Mitä, jos seksi loppuu kokonaan avioliitossa?
En vain halua. En pidä alastomasta vartalostani enää yhtään. En saa seksistä sellaista mielihyvää, että jaksaisin nipistää yöunistani ja valvoa, kunnes lapset ovat nukahtaneet.
Olisi inhottavaa vaan "antaa", jos ei halua.
Onko seksittömiä avioliittoja olemassa?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.
Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.
Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?
Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.
Kyllä se on karu totuus, että miehen ei kerta kaikkiaan kannattaisi hankkia lapsia. Siis jos rakastaa niitä omia lapsiaan. Nimittäin seksi loppuu naisen toimesta hyvin monessa pitkässä suhteessa (itsellä kyllä vaan kokemusta kahdesta pitkästä suhteesta), viimeistään lasten tuloon. Seksitön ja haluton liitto taas loppuu pikkuhiljaa, ja sitä kipinää ei oikein puhumalla ja yrittämällä saa aikaan... kurjinta vielä on, että naisen halut saattaa kyllä kohdistua toisiin miehiin, kuten omalla vaimollani on käynyt.
Sitten kun mies on saanut tästä alennustilasta tarpeekseen ja haluaa erota ja toivoo löytävänsä joskus vielä sellaisen naisen, joka kokee seksuaalista halua häntä kohtaan, niin tämä "oma" nainen sitten kostaa eroamisen lasten kautta, hakemalla (ja saamalla) joko yksinhuoltajuuden tai vähintään lähivanhemmuuden. Isä sitten roikuu löysässä hirressä lasten aikuistumiseen asti, nainen pompottaa ja hallitsee lasten kautta. Pahimmillaan, jos ero on oikein riitaisa, niin nainen saattaa myös koittaa erottaa lapset isästä. Tässäkin onnistuvat harvinaisen usein.
Että kun mies tekee naisen kanssa lapsia, niin mies joutuu hyväksymään kaksi asiaa:
- seksi loppuu hyvin suurella todennäköisyydellä ja vähintään se nainen ei enää pidä sitä lasten isää seksuaalisesti vetävänä (halut kyllä kohdistuu vaikka työkaveriin, että ei ne välttämättä kokonaan katoa)
- kun seksi loppuu, loppuu parisuhdekin jossain vaiheessa, ja siinä vaiheessa mies menettää lapsensa naiselle. Saattaa tuurilla saada pidennetyt viikonloput lasten kanssa, mutta ei tasapuolista arkielämää lastensa kanssa.
Toivoisin, että suomen miehet miettisivät tarkkaan näitä juttuja. Voi tuntua kärjistämiseltä tai vitsiltä, mutta ei sitten enää, kun joutuu liittymään tähän meidän suureen joukkoon joka nämä ovat kokeneet.
"kun seksi loppuu, loppuu parisuhdekin jossain vaiheessa, ja siinä vaiheessa mies menettää lapsensa naiselle. Saattaa tuurilla saada pidennetyt viikonloput lasten kanssa, mutta ei tasapuolista arkielämää lastensa kanssa". Kerro, miten tuon voisi järjestää käytännössä lasten kärsimättä? Vuoroviikko- asumisen on todettu olevan lapselle haitaksi, vai miltä sinusta tuntuisi muuttaa viikon välein kaveripiiriä ,kotia jne vaan koska joku muu niin haluaa? Usein se on niin, että äiti kantaa päävastuun ainakin pienistä lapsista, on esim. kotihoidontuella tms jolloin on luontevaa lasten jäädä äidin kanssa. Toki on poikkeuksiakin, mutta lasten asumisasiaa katsotaan yksinomaan lapsen edun kannalta, ei äidin/ isän kannalta.
Toivoisin, että Suomen naiset miettisivät tarkoin näitä juttuja, Voi päätyä yhteen miehen kanssa joka ei välitä lapsen/perheensä parhaasta, vaan siinäkin asiassa (kuten usein seksissä, jonka takia se ei naista enää sen oman miehen kanssa kiinnosta) ajattelee vaan OMAA PARASTAAN, mitä MINÄ HALUAN.
Omat ongelmat on aina niitä isoimpia, mutta tuntuu että on paljon vaikeempaa, kun mies ei halua. Naisena sitä kai vois olla vaan lahnana, ja ylläpitää jotain, mutta milläs haluttoman miehen saa mukaan? 28 vuotiaana seksielämä ohi, jee.
Vierailija kirjoitti:
Seksin loppuminen tietää kyllä aika monessa tapauksessa myös suhteen loppumista, jos toinen osapuoli kokee jäävänsä ilman jostain.
Itse aloin salasuhteeseen toisen naisen kanssa ja lopulta kun heivasin exän pihalle, nykyinen muutti sitten tilalle.
Minä myös lähetän kauniit kiitokseni eräälle pihtarirouvalle, jonka ansiosta löysin itselleni ihanan ja viriilin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Omat ongelmat on aina niitä isoimpia, mutta tuntuu että on paljon vaikeempaa, kun mies ei halua. Naisena sitä kai vois olla vaan lahnana, ja ylläpitää jotain, mutta milläs haluttoman miehen saa mukaan? 28 vuotiaana seksielämä ohi, jee.
Sama juttu täällä :( Tosin mulla ikää 38. Olen viime viikot itkenyt, että tässäkö tämä seksielämä oli? Miestä vaan "väsyttää". Haaveilen nuoresta rakastajasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet jollakin tavalla nössö, ja vaimoasi kiihottaa enemmän itsevarmuus ja valta. Juuri epävarmat miehet ovat ehdottoman kielteisiä MMF-kimppaa kohtaan. Itsevarmalla miehellä ei ole ongelmaa antaa naisensa nauttia myös vieraasta.
Jep ja minä olen tavannut vain epävarmoja naisia. Ei ole vielä kukaan ollut valmis 2n1m kimppaan tai muuten vaan antamaan mulle lupaa vieraisiin.
Niinhän sitä luulis että ero tulee jos seksi loppuu mutta ei se aina ole niin yksinkertaista. Meilläkin vaimo lopetti haluamisen ehkä 5 vuotta sitten, melko heti häiden jälkeen. Pari ekaa vuotta tuntui että muna räjähtää, nyt olen jo hyväksynyt asian. Tämä elämä menee näin, seuraavassa ehkä paremmin. M34
Vierailija kirjoitti:
jos?
Se on kun.
t.mies
Kaada itsellesi vaan. Itse olet valintasi tehnyt.
Itselläni loppuisi samalla myös avioliitto, jos kyseessä olisi "ei vain haluta" -tyyppinen haluttomuus eikä toinen välittäisi edes yrittää tehdä asialle jotain. Minun mielestäni suhteeseen kuuluu keskinäinen fyysinen vetovoima enkä itse haluaisi elää ilman sellaista. Sairaudesta tms. johtuva kyvyttömyys on eri juttu, ja silloin pitäisi neuvotella muista molemmille sopivista vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni loppuisi samalla myös avioliitto, jos kyseessä olisi "ei vain haluta" -tyyppinen haluttomuus eikä toinen välittäisi edes yrittää tehdä asialle jotain. Minun mielestäni suhteeseen kuuluu keskinäinen fyysinen vetovoima enkä itse haluaisi elää ilman sellaista. Sairaudesta tms. johtuva kyvyttömyys on eri juttu, ja silloin pitäisi neuvotella muista molemmille sopivista vaihtoehdoista.
"Ei vain haluta" -tyypit on todennäköisesti jo pitkään harrastaneet seksiä puolivaloilla tai vastentahtoisesti. Joten kun ollaan tuossa vaiheessa niin ollaan jo ihan poikki yrittämisestä. Vaikka sen haluavamman osapuolen mielestä on toisen kiusaamista "pihdata" niin enpä usko että kukaan suhteessaan ilkeyttään on "antamatta". On vaan väsytty haluamisen yrittämiseen.
Nimim. Yrittänyt haluta yhden vuoden, katsotaan koska raja tulee vastaan.
Kyllä se mies lähtee pommin varmasti joko kokonaan tai vieraisiin jos seksiä ei kotona tule! En usko, että lähes kukaan normaalissa parisuhteessa elävä (eli seksiä on ollut) haluaisi elää loppuelämän ilman. Kaikki mun tuntemat miehet, oma mukaanlukien, on samaa mieltä. On meilläkin hiljaisia kausia ollut, mutta silloin on koko parisuhde ollut vaikeaa ja epätyydyttävä. Suuri kysymys on se, oletko valmis tekemää töitä, että halut herää taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.
Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.
Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?
Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.
Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.
Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.
Juuri täsmälleen näin. Mistä mies voi tietää, että vaimo laittaa hanat kiinni kun talo, autot ja lapset on hankittu.
Myös minä olen samassa ansassa.
Surkeaa, naiset.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulis että ero tulee jos seksi loppuu mutta ei se aina ole niin yksinkertaista. Meilläkin vaimo lopetti haluamisen ehkä 5 vuotta sitten, melko heti häiden jälkeen. Pari ekaa vuotta tuntui että muna räjähtää, nyt olen jo hyväksynyt asian. Tämä elämä menee näin, seuraavassa ehkä paremmin. M34
Miksi olet antanut periksi, lasten takiako? Jos ei lapsia niin miksi jatkat huonossa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.
Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.
Juuri täsmälleen näin. Mistä mies voi tietää, että vaimo laittaa hanat kiinni kun talo, autot ja lapset on hankittu.
Surkeaa, naiset.
Omasta onnellisuudesta/onnettomuudesta on ihan turha syyttää ketään muuta. Kaikki asiat on lopulta järjestelykysymyksiä. Naisesi ostaa sun puolikkaan talosta tai myytte sen. Lapset vuoroviikoin kummankin luona tai osa lapsista sun kotiin/hänen, voitte muuttaa asumaan suht lähekkäin tms. Tää on ihan järjestelykysymys, itse en ainakaan suostuisi ajattelemaan "elämäni oli tässä". Sun vaimo voi ajatella susta muuten ihan samalla tavalla. Eli ota sinä edes onnelisuutesi omiin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mies lähtee pommin varmasti joko kokonaan tai vieraisiin jos seksiä ei kotona tule! En usko, että lähes kukaan normaalissa parisuhteessa elävä (eli seksiä on ollut) haluaisi elää loppuelämän ilman. Kaikki mun tuntemat miehet, oma mukaanlukien, on samaa mieltä. On meilläkin hiljaisia kausia ollut, mutta silloin on koko parisuhde ollut vaikeaa ja epätyydyttävä. Suuri kysymys on se, oletko valmis tekemää töitä, että halut herää taas?
Mies ja mies. Miksi aina oletetaan, että se haluton osapuoli on nainen? Seksittömyydestä kärsimme ihan yhtälailla me naiset, eikä se suinkaan ole mitenkään harvinaista. Itsekin pohdin salasuhdetta. Olen puutteessa oleva vaimo, jonka mies on päättänyt kohdistaa tarmonsa työhön ja urheiluharrastukseen. Kotona kääntää kylkeä kaikille lähestymisyrityksilleni. Ja ettei tätäkin saada käännettyä naisten syyksi, niin sanottakoon että olen pitkäsäärinen, hoikka, mallintöitä tehnyt blondi jonka kroppa on tikissä. Kelpaisin kyllä monelle muulle, mutten omalle miehelleni. Syö kyllä naiseutta ihan pirusti :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja mies. Miksi aina oletetaan, että se haluton osapuoli on nainen? Seksittömyydestä kärsimme ihan yhtälailla me naiset, eikä se suinkaan ole mitenkään harvinaista. Itsekin pohdin salasuhdetta. Olen puutteessa oleva vaimo, jonka mies on päättänyt kohdistaa tarmonsa työhön ja urheiluharrastukseen. Kotona kääntää kylkeä kaikille lähestymisyrityksilleni. Ja ettei tätäkin saada käännettyä naisten syyksi, niin sanottakoon että olen pitkäsäärinen, hoikka, mallintöitä tehnyt blondi jonka kroppa on tikissä. Kelpaisin kyllä monelle muulle, mutten omalle miehelleni. Syö kyllä naiseutta ihan pirusti :(
Mä en ole pitkä blondi, mutta hoikka brunette, joka tuntuu myös kelpaavan lähes kaikille muille, kuin miehelleni. N28
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset uskaltavat pomminvarmasti tehdä jo saman. Sinänsä hauskaa, että jotkut elävät vielä niin hamassa menneisyydessä, että haluttomuus oli vain naisten ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa, naiset.
Tähän on pakko vastata, että usein naiset ei lopeta haluamistaan omasta tahdosta, vaan taustalla on ihan oikeasti hormonaaliset syyt. Naisen elämä on yhtä horrmonimyrskyä. Puberteetti, kuukautiset (hormonit heittelee joka kuukausi), raskaudet, imetysaika, varhaismenopaussi ja lopulta menopaussi. Tuosta raskaudesta lähtien vanhuuteen asti naisten hormonitoiminnasta puuttuu testosteronia joko kokonaan tai osittain. Tämä mahdollistaa imetyksen yms. Testosteroni on se ainoa "seksihormoni" ja siksi ongelmia tulee naisille usein juuri lasten ollessa pieniä. Itselläkin oli sama tilanne ja halut oli kateissa. Syön edelleen kahta erilaista hormoni korvaushoitoa ja tilanne on parantunut seksin osalta huomattavasti. Tämä on yleisempää, kuin osaisi ajatella! T:71
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei vain haluta" -tyypit on todennäköisesti jo pitkään harrastaneet seksiä puolivaloilla tai vastentahtoisesti. Joten kun ollaan tuossa vaiheessa niin ollaan jo ihan poikki yrittämisestä. Vaikka sen haluavamman osapuolen mielestä on toisen kiusaamista "pihdata" niin enpä usko että kukaan suhteessaan ilkeyttään on "antamatta". On vaan väsytty haluamisen yrittämiseen.
Nimim. Yrittänyt haluta yhden vuoden, katsotaan koska raja tulee vastaan.
Sitten kannattaisi miettiä, miksi on tullut harrastettua puolivaloilla tai vastentahtoisesti, onko seksi ylipäätään koskaan oikeasti kiinnostanut ja miksi puolisolle on haluttu antaa sellainen käsitys, että se kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset uskaltavat pomminvarmasti tehdä jo saman. Sinänsä hauskaa, että jotkut elävät vielä niin hamassa menneisyydessä, että haluttomuus oli vain naisten ongelma.
Ap oli käsittääkseni nainen. Vastasin hänelle, en sinulle. Otan osaa seksittömyyteesi.
Niin ja lisään, ettei meillä ole lapsia. Uskon että lapset ovat vain triggeri siihen seksin loppumiseen. Ehkä seksi kiinnosti naista siihen asti kun tuli raskaaksi, ja sai toivomansa lapsen?