksi tavalla tai toisella?

Tunnetko häpeää?

Oletko rakastanut ketään?

Onko muiden ihmisten manipuloiminen sinulle helppoa, vaikket yrittäisikään?

Vierailija

Olen nainen. Jos kuvitteellinen mieheni olisi sairaana ja minun pitäisi mennä töihin, menisin töihin. Saattaisin muiskauttaa pusun poskelle, mutta en osaa kuvitella itseäni halailemassa. Jos lapsi olisi sairaana, jäisin kotiin hoitamaan sitä, jos se olisi niin pieni, että hoitoa tarvitsisi. Tässä ei mielestäni ole kyse tunne-elämästä, vaan velvollisuuksista ja niiden hoitamisesta.

En ole koskaan seurustellut vakavasti. Koen silti, että rakastan sisaruksiani ja vanhempiani.  Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa olen avoin ja kerron asioita, joten sitä voisi kai kuvitella läheiseksi ystävyyssuhteeksi, mutta en rakasta ystäviäni.

En osoita tunteita miehiä kohtaan. En ole koskaan seurustellut enkä näe koskaan seurustelevani. Lapsen saatan haluta joskus vanhempana, nyt olen vasta parikymppinen. Voisin kuvitella olevani hyvä äiti, rakastaisin lastani ja kertoisin sen hänelle.

Kysymyksiä suunnataan miehelle varmaan siksi, että monet kuvittelevat psykopaatin olevan miespuolinen raiskaajamurhaaja.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat