Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä, jos seksi loppuu kokonaan avioliitossa?

Vierailija
23.11.2015 |

En vain halua. En pidä alastomasta vartalostani enää yhtään. En saa seksistä sellaista mielihyvää, että jaksaisin nipistää yöunistani ja valvoa, kunnes lapset ovat nukahtaneet. 

Olisi inhottavaa vaan "antaa", jos ei halua. 

Onko seksittömiä avioliittoja olemassa?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.

"kun seksi loppuu, loppuu parisuhdekin jossain vaiheessa, ja siinä vaiheessa mies menettää lapsensa naiselle. Saattaa tuurilla saada pidennetyt viikonloput lasten kanssa, mutta ei tasapuolista arkielämää lastensa kanssa". Kerro, miten tuon voisi järjestää käytännössä lasten kärsimättä? Vuoroviikko- asumisen on todettu olevan lapselle haitaksi, vai miltä sinusta tuntuisi muuttaa viikon välein kaveripiiriä ,kotia jne vaan koska joku muu niin haluaa? Usein se on niin, että äiti kantaa päävastuun ainakin pienistä lapsista, on esim. kotihoidontuella tms jolloin on luontevaa lasten jäädä äidin kanssa. Toki on poikkeuksiakin, mutta lasten asumisasiaa katsotaan yksinomaan lapsen edun kannalta, ei äidin/ isän kannalta. 

Toivoisin, että Suomen naiset miettisivät tarkoin näitä juttuja, Voi päätyä yhteen miehen kanssa joka ei välitä lapsen/perheensä parhaasta, vaan siinäkin asiassa (kuten usein seksissä, jonka takia se ei naista enää sen oman miehen kanssa kiinnosta) ajattelee vaan OMAA PARASTAAN, mitä MINÄ HALUAN. 

No, vuoroasumisesta on vain hyviä kokemuksia (otapa vaikka selvää miten ruotsissa toimitaan ja mikä on todettu toimivaksi) silloin kun vanhemmilla on mahdollisuus järjestää asuminen suht lähekkäin. Silloin ei ole mitään järkeä pitää yllä keinotekoista "lähi/etä" vanhemmuutta, vaan lapsella on selkeät kaksi kotia joissa saa olla paljon kummankin kanssa. Tämä malli on todettu LAPSEN KANNALTA PARHAAKSI, mutta sitä on tietysti joidenkin kiusaajaäitien taas vaikea hyväksyä.

Jos taas joudutaan tilanteeseen jossa toisen on asuttava kaukana toisesta vanhemmasta, niin pitäisi miettiä tarkkaan kummalle vanhemmalle lapsi jää "lähikotiin".... senkään ei tarvitse eikä pitäisi olla automaattisesti äidin koti, kuten yleensä tuppaa olemaan. Mieluummin se koti, joka jää siihen vanhoihin ympyröihin, jottei käy niin että äidit muuttavat kostoksi pitkälle ja vievät lapset.

Tässä tämä äiti/nainen, edellinen kirjoittaja siis, on hyvä esimerkki naistyypistä joka kiusaa miehiä tahallaan. Todennäköisesti seksit on loppuneet alta aikayksikön kun pullat on uunissa ja todennäköisesti mieskin on jo erotettu lapsista.

Sääli että kaltaisesi naiset lisääntyvät.

Vierailija
82/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mies lähtee pommin varmasti joko kokonaan tai vieraisiin jos seksiä ei kotona tule! En usko, että lähes kukaan normaalissa parisuhteessa elävä (eli seksiä on ollut) haluaisi elää loppuelämän ilman. Kaikki mun tuntemat miehet, oma mukaanlukien, on samaa mieltä. On meilläkin hiljaisia kausia ollut, mutta silloin on koko parisuhde ollut vaikeaa ja epätyydyttävä. Suuri kysymys on se, oletko valmis tekemää töitä, että halut herää taas?

Mies ja mies. Miksi aina oletetaan, että se haluton osapuoli on nainen? Seksittömyydestä kärsimme ihan yhtälailla me naiset, eikä se suinkaan ole mitenkään harvinaista. Itsekin pohdin salasuhdetta. Olen puutteessa oleva vaimo, jonka mies on päättänyt kohdistaa tarmonsa työhön ja urheiluharrastukseen. Kotona kääntää kylkeä kaikille lähestymisyrityksilleni. Ja ettei tätäkin saada käännettyä naisten syyksi, niin sanottakoon että olen pitkäsäärinen, hoikka, mallintöitä tehnyt blondi jonka kroppa on tikissä. Kelpaisin kyllä monelle muulle, mutten omalle miehelleni. Syö kyllä naiseutta ihan pirusti :(

Naisetkin kärsii seksittömyydestä, mutta ei todellakaan yhtä lailla, ei lähimainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.

Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.

Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?

Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.

Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.

Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.

Juuri täsmälleen näin. Mistä mies voi tietää, että vaimo laittaa hanat kiinni kun talo, autot ja lapset on hankittu.

Myös minä olen samassa ansassa.

Surkeaa, naiset.

Tähän on pakko vastata, että usein naiset ei lopeta haluamistaan omasta tahdosta, vaan taustalla on ihan oikeasti hormonaaliset syyt. Naisen elämä on yhtä horrmonimyrskyä. Puberteetti, kuukautiset (hormonit heittelee joka kuukausi), raskaudet, imetysaika, varhaismenopaussi ja lopulta menopaussi. Tuosta raskaudesta lähtien vanhuuteen asti naisten hormonitoiminnasta puuttuu testosteronia joko kokonaan tai osittain. Tämä mahdollistaa imetyksen yms. Testosteroni on se ainoa "seksihormoni" ja siksi ongelmia tulee naisille usein juuri lasten ollessa pieniä. Itselläkin oli sama tilanne ja halut oli kateissa. Syön edelleen kahta erilaista hormoni korvaushoitoa ja tilanne on parantunut seksin osalta huomattavasti. Tämä on yleisempää, kuin osaisi ajatella! T:71

No joo... olisipa meilläkin niin, että vaimoa ei vaan haluta yleisesti.... mutta kun ongelma on että sitä ei haluta minun kanssani, mutta muita miehiä kyllä haluaa.

Tästä on puhuttu, koska minua asia tietysti on vaivannut ja olen halunnut selvyyden missä mennään. Hän on väittänyt ettei ole pettänyt, mutta on tunnustanut että hänellä on kyllä seksuaalisia haluja omasta mielestään komeisiin lihaksikkaisiin miehiin (personal trainer) tai nyt sitten uusimpana pomoonsa, firman toimitusjohtajaan.

Mitäpä siinä teet... en tiedä voiko tuohon enää edes luottaa, että mitään ei olisi kenenkään kanssa tapahtunut, koska on jo kuulemma hyvin pitkään kokenut minun kanssani haluttomuutta. Ei oikein viitsi alkaa mistään hormonihoidoista puhumaan... sittenhän se vahinko sattuu mitä suuremmalla todennäköisyydellä, jos sen haluja aletaan vielä kasvattamaan.

Olisi tullut vaan tämäkin asia esiin ennen lapsia, niin en olisi nyt täällä valittamassa kohtaloa.

Vierailija
84/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mies lähtee pommin varmasti joko kokonaan tai vieraisiin jos seksiä ei kotona tule! En usko, että lähes kukaan normaalissa parisuhteessa elävä (eli seksiä on ollut) haluaisi elää loppuelämän ilman. Kaikki mun tuntemat miehet, oma mukaanlukien, on samaa mieltä. On meilläkin hiljaisia kausia ollut, mutta silloin on koko parisuhde ollut vaikeaa ja epätyydyttävä. Suuri kysymys on se, oletko valmis tekemää töitä, että halut herää taas?

Mies ja mies. Miksi aina oletetaan, että se haluton osapuoli on nainen? Seksittömyydestä kärsimme ihan yhtälailla me naiset, eikä se suinkaan ole mitenkään harvinaista. Itsekin pohdin salasuhdetta. Olen puutteessa oleva vaimo, jonka mies on päättänyt kohdistaa tarmonsa työhön ja urheiluharrastukseen. Kotona kääntää kylkeä kaikille lähestymisyrityksilleni. Ja ettei tätäkin saada käännettyä naisten syyksi, niin sanottakoon että olen pitkäsäärinen, hoikka, mallintöitä tehnyt blondi jonka kroppa on tikissä. Kelpaisin kyllä monelle muulle, mutten omalle miehelleni. Syö kyllä naiseutta ihan pirusti :(

Naisetkin kärsii seksittömyydestä, mutta ei todellakaan yhtä lailla, ei lähimainkaan.

Edelleenkin tämä ketju käsitteli alkuun naisten (AP) haluttomuutta. Ei pihtarin uhriksi joutuminen ole kenellekään kivaa. Puhuin naisista, koska siitä AP alkuun kertoi. Ja kyllä naisten haluttomuus on monin kerroin yleisempää, aivan kuten yllä todettiin.

Vierailija
85/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kärsii kuitenkin asiasta yksilönä, joten et kärsi yhtään sen enempää kuin minä. 

Siis vain koska miehet kollektiivisesti kärsisivät jotenkin enemmän.

N28

Vierailija
86/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei seksiä ole ollut pian vuoteen. Avioliitto on hajoamisen partaalla. Minä en todellakaan aio tuhlata elämääni seksittömässä liitossa. En usko, että olen yksin tällaisten ajatusten kanssa.

N30

No naiset ovat vähän heikkoja.

Minä olen kyllä ajatellut kantaa parisuhdevalintani seurauksen ja kärsiä seksittömässä suhteessa. Jos joskus erotaan, niin uutta naista en haikaile.

t.mies

Vierailija
87/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on vielä sekin etu, että jos on edes tavallisen näkönen nainen (että ei ole leegot sikin sokin naamassa ja silmät on samalla puolella päätä), ei tarvitse todellakaan olla mikään missi, niin sitä seksiä on äärettömän helppo saada sitten oman suhteen ulkopuolelta, jos haluaa ja tarvitsee. Maailma ja netti on pullollaan miehiä jotka haluavat salasuhteen, tai ihan oikeankin julkisen seksisuhteen.

Toisinpäin taas tilanne on haastava.... yhtä naista kohden on noin sata miestä, jotka kilpailevat siitä kuka pääsee säännölliseksi pukiksi.

Minä olen sitä mieltä, nyt pähkäiltyäni tätä omaa tilannetta, että maksullinen seksi olisi loistava vaihtoehto tuomaan tähän helpotusta. Eihän se tietenkään korvaa sitä, että joku haluaa sinua ja saat kokea sen ilon elämässä, että joku pitää sinua seksikkäänä ja haluttavana... mutta ainakin silloin voi sen fyysisen seksipuolen saada hoidettua. Monelle miehelle sekin jo riittäisi ja silloin sitä jaksaisi kärvistellä siinä omassa seksittömässä liitossa vaikka juuri niiden muksujen takia.

Eniten tietysti kaipaisin sitä, että nainen, jota itse haluan, haluaisi minua, mutta se ei kuulemma meillä kotona onnistu.

Vierailija
88/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kyllä seksin loppumisen yksi iso syy on se, että miehet ei edes halua harrastaa seksiä, vaan mieluumin runkkaavat. Esim pruutataan naiselle liukkaria rakoon ja veivataan minuutti kaks ja tätä sitten jokanaisen pitäisi oikein päivittäin haluta. Salli mun nauraa. Kunnon esileikki, 15-30 min ja siihen kunnon yhdyntä lisäksi 10-40 minuuttia, niin nainenkin saa nautintoa.

Miksi miehen pitäisi näyhdä noin paljon vaivaa kun ei kuitenkaan itse saa siitä mitään ektraa? Mietippä omalle kohdalle. Onko suuren vaivan takana oleva orgasmi jotenkin parempi kuin nopeasti saatu? Meillä ainakin on vähän jopa ongelmana se että pitkän tauon jälkeen nainen saa todella nopeasti ja monta kertaa peräkkäin ja pitää sitä erittäin tyydyttävänä. Hän hyötyy pitkistä seksitauoista, minä en.

t.mies

Vierailija
89/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.

Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?

Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.

Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.

Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.

Juuri täsmälleen näin. Mistä mies voi tietää, että vaimo laittaa hanat kiinni kun talo, autot ja lapset on hankittu.

Myös minä olen samassa ansassa.

Surkeaa, naiset.

Tähän on pakko vastata, että usein naiset ei lopeta haluamistaan omasta tahdosta, vaan taustalla on ihan oikeasti hormonaaliset syyt. Naisen elämä on yhtä horrmonimyrskyä. Puberteetti, kuukautiset (hormonit heittelee joka kuukausi), raskaudet, imetysaika, varhaismenopaussi ja lopulta menopaussi. Tuosta raskaudesta lähtien vanhuuteen asti naisten hormonitoiminnasta puuttuu testosteronia joko kokonaan tai osittain. Tämä mahdollistaa imetyksen yms. Testosteroni on se ainoa "seksihormoni" ja siksi ongelmia tulee naisille usein juuri lasten ollessa pieniä. Itselläkin oli sama tilanne ja halut oli kateissa. Syön edelleen kahta erilaista hormoni korvaushoitoa ja tilanne on parantunut seksin osalta huomattavasti. Tämä on yleisempää, kuin osaisi ajatella! T:71

No joo... olisipa meilläkin niin, että vaimoa ei vaan haluta yleisesti.... mutta kun ongelma on että sitä ei haluta minun kanssani, mutta muita miehiä kyllä haluaa.

Tästä on puhuttu, koska minua asia tietysti on vaivannut ja olen halunnut selvyyden missä mennään. Hän on väittänyt ettei ole pettänyt, mutta on tunnustanut että hänellä on kyllä seksuaalisia haluja omasta mielestään komeisiin lihaksikkaisiin miehiin (personal trainer) tai nyt sitten uusimpana pomoonsa, firman toimitusjohtajaan.

Mitäpä siinä teet... en tiedä voiko tuohon enää edes luottaa, että mitään ei olisi kenenkään kanssa tapahtunut, koska on jo kuulemma hyvin pitkään kokenut minun kanssani haluttomuutta. Ei oikein viitsi alkaa mistään hormonihoidoista puhumaan... sittenhän se vahinko sattuu mitä suuremmalla todennäköisyydellä, jos sen haluja aletaan vielä kasvattamaan.

Olisi tullut vaan tämäkin asia esiin ennen lapsia, niin en olisi nyt täällä valittamassa kohtaloa.

No toi on sitten kyllä jo tosi pahaa kusipäisyyttä. Voi pitkässä liitossa haaveilla muista, mutta ei niitä kerrota kumppaneille, eikä ne saa estää sitä seksiä oman miehen kanssa. Jos vaimosi ei suostu tekemään mitään asialle (terapia, yhteinen aika, hellyys, seksilelut yms.), niin sulla on kyllä kaikki oikeus pettää tai jättää. Vaikka itse olen nainen ja kärsinyt haluttomuudesta aiemmin, niin en ikinä olettaisi, että oma mieheni suostuisi elämään ilman seksiä koko loppu elämänsä. Otan osaa :(

Vierailija
90/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on vielä sekin etu, että jos on edes tavallisen näkönen nainen (että ei ole leegot sikin sokin naamassa ja silmät on samalla puolella päätä), ei tarvitse todellakaan olla mikään missi, niin sitä seksiä on äärettömän helppo saada sitten oman suhteen ulkopuolelta, jos haluaa ja tarvitsee. Maailma ja netti on pullollaan miehiä jotka haluavat salasuhteen, tai ihan oikeankin julkisen seksisuhteen.

Toisinpäin taas tilanne on haastava.... yhtä naista kohden on noin sata miestä, jotka kilpailevat siitä kuka pääsee säännölliseksi pukiksi.

Minä olen sitä mieltä, nyt pähkäiltyäni tätä omaa tilannetta, että maksullinen seksi olisi loistava vaihtoehto tuomaan tähän helpotusta. Eihän se tietenkään korvaa sitä, että joku haluaa sinua ja saat kokea sen ilon elämässä, että joku pitää sinua seksikkäänä ja haluttavana... mutta ainakin silloin voi sen fyysisen seksipuolen saada hoidettua. Monelle miehelle sekin jo riittäisi ja silloin sitä jaksaisi kärvistellä siinä omassa seksittömässä liitossa vaikka juuri niiden muksujen takia.

Eniten tietysti kaipaisin sitä, että nainen, jota itse haluan, haluaisi minua, mutta se ei kuulemma meillä kotona onnistu.

No jaah. Sanoisin, että naisilla on helvetillinen tilanne siksi, että ei osata suhtautua usein seksiin minään suoritteena, ja pettäminen tuntuisi tosi pahalta. En pystyisi elämään itseni kanssa. Mies voisi varmaan aika tunnekylmästi käydä vieraissa ja voi olla, että miehen parisuhde jopa paranisi, koska mies on paremmalla tuulella. Itse kuvittelisin, että masentuisin, ahdistuisin ja kaikki menisi vielä huonommin, jos tuohon sortuisin.

Vierailija
91/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia viestejä.

Meillä on ollut seksitöntä lähes 15 vuotta. Kuopus oli vuoden ikäinen, kun mies ilmoitti, ettei seksi enää kuulu meidän ikäisille. Olimme silloin 38-vuotiaita. Viime vuodet ovat olleet vähän helpompia mutta kyllä kaipaan edelleen seksiä. Välillä olin tulla hulluksi ja työntekokin kärsi. Ja kaipaan ennen kaikkea hyväilyä, toisen ihmisen fyysistä läheisyyttä, ihoa ihoa vasten. Älkää siis kysykö, mitä on tapahtunut kädelleni.

Olen sitten lohduttanut itseäni herkuilla ja lihonut 30 kg. Ja ei, lihominen ei ollut syy vaan seuraus.

Vierailija
92/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sääli/suoritus/huono omatunto -seksiä sitten voi olla muutama kerta kuussa.

No sulla on aika hyvin vielä. Meillä tuota samaa on tarjolla muutaman kerran kolmessa kuukaudessa, ei siis osu enää seksiä jokaiseen kaleterikuukauteen.

Nuorin lapsi on nyt 9. luokalla ja olen puntaroinut niin että seuraan tilannetta siihen asti kun tämä juniori saa lukion käytyä ja on 18 vuotias, enkä tee asian suhteen mitään liikkuja tai päätöksiä. Tuossa vaiheessa ei sitten ole enää mitään huoltajuusongelmia tms. ja voin puhtaasti tehdä päätöksen parisuhteen tilan ja tulevaisuudenodotusten suhteen. Jos tämä tästä ei ala siihen menessä piristyä tai peräti pahenee, niin talomyyntiin ja kummallakkin omat asunnot.

t.ukkeli

Vierailija
93/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten lohduttanut itseäni herkuilla ja lihonut 30 kg. Ja ei, lihominen ei ollut syy vaan seuraus.

No jaa... Minä luulen että meillä seksi loppui vaimon lihomisen vuoksi. Minua se ei häiritse, pidän häntä seksikkäänä eikä ylipainolla ole mitään tunnelmaa latistavaa vaikutusta. Mutta sinä päivän kun vaimo itse tajusi olevansa lihava, niin seksi loppui kuin seinään.

Vierailija
94/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan sanoa, että kyllä monella on ihan toivoton tilanne parisuhteessa. Kuinka te pystytty elämään ilman sitä seksiä ja kuinka teidän puolisot on noin itsekkäitä?! Eniten kauhistelen teidän puolisoiden itsekkyyttä, mä en katselis tuollaista hetkeäkään. Vaikka olisi lapset ja talot, niin mä ainakin haluisin elää onnellisena tämän yhden ja ainoan elämän, joka me on saatu. Itselläni haluttomuus oli hormoneissa ja tilanne on saatu korjattua mutta en minäkään ikinä voisi kuvitella, edes silloin haluttomana, että koko loppuelämä olisi sellaista. Siinä kuolee läheisyys ja se rakkauskin lopulta!

Vierailija
95/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vaan sanoa, että kyllä monella on ihan toivoton tilanne parisuhteessa. Kuinka te pystytty elämään ilman sitä seksiä ja kuinka teidän puolisot on noin itsekkäitä?! Eniten kauhistelen teidän puolisoiden itsekkyyttä, mä en katselis tuollaista hetkeäkään. Vaikka olisi lapset ja talot, niin mä ainakin haluisin elää onnellisena tämän yhden ja ainoan elämän, joka me on saatu. Itselläni haluttomuus oli hormoneissa ja tilanne on saatu korjattua mutta en minäkään ikinä voisi kuvitella, edes silloin haluttomana, että koko loppuelämä olisi sellaista. Siinä kuolee läheisyys ja se rakkauskin lopulta!

Kun seksi hiipuu pikkuhiljaa ja siihen on aluksi ehkä jotain syitä, kuten väsymys lasten tai töiden vuoksi jne., niin haluaa antaa asioille aikaa korjaantua, siihen tottuu ja kun siihen tottuu, niin ei sitä enää kaipaa tai ei osaa/uskalla edes toivoa että asiat olisi toisin.

Välillä on musertava yksinäisyys rinnassa, vaikka rakastamani ihminen makoilee aivan vieressä. Haluttaisi koskea, mutta pelkää torjuntaa ja jättää yrittämättä.

t.ukkeli

Vierailija
96/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme syyllistämistä, ja kertoo siitä ettet ymmärrä yhtään toista näkökulmaa asiaan. Haluton osapuoli todennäköisesti kärsii todella paljon siitä, ettei voi olla niin hyvä kumppani puolisolleen kuin tämä ansaitsisi. Kyllä se sattuu kun näkee että omasta rakasta sattuu. Vaikeeta on myöskään pakottaa itseään sellaiseen toimintaan joka ei tunnu hyvältä. 

Vierailija
97/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme syyllistämistä, ja kertoo siitä ettet ymmärrä yhtään toista näkökulmaa asiaan. Haluton osapuoli todennäköisesti kärsii todella paljon siitä, ettei voi olla niin hyvä kumppani puolisolleen kuin tämä ansaitsisi. Kyllä se sattuu kun näkee että omasta rakasta sattuu. Vaikeeta on myöskään pakottaa itseään sellaiseen toimintaan joka ei tunnu hyvältä. 

Kyllä kuule sille asialle täytyy tehdä jotain jos haluaa rakastaan tukea ja olla siinä parisuhteessa. Itse just kirjoitin, että mulla oli haluttomuutta melkein 2 vuotta. Parannuin sillä, että tein asialle aktiivisesti jotain ja hain parannuskeinoja yrteistä, apteekista, lääkäriltä, mielikuva harjoittelulla ja ihan sitä seksiä harrastamalla alkuun vaikka väkisin. Me otettiin parisuhde aikaa ja keskusteltiin, ostettiin hepeneitä ja seksipelejä. Nyt tilanne on hyvä ja nautitaan seksistä säännöllisesti. Se nyt vaan niin, että jos ei ole valmis tekemään asialle mitään, niin on turha miettiä sit omaa kärsimystä, kun se toinen osapuoli kärsii vielä enemmän kun ei koskaan saa. Sitten jos kyseessä on lääketieteellinen asia, jota ei voi korjata niin ymmärrän. Maailma on täynnä lisäravinteita ja geelejä yms. joilla voi lisätä sitä halua. Kaikki riippuu siitä kuinka paljon on valmis tekemään rakkaansa eteen?

Vierailija
98/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyttähän se kai on, tuo minun haluton on kyllä sellainen muissakin asioissa. Kärvistellen elän, en ole "tottunut". En saa aikaiseksi sellaistakaan keskustelua, että jos erotaan, niin miten hoidetaan lasten asiat, ei tuo halua puhua lainkaan. -6

Vierailija
99/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mies kovin kärsivältä näytä.

Ongelmia ei kuulemma ole. Ei suostu lääkäriin, ei seksuaaliterapeutille. Vika ei kuulemma ole myöskään minussa, hän ei vain halua seksiä. Samaan aikaan minä en kuitenkaan saisi hommata sivusuhdetta jonka kanssa hoitaa seksitarpeet, se on pettämistä. 

En minä tässä kauheasti enää vaihtoehtoja näe. Jos hommaan sivusuhteen ilman miehen lupaa, on ero melko lailla todennäköinen. Mutta ero tulee minun aloitteestani jos seksielämä ei palaa edes jossain määrin (tällä hetkellä olisin iloinen jo siitä, että seksiä olisi kerran kuukaudessa).

-seksiä ei ole ollut vuoteen-

Vierailija
100/106 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulis että ero tulee jos seksi loppuu mutta ei se aina ole niin yksinkertaista. Meilläkin vaimo lopetti haluamisen ehkä 5 vuotta sitten, melko heti häiden jälkeen. Pari ekaa vuotta tuntui että muna räjähtää, nyt olen jo hyväksynyt asian. Tämä elämä menee näin, seuraavassa ehkä paremmin. M34

Mieti vielä kerran. Meillä kävi juuri noin, seksi loppui noin 3 kk häistä kuin seinään. Ei seksi kuulemma vaimolle ollut koskaan mikään tärkeä asia edes ollutkaan, eikä koskaan siitä erityisesti nauttinut, kenenkään kanssa. Kertoi sitten samalla, ettei oikeastaan halua lastakaan. Eli ihan mukavia ilmoituksia, mutta mieluummin olisin kuullut ne ennen häitä.

Minä olin kuitenki tuossa vaiheessa niin rakkaudessani, että luulin asian vielä muuttuvan ja vaimolla olevan vain vaikea hetki. Parissa vuodessa kävi selväksi, että asia ei muutu, joten päätin sitten kestää. Olin jo mielessäni ajatellut aivan kuten sinä, että ehkäpä seuraavassa elämässä sitten, tämä oli tässä. Elettiin kuin sisko ja veli, enkä edes jaksanut/uskaltanut ottaa asiaa kotona esiin, vaimon reaktio asiaan oli aina raju ja vähättelevä, tyydyin kohtaloon. Ja itsetuntoni oli suurinpiirtein nollassa.

Kerran sitten vietimme mökki-iltaa tuttavaperheen kanssa. Illan lopulla hereillä oli vain minä ja toisen miehen vaimo. Hän alkoi kysellä kaikkea elämästämme ja avautui sitten omastaankin, lopulta myös seksistä. Miehensä ei halunnut enää seksiä ja avioliitto oli kuihtunut. Emme menneet pitemmälle, mutta tuosta alkoi yhteydenpito. Juttelimme lähes vuoden toistemme kanssa, molemmat yrittivät vielä parantaa omaa liittoaan, mutta kun se ei onnistunut, tuimme toisiamme avioeroon. Erosimme molemmat omalla tahollamme muutaman kuukauden sisään ja pidimme 4 kuukauden tauon yhteyksissä toisiimme.

Tuon tauon jälkeen tapailimme muutaman kerran ja ehkä noin viidennellä kerralla päädyimme ensimmäistä kertaa toistemme kanssa sänkyyn. Ja se ei ollut mitään juhlaa.... Molemmat jännitti ihan liikaa, odotukset olivat korkealla ja jännitys pilasi kaiken. Mutta ymmärsimme toisiamme. Pikkuhiljaa opettelimme tuntemaan toisiamme, seksi parani kerta kerralta, lopulta se oli jotain aivan mahtavaa.

Tuosta on nyt jo 9 vuotta, olemme naimisissa, meillä on oma 2 vuotias lapsi, elämä hymyilee ja seksi on mahtavaa, ihan kuin yhteiselämä muutenkin. 

Toivottavasti tämä kannustaa sinuakin miettimään tilannetta vielä kerran, ehkä se tulevaisuus on muualla.