Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotuksia miten kertoa raskaudesta jouluna?

Vierailija
24.11.2015 |

Kertokaas kivoja tapoja, miten voitaisiin kertoa vanhemmilleni jouluaattona, että meille tulee vauva?

Haluaisin sen kertoa heti kun saavumme vanhempieni luo, koska lahjojen jako jne. ajoittuu vasta illalle, joten en halua liittää sitä lahjojen jakamiseen. Syödessä tulee aina tukala olo, ja tarvitsen lepoa, mitä en ikinä ennen ole tarvinnut, joten hälytyskellot varmasti alkaisivat soimaan.

Ajattelin, että annan joulukortin heti saavuttuamme, minkä sisällä olis ultrakuva. Mutta ehkä se on vähän tylsä? Kertokaa ideoitanne!

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka vaipoista kakku, eiköhän mee jakeluun.

Typerää tuollainen jenkkihömpötys.

Vierailija
42/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja sitten vedetään herne nenään, kun koko maailma ei pysähdykään teidän vauvaan...

Ovatko ainoat vaihtoehdot sitten maailman pysähtyminen ja täydellinen ignooraus? Huh, onneksi oma elämäni ei ole noin mustavalkoinen.

Kerrotko sen viestin jossa kehotetaan ignooraamaan asia täysin? Kyse on kai siitä, ettei asiasta monen mielestä tarvitse spektaakkelia tehdä. Taitaa kyllä ap vastailla itselleen... :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja sitten vedetään herne nenään, kun koko maailma ei pysähdykään teidän vauvaan...

Ovatko ainoat vaihtoehdot sitten maailman pysähtyminen ja täydellinen ignooraus? Huh, onneksi oma elämäni ei ole noin mustavalkoinen.

Kerrotko sen viestin jossa kehotetaan ignooraamaan asia täysin? Kyse on kai siitä, ettei asiasta monen mielestä tarvitse spektaakkelia tehdä. Taitaa kyllä ap vastailla itselleen... :-D

No jos esim. sen ultrakuvan antaminen on spektaakkeli, niin jotenkin tulee mieleen että ainoa hyväksyttävä tapa on olla hiljaa ja odottaa josko joku huomaisi itse. Enkä muuten ole ap.

Vierailija
44/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos esim. sen ultrakuvan antaminen on spektaakkeli, niin jotenkin tulee mieleen että ainoa hyväksyttävä tapa on olla hiljaa ja odottaa josko joku huomaisi itse. Enkä muuten ole ap.

No sehän oli ap:n oma idea, jotain suurempaahan hän haluaisi järjestää...

Muakin kiinnostais ap se miehen vanhemmille ilmoittaminen?

Vierailija
45/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä ihan kaikkien perhesuhteita. :D kaikki jaksaa jankata että tämä ei ole iso asia kenellekkään muulle kuin mulle ja miehelleni. Meillä ainakin tulevat mummo ja vaari rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan tosi paljon, ja minun lapsen saanti vaikuttaa kyllä paljon myös heidänkin elämään.

Ja ei tämä ei tarkota sitä mitä seuraavaksi keksitte, että lapsi on joka viikko heillä hoidossa, ei tule olemaan. Vaan sitä että vanhemmat saavat uuden lapsenlapsen, mikä on heillekin iso asia.

Ihana tajuta tämän keskustelun myötä, että ympärillä on oikeesti aika hiton ihana perhe oikeesti välittää. Harmi ettei kaikilla ole :/

Onhan se iso asia, kun oma koti ei enää ole oma, vaan lapsenlapsen takia se pitää sisustaa ihan uusiksi sittereineen ja syöttötuoleineen jo ennen lapsenlapsen syntymää. Kuka on aidosti iloinen siitä, että menettää oman elämänsä siksi, että lapsi lisääntyy?

Vierailija
46/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää joulua, olen tiine." Siinä se.

Vierailija
47/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä veljen vaimo halusi tehdä raskaudestaan Todella Ison Numeron ja ultrakuvalla sekä riimittelemällään vihjailevalla runolla yritti kovasti tehdä tykö, että heille tulee vauva. Isoäiti ei ollut ihan pelissä mukana vaan keksi, että teille tulee koiranpentu ja sitten puhuttiin koirista ainakin tunnin ajan. Kälyn ilme oli maksamisen arvoinen, mutta itsepä aloitti eikä sanonut suoraa, että vauva on tulossa. "Pienet tepsuttelevat askeleet" kun voi viitata koiraankin.

Vierailija
48/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittäkää miehenne kanssa joulupöydässä pieni vuororunoesitys:

Sinä: Ensi vuonna tähän aikaan

Mies: täällä on uutta joulun taikaa!

S: Pienet jalat tömistää, laulu raikaa!

M: Koska ei kulu enää kauan aikaa,

S: kun meitä on

M: kolme, koska

S: odotamme tyttöä

M: tai poikaa!

S: Ehkäisy petti,

M: mutta meillä kävi myös Pentti.

S: Siis isästä ei varmaa tietoa,

M: koska vaimo rakastaa jakelua,

S: on eropaperit jo maistraatissa,

M: ja minä huomenna maistissa.

Vierailija
49/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki vaan ja sanot että ollaan niin onnellisia, meille on tulossa vauva! Noin, ole hyvä.

Vierailija
50/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen raskaana".

Vierailija
51/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin molempien vanhemmille nimenomaan jouluaattona. Annettiin ultrakuvat kirjekuoressa ja sanottiin että tässä olisi pieni lahja jo etukäteen. Vanhemmat avasivat kuoren ja kerrottiin, että laskettu aika on vähän ennen juhannusta. Molemmat vanhemmat onnittelivat (rehellisesti sanottuna olisin vähän loukkaantunut jos he eivät olisi onnitelleet), juteltiin hetki siitä miten on mennyt ja that's it.

52/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä ultrakuva konvehtirasian sisäpuolelle (sisäkanteen tai päällyspaperin päälle) ja anna vanhemmille. :)

Vierailija
53/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on tarkoitus ostaa anopille lahjaksi paita, jossa mm. lukee mummo. Anoppi kyseistä paitaa katseli jo kesällä, mutta ei kuulema voinnut ostaa, koska ei ollut mummo.

Vierailija
54/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että osa kommenteista on ihan ihmeellisiä. Totta kai ap saa kertoa vanhemmilleen ison uutisen jotenkin muutenkin kuin sanomalla olevansa raskaana. Eikä tämä tee ap:sta huomiohakuista millään lailla.

Myös minun perheessäni uutinen raskaudestani oli iso asia ja vanhempani, kuin myös appivanhemmat, olivat todella onnellisia ja iloisia uutisista. Toisille heistä tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Lapsi tulee vaikuttamaan suuresti heidän elämäänsä, sillä olemme läheisiä ja näemme usein.

Joten ihmiset, jos teillä ei ole mitään asiaan kuuluvaa vastausta tällaisiin ketjuihin, älkää vastatko. Kertokaa itse ihan miten lystäätte lisääntymisestänne ja hyväksykää se, että jokainen tyylillään.

Ap:lle kovasti onnea! :)

Vierailija
55/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, minkä kokoinen vauva on jouluna, ja anna isovanhemmille sen kokoinen hedelmä tai vastaava, esim. rv 13 sitruuna. Selitä, että sen kokoinen heidän lapsenlapsensa nro x on tällä hetkellä.

Vierailija
56/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että osa kommenteista on ihan ihmeellisiä. Totta kai ap saa kertoa vanhemmilleen ison uutisen jotenkin muutenkin kuin sanomalla olevansa raskaana. Eikä tämä tee ap:sta huomiohakuista millään lailla.

Myös minun perheessäni uutinen raskaudestani oli iso asia ja vanhempani, kuin myös appivanhemmat, olivat todella onnellisia ja iloisia uutisista. Toisille heistä tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Lapsi tulee vaikuttamaan suuresti heidän elämäänsä, sillä olemme läheisiä ja näemme usein.

Joten ihmiset, jos teillä ei ole mitään asiaan kuuluvaa vastausta tällaisiin ketjuihin, älkää vastatko. Kertokaa itse ihan miten lystäätte lisääntymisestänne ja hyväksykää se, että jokainen tyylillään.

Kukas sinä olet kieltämään ketään kirjoittamaan tänne?

Luin juuri ketjun ekaa kertaa, aika jännä että ap on hävinnyt välittömästi kun miehen vanhemmille kertomisesta on kysytty.

Vierailija
57/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipokaa tai tilatkaa kondiittorilta vauvakakku! Se olisi aivan ihana! <3

Vierailija
58/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipokaa tai tilatkaa kondiittorilta vauvakakku! Se olisi aivan ihana! <3

Syödäänkö teillä ihan joku vuosi vauva joulupöydässä? No, perinteensä kullakin toki..

Vierailija
59/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kerrottiin molempien vanhemmille nimenomaan jouluaattona. Annettiin ultrakuvat kirjekuoressa ja sanottiin että tässä olisi pieni lahja jo etukäteen. Vanhemmat avasivat kuoren ja kerrottiin, että laskettu aika on vähän ennen juhannusta. Molemmat vanhemmat onnittelivat (rehellisesti sanottuna olisin vähän loukkaantunut jos he eivät olisi onnitelleet), juteltiin hetki siitä miten on mennyt ja that's it.

MIkä lahja se lapsenlapsi on?

Vierailija
60/198 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas sinä olet kieltämään ketään kirjoittamaan tänne?

Luin juuri ketjun ekaa kertaa, aika jännä että ap on hävinnyt välittömästi kun miehen vanhemmille kertomisesta on kysytty.

Osuiko hermoon?

En toki kiellä, mutta osoittaa tyhmyyttä kommentoida asialliseen kysymykseen siten, miten osa tämänkin keskustelun viesteistä on kirjoitettu. Ap kysyy asialliseen kysymykseen vastausta, mikä tarve alkaa siis kettuilemaan toiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi