Olenko psykopaatti?
Olen todennut, että olen psykopaatti. Kysykää tarkentavia kysymyksiä ja katsotaan, oletteko samaa mieltä.
Kommentit (27)
Et ajattele, miltä toisesta tuntuu, et pysty samastumaan toisen tunteisiin?
Et kauhistu ajatusta että joku tahtoisi vetää sinua turpaan vaan pikemminkin kerjäät sitä koska sen olet mielestäsi juurikin ansainnut.
Kannattaa vastata äkkiä, koska vartin päästä et enää voi ilman rekisteröitymistä:)
Jos loukkaan läheistä, kiinnostaa ainoastaan se jälkiselvittely ja miten paljon se vie aikaani. Monissa tilanteissa jätän ajatukseni sanomatta sen takia, että pääsen helpommalla poistumalla tilanteesta.
En pysty samaistumaan monissa tilanteissa toisen tunteisiin. Pystyn samaistumaan iloon ja surullisuuteen, jos esimerkiksi lapsi kuolee tai tapahtuu jotain järkyttävää. Sen sijaan monia vähäpätöisiä asioita ja niiden aiheuttamia tunnereaktioita en pysty mitenkään käsittämään.
Ap
En pidä kivusta, joten kyllä kauhistuisin tuossa tilanteessa. En kerjää kipua enkä koe sitä ansaitsevani.
Ap
No oon ainakin tunne-elämältäsi häiriintynyt, jos vaikka vaimosi tai lapsesi sairastaa, niin et jää auttamaan tai hali yms ja anna voimia, jos on pakko mennä töihin?
Millainen on parisuhdehistoriasi? Oletko aidosti rakastanut ketään?
Vierailija kirjoitti:
Jos loukkaan läheistä, kiinnostaa ainoastaan se jälkiselvittely ja miten paljon se vie aikaani. Monissa tilanteissa jätän ajatukseni sanomatta sen takia, että pääsen helpommalla poistumalla tilanteesta.
En pysty samaistumaan monissa tilanteissa toisen tunteisiin. Pystyn samaistumaan iloon ja surullisuuteen, jos esimerkiksi lapsi kuolee tai tapahtuu jotain järkyttävää. Sen sijaan monia vähäpätöisiä asioita ja niiden aiheuttamia tunnereaktioita en pysty mitenkään käsittämään.
Ap
Et ole. Psykopaatti ymmärtää loistavasti toisten tunteita, muttei samaistu niihin tai tunne niitä.
Miten osoitat tunteesi nasta tai lasta kohtaan, jso niitä on?
Vierailija kirjoitti:
Miten osoitat tunteesi nasta tai lasta kohtaan, jso niitä on?
Miksi koko ajan kysymyksiä osoitetaan ikäänkuin miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ole. Psykopaatti ymmärtää loistavasti toisten tunteita, muttei samaistu niihin tai tunne niitä.
Psykopaatti ei ymmärrä tunteita, vaan pitää niitä heikkoutena, koska on kateellinen niistä. Ei itse kykene ymmärtämään.
Noudatatko yhteiskunnan sääntöjä, tai mitä ajattelet niistä?
Oletko käyttänyt ihmisiä hyväksi tavalla tai toisella?
Tunnetko häpeää?
Oletko rakastanut ketään?
Onko muiden ihmisten manipuloiminen sinulle helppoa, vaikket yrittäisikään?
Olen nainen. Jos kuvitteellinen mieheni olisi sairaana ja minun pitäisi mennä töihin, menisin töihin. Saattaisin muiskauttaa pusun poskelle, mutta en osaa kuvitella itseäni halailemassa. Jos lapsi olisi sairaana, jäisin kotiin hoitamaan sitä, jos se olisi niin pieni, että hoitoa tarvitsisi. Tässä ei mielestäni ole kyse tunne-elämästä, vaan velvollisuuksista ja niiden hoitamisesta.
En ole koskaan seurustellut vakavasti. Koen silti, että rakastan sisaruksiani ja vanhempiani. Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa olen avoin ja kerron asioita, joten sitä voisi kai kuvitella läheiseksi ystävyyssuhteeksi, mutta en rakasta ystäviäni.
En osoita tunteita miehiä kohtaan. En ole koskaan seurustellut enkä näe koskaan seurustelevani. Lapsen saatan haluta joskus vanhempana, nyt olen vasta parikymppinen. Voisin kuvitella olevani hyvä äiti, rakastaisin lastani ja kertoisin sen hänelle.
Kysymyksiä suunnataan miehelle varmaan siksi, että monet kuvittelevat psykopaatin olevan miespuolinen raiskaajamurhaaja.
Ap
Et ole. Psykopaatin mielestä kaikki ikävä on aina toisten syytä, eikä hän missään tapauksessa ajattelisi hetkeäkään olevansa psykopaatti.
Noudatan yhteiskunnan sääntöjä: en varasta, enkä muutenkaan ole haitaksi muille. Ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta, jossa niitä pitäisi vastustaa, mutta voisin kuvitella esimerkiksi varastavani, jos tarvitsisin todella jotain, johon ei ole varaa ja voisin uskoa, etten jää kiinni. Toistaiseksi olen pärjännyt sillä, mitä minulla on.
En käytä hyväksi ihmisiä mitenkään raadollisesti, mutta esimerkiksi ryhmätöissä onnistun houkuttelemaan muut tekemään osuuteni ja pääsen joka kerta niistä läpi tekemättä mitään. Näen ihmisiä, joista on minulle tavalla tai toisella hyötyä ja ihmisiä, joista en hyödy, en näe. Esimerkiksi kavereitani näen sen mukaan, koska tiedän heidän olevan hyvällä tuulella ja siten saan hyvää mieltä siitä kanssakäymisestä itsekin. Jos kaverilleni on sattunut jotain, esim. ero, en jaksa nähdä häntä.
En tunne pitkäaikaista häpeää, mutta noloja tilanteita on tapahtunut. Niiden mentyä ohi ajattelen, että se meni jo, eikä sille voi mitään.
Rakastan perhettäni.
Ihmisten manipuloiminen on tosi helppoa. Olen huomannut, että ihmiset myös väkisin yrittävät saada minut pitämään heistä.
Ap
No et oo ihan rehti ja kunnollinen. saisit hävetä. Mutta et sä psykopaatti ole!
Ap sulla ei ole miestä ja perhettä. Psyko et ole mutta yksinäinen ja kovettunut. Kun hankit perheen, sinua rakastetaan, alat taas tuntemaan.
Ja mikä hitto siinä on että niin moni diagnosoi itsensä psykooaatiksi??
Tosi usein tollaset ai marja sait haavan, voi nyyh! -osanotot ovat näyteltyjä. Jotenkin ap on vähän tyhmä jos luulee muiden sydämien vuotavan verta moisten takia. Eiköhän meillä kaikilla tule se kyynel vasta kun lapsi toiselta kuolee tai sairastuu.
Sua ei kiinnosta tai hetkauta, vaikka loukkaat ihmistä pahasti? Jopa läheistäsi?