Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä, jos seksi loppuu kokonaan avioliitossa?

Vierailija
23.11.2015 |

En vain halua. En pidä alastomasta vartalostani enää yhtään. En saa seksistä sellaista mielihyvää, että jaksaisin nipistää yöunistani ja valvoa, kunnes lapset ovat nukahtaneet. 

Olisi inhottavaa vaan "antaa", jos ei halua. 

Onko seksittömiä avioliittoja olemassa?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.

Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.

Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?

Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.

Kyllä se on karu totuus, että miehen ei kerta kaikkiaan kannattaisi hankkia lapsia. Siis jos rakastaa niitä omia lapsiaan. Nimittäin seksi loppuu naisen toimesta hyvin monessa pitkässä suhteessa (itsellä kyllä vaan kokemusta kahdesta pitkästä suhteesta), viimeistään lasten tuloon. Seksitön ja haluton liitto taas loppuu pikkuhiljaa, ja sitä kipinää ei oikein puhumalla ja yrittämällä saa aikaan... kurjinta vielä on, että naisen halut saattaa kyllä kohdistua toisiin miehiin, kuten omalla vaimollani on käynyt.

Sitten kun mies on saanut tästä alennustilasta tarpeekseen ja haluaa erota ja toivoo löytävänsä joskus vielä sellaisen naisen, joka kokee seksuaalista halua häntä kohtaan, niin tämä "oma" nainen sitten kostaa eroamisen lasten kautta, hakemalla (ja saamalla) joko yksinhuoltajuuden tai vähintään lähivanhemmuuden. Isä sitten roikuu löysässä hirressä lasten aikuistumiseen asti, nainen pompottaa ja hallitsee lasten kautta. Pahimmillaan, jos ero on oikein riitaisa, niin nainen saattaa myös koittaa erottaa lapset isästä. Tässäkin onnistuvat harvinaisen usein.

Että kun mies tekee naisen kanssa lapsia, niin mies joutuu hyväksymään kaksi asiaa:

- seksi loppuu hyvin suurella todennäköisyydellä ja vähintään se nainen ei enää pidä sitä lasten isää seksuaalisesti vetävänä (halut kyllä kohdistuu vaikka työkaveriin, että ei ne välttämättä kokonaan katoa)

- kun seksi loppuu, loppuu parisuhdekin jossain vaiheessa, ja siinä vaiheessa mies menettää lapsensa naiselle. Saattaa tuurilla saada pidennetyt viikonloput lasten kanssa, mutta ei tasapuolista arkielämää lastensa kanssa.

Toivoisin, että suomen miehet miettisivät tarkkaan näitä juttuja. Voi tuntua kärjistämiseltä tai vitsiltä, mutta ei sitten enää, kun joutuu liittymään tähän meidän suureen joukkoon joka nämä ovat kokeneet.

Vierailija
42/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tunnu tajuavan, että lasten hankkimisen jälkeen seksi todennäköisesti vähenee tai jopa loppuu.

Eipäs vähene eikä lopu, ellei mies sitä lopeta. N35

Tai nainen.

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai nainen.

M38

Se että seksi loppuu jommalta kummalta ei tarkoita sitä että se loppuisi myös toiselta.

Vierailija
44/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, voisiko tuohon vastata: Naiset ei tunnut tajuavan, että silloin loppuu rakkaus ja ajan myötä koko suhde.

Vai tarkoititko että nämä naiset suunnittelee alusta asti lopettavansa seksin, jolloin kyseessä olisikin klassinen huijaus, tapa orjuuttaa miestä?

Tarkoitin, että miesten ei pidä hankkia lapsia, jos he eivät ole valmiita ottamaan riskiä seksin loppumisesta.

Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.

Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.

Vierailija
45/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai nainen.

M38

Se että seksi loppuu jommalta kummalta ei tarkoita sitä että se loppuisi myös toiselta.

Joo, olen päättänyt itsekin antaa mennä ja nauttia sitten muiden antamasta huomiosta ja myös seksistä. Vaimoni ei tarvitse asiasta tietää, seksin ja halun puutteeseen on myös kuollut minun intoni kummemmin antaa läheisyyttä -en halua kaveriläheisyyttä parisuhteessa. Kun ei sitä himoa, seksiä ja läheisyyttäkään oikein ole, niin tuskinpa koskaan nämä asiat tulevat meillä puheeksi. Jos tulevat, niin tällaisessa suhteessa voi aivan hyvin sitten myös vähän valehdella.

Koitin ensimmäisellä kerralla olla hommassa siinä mielessä mukana, että pysyin uskollisena enkä antanut omille haluilleni valtaa, tyydyin siihen että toisella on "kuiva kausi". Se näköjään vaan jatkuu ja jatkuu, niin minun puolestani hän saa jatkaa sitä itsekseen ja haaveilla kenestä haluaa.

Vierailija
46/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai nainen.

M38

Joo, olen päättänyt itsekin antaa mennä ja nauttia sitten muiden antamasta huomiosta ja myös seksistä. Vaimoni ei tarvitse asiasta tietää, seksin ja halun puutteeseen on myös kuollut minun intoni kummemmin antaa läheisyyttä -en halua kaveriläheisyyttä parisuhteessa. Kun ei sitä himoa, seksiä ja läheisyyttäkään oikein ole, niin tuskinpa koskaan nämä asiat tulevat meillä puheeksi. Jos tulevat, niin tällaisessa suhteessa voi aivan hyvin sitten myös vähän valehdella.

Koitin ensimmäisellä kerralla olla hommassa siinä mielessä mukana, että pysyin uskollisena enkä antanut omille haluilleni valtaa, tyydyin siihen että toisella on "kuiva kausi". Se näköjään vaan jatkuu ja jatkuu, niin minun puolestani hän saa jatkaa sitä itsekseen ja haaveilla kenestä haluaa.

Ilmeisesti haluat kuitenkin jatkaa parisuhdettasi vaikka se ei tuota tyydytystä. Miksi?

Vierailija
47/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä ei voi kertoa nuorille miehenaluille? Ei minulla tullut mieleen, että näin käy. Ja sitten on taas se klassinen tilanne, että uusi omakotitalo, pienet lapset ja pirusti lainaa. Siitä onkin sitten huomattavasti vaikeampi lähteä kuin aikaisemmin olisi ollut.

Nyt jos pääsisin 15 vuotta taaksepäin ajassa, niin kävisin sanomassa itselleni mitä tulevaisuus tuo tullessa ja käskisin tekemään toisenlaisia valintoja.

Tämä on juuri se tapa, millä sellainen nainen joka itseasiassa ei kaipaa erityisesti seksiä, sitoo miehen. Eli kun nainen tietää että hänen seksihalunsa ei ole voimakas, mutta hän haluaa kuitenkin perheen, sidotaan mies kaikin mahdollisin keinoin kiinni ja ilmoitetaan seksin loppumisesta vasta sitten, kun käytännössä kaikki elämän valinnat on jo tehty.

Vierailija
48/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai nainen.

M38

Ilmeisesti haluat kuitenkin jatkaa parisuhdettasi vaikka se ei tuota tyydytystä. Miksi?

Parisuhteen voisin viimepäivinä kuulemieni asioiden valossa lopettaa tähän. Sekä reilu vuosi sitten kuulemieni, aivan samanlaisten asioiden valossa.

Vaimollani ei ole edes kykyä eikä halua yrittää käydä näitä asioita läpi vaan hyvin nopeasti alkaa minun syyllistäminen. "En sitä, en tätä", "en vaan tiedä miksi ihastun", "en vaan tiedä mitä siltä ihastukselta haluan".

Ikävä puoli on se, että lapset on tehty ja tiedän jo kokemuksesta miten erossa käy isille ja lapsille. Sen takia tässä on pakko kestää tätä nöyryytystä, että oma vaimo haluaa seksuaalisesti muita miehiä, eikä seksi kotona juurikaan häntä kiinnosta ja silloinkin kiinnostaa vaan perussetti ja nopea tuleminen.

Vierailija
49/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sitten naisille ihan itseselvyys?

Vierailija
50/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kumpa vain joku olisi tämänkin kertonut ENNEN kuin ryhdyimme lisääntymispuuhiin. Nyt tiedä, mutta turha sitä enää on vikistä, kun paskat on jo housuissa.

Ja sitten ihmetellään, kun (varsinkin) miehillä ei ole kiinnostusta perheen perustamiseen.

Ei kai tuota tarvitse kertoa aikamiehelle. Johan tuon oppii teininä, kun kuuntelee vanhempien sukulaismiesten ja työporukoiden ym. juttuja. Sinappitykki kiilaa miehen edelle satavarmasti.

Vierailija
51/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksittömiä avioliittoja on olemassa jos parin osapuolilla on ikää tai jommallakummalla tai molemmilla jokin sairaus. Meidän kohdalla vaimo niin sairas ettei hän pysty tai ei ainakaan kiinnosta. Vielä pari vuotta sitten olin vähällä lähteä talosta mutta sitten meidän poikakin sairastui (psyykkisesti) joten perhe ei pärjää ilman minua. Tässä se elämä sitten oli.

Vierailija
52/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kumpa vain joku olisi tämänkin kertonut ENNEN kuin ryhdyimme lisääntymispuuhiin. Nyt tiedä, mutta turha sitä enää on vikistä, kun paskat on jo housuissa.

Ja sitten ihmetellään, kun (varsinkin) miehillä ei ole kiinnostusta perheen perustamiseen.

Ei kai tuota tarvitse kertoa aikamiehelle. Johan tuon oppii teininä, kun kuuntelee vanhempien sukulaismiesten ja työporukoiden ym. juttuja. Sinappitykki kiilaa miehen edelle satavarmasti.

Ilmeisesti minä olen pyörinyt väärässä seurassa tai sitten saunassa on puhuttu muista asioista kuin sinappikoneista. Tämä pitäisi varmaan ottaa yläasteella puheeksi. Ja muistuttaa joka vuosi asiasta.

Vierailija
53/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikalailla seksitön liitto vaikka ollaan vasta kolmekymppisiä. Mä oon sairastellut eikä tee mieli. Munasarjoista leikattiin kysta jokin aika sitten ja uusi leikkaus on tulossa. Mies on sanonut et ymmärtää. En ainakaan usko et kävis vieraissa kun ei käy oikein missään ilman minua, ja jos meneekin esim baariin niin meidän yhteisten kavereiden kanssa ja aina tulee hyvissäajoin kotiin. En oo siis katsonut aiheeelliseksi epäillä. Muuten meillä menee hyvin, halaillaan paljon ja mies aina pyytää saunaan kun ei halua yksin mennä, silittelee iltaisin. Ehkä se tästä vielä muuttuu mutta juts nyt hyvä näin :)

Vierailija
54/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se tapa, millä sellainen nainen joka itseasiassa ei kaipaa erityisesti seksiä, sitoo miehen. Eli kun nainen tietää että hänen seksihalunsa ei ole voimakas, mutta hän haluaa kuitenkin perheen, sidotaan mies kaikin mahdollisin keinoin kiinni ja ilmoitetaan seksin loppumisesta vasta sitten, kun käytännössä kaikki elämän valinnat on jo tehty.

Näissä jutuissa pitää olla hereillä. Kun mouruaminen okt:sta alkaa, pitää miehen ajaa omaa agendaa isosta vuokrakämpästä. Maksaahan se toki, mutta siitä on helppo lähteä litomaan.

Vierailija
55/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa pitää olla hereillä. Kun mouruaminen okt:sta alkaa, pitää miehen ajaa omaa agendaa isosta vuokrakämpästä. Maksaahan se toki, mutta siitä on helppo lähteä litomaan.

Totta. Olin vain jotenkin niin sinisilmäinen siinä vaiheessa, kun liitto oli tuore ja kaikki oli vielä hyvin ja itsellänikin oli aina ollut ajatuksena, että tulen olemaan isä. Nyt olen paljon viisaampi. Lapset ovat täydellisiä ja minulle sopisi vallan mainiosti, jos vaimo lähtisi pois. Mutta tuskin lähtee ilman tappelua ja todennäköisesti lapsetkin päätyisivät hänelle, joten pakko tässä vielä hetki on sinnitellä.

Vierailija
56/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksittömiä avioliittoja on olemassa jos parin osapuolilla on ikää tai jommallakummalla tai molemmilla jokin sairaus. Meidän kohdalla vaimo niin sairas ettei hän pysty tai ei ainakaan kiinnosta. Vielä pari vuotta sitten olin vähällä lähteä talosta mutta sitten meidän poikakin sairastui (psyykkisesti) joten perhe ei pärjää ilman minua. Tässä se elämä sitten oli.

Ei sitä ikää tarvitse olla kauheasti, vaimoni on reilusti alle neljänkymmenen, minä siinä hujakoilla, ja kuulema en vaan enää kiihota eikä koe sellaista halua minuun. Että pitkään on tunteet olleet enemmän kaverillisia. On kuitenkin ihastunut toiseen mieheen, ollut myös aikaisemmin ihastunut toiseen mieheen, milloin minulle ensimmäisen kerran valkeni etten riitä mitenkään vaimolleni. Asiasta puhuminen saa vaimoni suuttumaan ja syyllistämään minua. Ei halua sen enempiä avautua näistä ihastumisistaan vaan on sitä mieltä, että kaikilla on oikeus pitkissä suhteissa ihastua. No näin varmaan, jossei ne ihastumiset sitten tuhoa sitä omaa suhdetta ja jos sitä seksuaalista vetoa ja virtaa riittää myös kotona. Meillä nämä ihastumsiet on johtaneet siihen, että niiden aikana sekin hyvin vähäinen seksi mitä on, niin loppuu ja kotona ollaan puhtaasti kaveripohjalla.

Vaimo vaan toteaa että tämmöistä tämä nyt vaan on ja koita kestää. Että eroaminen ei hänestä ole hyvä ratkaisu koska suhde "kuitenkin muuten toimii ja kyllä mä sua rakastan". Lasten takia (myös täällä sama juttu) ei voi itse lähteä, vaikka haluaisin kokea kiimaa, haluaisin kokea rakkautta, haluaisin kokea himoa ja myös niin päin että minua halutaan ja himoitaan.

En keksi enää muuta kuin että pakko ottaa salainen sivusuhde. En suostu siihen, että tämä yksi ja ainoa elämä menee tältä saralta kokonaan ohi.

Olisi ehkä jopa (en tiedä) helpompaa jos vaimoni olisi jotenkin sairas... voisi kokea edes jotain empatiaa tämän asian johdosta ja olla tukena... mutta tämä on hänen valintansa ja hänen omat tunteensa, en voi vaikuttaa niihin, ikävä kyllä.

Vierailija
57/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ainakin loppuisi avioliitto tai rupeaisin ravaamaan vieraissa siinä kahden kuukauden kohdalla jos seksi loppuisi. Ja jos yhdyntä ei jostain syystä onnistu mikä on ihan ymmärrettävää naisten kohdalla aina silloin tällöin niin onhan sitä nyt muutakin seksiä olemassa.

Vierailija
58/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä sivusuhde on silloin oikeutettua, jos toinen selkeästi ilmaisee ihastuneensa milloin kehenkin ja seksi ei kotona maistu. Pysyy perhe kasassa lasten vuoksi ja saa säännöllisesti kaipaamaansa seksiä ja läheisyyttä. Kaikki voittaa :)

t. Aikuinen nainen, joka ei olisi ikinä nuorena ja naiivina voinut kuvitellakaan ajattelevansa joskus näin. Elämä opettaa :)

Vierailija
59/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin loppuminen tietää kyllä aika monessa tapauksessa myös suhteen loppumista, jos toinen osapuoli kokee jäävänsä ilman jostain.

Itse aloin salasuhteeseen toisen naisen kanssa ja lopulta kun heivasin exän pihalle, nykyinen muutti sitten tilalle.

Vierailija
60/106 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös seksi melko vähissä, ja silloin kun sitä joskus on, niin nykyään vaimosta selvästi näkee että suoritushommissa hän siinä on, ei sen takia että haluaisi minua.

Jonkin aikaa se oli vielä ihan ok sekin, mutta jossain vaiheessa oli otettava asia puheeksi.

Vaimo oli ihastunut toiseen mieheen, ja kun asiaa sitten puitiin, niin kertoi että jos ei olisi lapsia ja jos minut ja tämä toinen mies laitettaisiin riviin, niin toisen ottaisi seksikumppaniksi. Mutta ei halunnut tietenkään "hyvää suhdetta rikkoa" ja väitti ettei mitään ole tapahtunut oikeasti.

Tästä sitten jollain tavalla selviydyttiin eteenpäin, seksiäkin oli vähän enemmän kuin ennen, vaimo oli aktiivisempi asian suhteen. Kunnes nyt sitten reilun vuoden jälkeen taas kipinä meidän välillä on olematon, ja kuinka ollakaan, kun asiaa aloin kaivelemaan (kun aistii että joku on pielessä), niin paljastui sitten taas tällainen ihastuminen tällä kertaa pomoonsa. Tekevät paljon töitä yhdessä, monta kertaa viikossa, kaksin. Mitään kuulema ei (taas) ole oikeasti tapahtunut, mutta mies on "jollain lailla vaan kiinostava ja herättää haluja".

Mielenkiinnottomuus minua kohtaan on jatkunut kuulema jo pitkään eikä näillä ihastumisilla ole siihen (kai) osaa eikä arpaa. Kukapa tietää kummin päin asia todellisuudessa sitten on... onko se ihastuminen kuitenkin se, joka lopulta laukasee sen ettei sitä vähäistäkään entistä kiinnostusta sitten ole minua kohtaan.

Mutta erota ei kuulema halua, kun kuitenkin "rakastaa minua". Ja kuulema meillä on ihan kivaa yhdessä.

Minä en myöskään (tietenkään) saa hakea sitä haluttavuuden tunnetta keltään muulta, vaikka se voisi olla minulle kohtuullisen helppoakin... ilmeisesti minun pitäisi tyytyä siihen vaan, että olen kumppani kotona ja vaimon halut kohdistuvat muihin miehiin. Jotain sääli/suoritus/huono omatunto -seksiä sitten voi olla muutama kerta kuussa.

Lasten takia tätä varmaan on kestettävä aikansa... meillä kun on jo näitä uusperhekuvioita tässä mukana, niin ei voi lasten elämää enää enempää sekoittaa.

Toivottavasti löydän kuitenkin joskus vielä kauniin naisen, joka pitää minua haluttavana eikä pidä seksiä minun kanssani pelkkänä suoritteena.

Mitä itse teet seksin eteen? Pruuttaatko vaimosi reikään liukkaria ja yhdyt minuutin kaksi?

No, olen koittanut selvittää ja udella mitä vaimoni toivoo, ja hän tietää että olen valmis kokeilemaan ja tekemään aika pitkälle mitä hän haluaa ja toivoo -toista miestä en nyt sattuneesta syytä kuitenkaan sänkyyn ole valmis ottamaan enkä muutenkaan vapaaehtoisesti aisaa kannattamaan. Hän ei kuulema halua juuri mitään erikoista ja "tavallinen seksi" riittää. Ei halua nuolemista, vaikka itse pidän siitäkin. En minä osaa oikein enempää asian eteen tehdä, kun toinen ei oikein ole innostunut asiasta. Minun kanssani siis, ilmeisesti. Vaikuttaa siltä, että tämän pomon kanssa voisi olla kiimaista seksiä heti ja usein, jos pomo vaan pikkuisen vihjalisi siihen suuntaan.

Huokaus. sinun tarina, ja monen muukin kuulostaa niin tutulta. Meillä on just kuten sinä kerroit, minä olen nainen ja tilanteet menee juuri niin kuin kuvailetkin. Meillä on asiat muuten ihan hyvin, on läheisyyttä jne mutta seksi ei hänen kanssan sytytä :(. Vika ei ole missään ulkoisessa, sillä hän on hyväkuntoinen mies ja useimpien mielestä komeakin. Luulen että syy on siinä kuuluisassa kemiassa. Mulle seksi on suoritus ja huomaan huokaisevani helpottuneena kun ajattelen ettei "seuraavaan kahteen päivään tarvitse harrastaa seksiä". Tiedän että nyt tulee monelta niitä kaikenlaisia vinkkejä, että kokeilkaa jne. Ei se uusien juttujen kokeilu kiinnosta kun ei vaan ole sitä liekkiä koskaan suuremmin ollutkaan. Kauheaa sanoa tämä ääneen, mutta niin se vain on :(. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan