Miksi osa äideistä haluaa kieltää sukupuoliroolien olemassaolon?

Vierailija

Tyttö ei saisi hoitaa nukkea eikä poika leikkiä autolla. Kumma kun naaras-ja urospuoliset oliot ovat kuitenkin biologialtaan ja keskimääräiseltä käytökseltään erilaisia...

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Kukaan ei ole kieltämässä tyttöä hoitamasta nukkea tai poikaa leikkimästä autolla. 

Ja sukupuoliroolit pitäisikin kieltää. Sukupuolia ei voi kieltää eikä kukaan ole kieltämässäkään. Sä sotket asioita, tai olet vain oikeasti tyhmä.

Vierailija

Aika typerää, jos joku on haluaa kieltää sukupuoliroolien olemassaolon. Yhtä typerää kuin kuvitella, että isosta joukosta tehty keskimääräistys pätee jokaiseen yksilöön.

Vierailija

Kuka tarkalleen on kieltämässä? Räsänenkö? Onko taas olkinukkemutua? Oletko sinä kieltämässä pojilta nuket ja tytöiltä autot?

Vierailija

No onhan meitä joka junaan. Mutta itse olen sitä mieltä että nainen on nainen ja mies on mies. Tyttö on tyttö ja poika poika. On olemassa niin sanottuja poikatyttöjä jotka ei halua hepeneitä ym. Itse olin lapsena sellainen. Mutta nyt aikuisena en voisi kuvitellakkaan laittavani jotain farkkuja jalkaani. Naisellisuus kunniaan. (Tilanne pukeutuminen on eriasia) Ja miehillä miehisyys kunniaan. Unohtamatta kuitenkaan jokaisen omaa persoonallisuuttaan.

Vierailija

Ei kyse ole sukupuoliroolien kieltämisestä vaan siitä, että sille pikkuautoilla leikkivälle tytölle sanotaan, ettet sä voi leikkiä noilla kun olet tyttö ja sille pojalle, joka haluaa nuken joululahjaksi, että et saa kun olet poika, ei pojat leiki nukeilla. On kyse siis siitä, että lapsen omia mielipiteitä tai toiveita rajoitetaan vaan sen vuoksi, että hän sattuu edustamaan tiettyä sukupuolta.

Vierailija

Tämä avaus perustuu siihen, että kun näitä perinteisiä sukupuolirooleja on pakkosyötetty, niin nämä pakkosyöttöön tottuneet kuvittelevat, että sukupuoliroolien purkaminen tarkoittaa toisenlaisten sukupuoliroolien tyrkyttämistä. Koska ette ole vielä ymmärtäneet, mistä asiassa on kyse, kerrotaan: kyse on siitä, että lapset saavat valita leikkinsä itse, ilman tuputusta. Kenellekään ei tuputeta nukkeja tai autoja, eikä estetä leikkimästä nukeilla tai autoilla. Onko tämä nyt selvä? Voidaanko lopettaa tällaisten avausten tekeminen?

-

Ps. Mikä itu on puhua vain äideistä, kun puhutaan lasten kasvatuksesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan meitä joka junaan. Mutta itse olen sitä mieltä että nainen on nainen ja mies on mies. Tyttö on tyttö ja poika poika. On olemassa niin sanottuja poikatyttöjä jotka ei halua hepeneitä ym. Itse olin lapsena sellainen. Mutta nyt aikuisena en voisi kuvitellakkaan laittavani jotain farkkuja jalkaani. Naisellisuus kunniaan. (Tilanne pukeutuminen on eriasia) Ja miehillä miehisyys kunniaan. Unohtamatta kuitenkaan jokaisen omaa persoonallisuuttaan.

Kyllä niin jämpti on näin. Mites interseksuaalit? Ja mitä pahaa tyttöpojat ovat sinulle tehneet? Onko jokaisen oltava true hetero tosi äiä, että sopii maailmankuvaasi?

Vierailija

Mun mielestä tytöt ja pojat saa leikkiä just niillä leluilla kuin haluavat.
Mutta kyllä mua huvittaa nämä intohimoisesti prinsessamekkoon pukeutuvia poikia puolustavat ihmiset, kun en jaksa uskoa, että heidän oma miehensä olisi koskaan kiinnostanut, jos tämä pukeutuisi korkkareihin ja hameisiin.
Ja kyllä, pojat saa pukeutua prinsessamekkoihin jos haluavat, mutta itse näen sen vain outona asiana, en pahana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä mua huvittaa nämä intohimoisesti prinsessamekkoon pukeutuvia poikia puolustavat ihmiset, kun en jaksa uskoa, että heidän oma miehensä olisi koskaan kiinnostanut, jos tämä pukeutuisi korkkareihin ja hameisiin.
Ja kyllä, pojat saa pukeutua prinsessamekkoihin jos haluavat, mutta itse näen sen vain outona asiana, en pahana.

No mun mielestä pienen pojan ei tarvitse vielä miettiä sitä, millainen hän on sitten miehenä. Pikkupoika ei ole parisuhdemarkkinoilla, eikä hänen tarvitse viehättää aikuisia naisia seksuaalisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä pienen pojan ei tarvitse vielä miettiä sitä, millainen hän on sitten miehenä. Pikkupoika ei ole parisuhdemarkkinoilla, eikä hänen tarvitse viehättää aikuisia naisia seksuaalisesti.

Totta kyllä.

Vähän ohi aiheen meni mulla juu.

T. 9

Vierailija

Sukupuoliroolien kieltäminen ei tarkoita sitä, että kielletään tyttölasta leikkimästä nukeilla tai poikalasta leikkimästä autoilla. Se tarkoittaa sitä, että lapsi saa yhtä hyvin leikkiä niin nukeilla kuin autoillakin, oli sitten tyttö tai poika. Samaten se tarkoittaa sitä, että myös pojat otetaan mukaan siivoamiseen, ruuanlaittoon ja leipomiseen ja myös tyttö voi mennä mukaan renkaidenvaihtoon, nikkarointiin jne.

Vierailija

Minun lapsilleni ei opeteta sukupuolirooleja. Mutta tämä ei tarkoita etteikö poika saisi leikkiä autoilla ja tyttö nukeilla, päinvastoin. Kumpaakaan ei vain kannusteta erikseen poikien/tyttöjen leikkeihin, vaan erilaisiin lasten leikkeihin joista saavat itse valita mieluisimmat. Suosikkileikkejä ovat molemmilla kotileikit ja erilaiset mielikuvitusleikit ja kaikki liikuntahommat.

Prinsessatavaroita ja pyssyjä meille ei saa ostaa, koska prinsessa/pyssyleikit eivät mielestäni ole kummallekaan sukupuolelle kehittäviä leikkejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun lapsilleni ei opeteta sukupuolirooleja. Mutta tämä ei tarkoita etteikö poika saisi leikkiä autoilla ja tyttö nukeilla, päinvastoin. Kumpaakaan ei vain kannusteta erikseen poikien/tyttöjen leikkeihin, vaan erilaisiin lasten leikkeihin joista saavat itse valita mieluisimmat. Suosikkileikkejä ovat molemmilla kotileikit ja erilaiset mielikuvitusleikit ja kaikki liikuntahommat.

Prinsessatavaroita ja pyssyjä meille ei saa ostaa, koska prinsessa/pyssyleikit eivät mielestäni ole kummallekaan sukupuolelle kehittäviä leikkejä.

Mitkä sitten ovat kehittävämpiä leikkejä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä niin jämpti on näin. Mites interseksuaalit? Ja mitä pahaa tyttöpojat ovat sinulle tehneet? Onko jokaisen oltava true hetero tosi äiä, että sopii maailmankuvaasi?

Sehän on sitä personnallisuutta. Vai kolahtiko nyt liian lähelle sinua. Anteeksi. Pukeudu toki miten haluat, kyllä tähän maailmaan mahtuu. Jokaisella on oma mielipide. Joku haluaa miehen joka on naisellinen, ok. Mutta itse pidän miehistä jotka on miehiä. Toiset haluaa että mies tekee kaikki kotityöt ja mikäs siinä jos mies niin tahtoo. Mutta itse en sellaisesta piittaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat