Opettaja laittoi Wilma-viestin perjantaina klo 23!
Täytyy sanoa, ettei kerro mistään muusta kuin siitä, että ei ole mitään tajua käyttäytymisestä tällä henkilöllä itsellään! Heräsin viestiin (tulevat kännykkään), jossa haukuttiin lapseni, joten voitte kuvitella, että oli kiva yö edessä. Ainoastaan tulee mieleen, että on otettu Wilma käteen parin punaviinilasin jälkeen ja naputeltu viestiä kaikille vanhemmille, joita ei selvin päin uskalla kohdata. Kouluasiat hoidetaan kouluaikana!!!!
Kommentit (154)
Laita saapuvista sähköposteista äänet pois yön ajaksi, jos olet noin herkkäuninen. Sähköpostiini tulee kymmeniä viestejä yön aikana, en saisi nukkua kunnolla koskaan, jos kuuntelisin jokaisen viestin saapumista. Tältä osin oma mokasi.
Viestin sisältöön en voi ottaa kantaa; se mikä sinun mielestäsi on lapsesi haukkumista, voi olla opettajan mielestä asiallista kritiikkiä ja aiheesta annettu. Näytä viesti jollekin toiselle henkilölle ja varmista ettet ylireagoi, ennenkuin vastaat mitään opettajan viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Laita saapuvista sähköposteista äänet pois yön ajaksi, jos olet noin herkkäuninen. Sähköpostiini tulee kymmeniä viestejä yön aikana, en saisi nukkua kunnolla koskaan, jos kuuntelisin jokaisen viestin saapumista. Tältä osin oma mokasi.
Viestin sisältöön en voi ottaa kantaa; se mikä sinun mielestäsi on lapsesi haukkumista, voi olla opettajan mielestä asiallista kritiikkiä ja aiheesta annettu. Näytä viesti jollekin toiselle henkilölle ja varmista ettet ylireagoi, ennenkuin vastaat mitään opettajan viestiin.
Olen kyllä samaa mieltä AP:n kanssa siitä, ettei sitä kritiikkä tuli aiheesta tai aiheetta tarvitse perjantaina yönä antaa.
Ulkomailta saapuvat sähköpostit tulevat usein öisin, kumma kun eivät ajattele, että herkkäunisille suomalaisille pitää ajastaa sähköpostit saapumaan klo 9 maanantaiaamuisin. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin!
Opetelkaa oikeasti käyttämään puhelimianne, sieltä luurin luota se vika löytyy.
Itselläni on kännykässä äänet päällä lumiassa öisinkin, koska lähiomaiseni on sairas ja saattaa tarvita apua vaikkapa öisinkin. Lisäksi minulla neljä aikuista lasta maailmalla; koen että heidänkin tavoitettavissaan haluan olla yölläkin, jos tulee heille tarve soittaa. Kahdella lapsella on pikkulapsiakin, eli jos vaikka jollekin lapselle tulee yöllä tarve lähteä lääkäriin, ja tarvitaan lapsenvahtia. Minulle on tullut vuosien aikana montakin yöllistä soittoa, joihin oli tärkeää vastata. Mm. poikani kaverin itsemurhayritys olisi voinut päättyä hyvin toisinkin jos mulla ei olis ollut ne äänet päällä.
Kai tuossa joku konsti ehkä olisi saada se semmoiseksi että vain puhelut soisi mutta viestit ja sähköpostit ei... en oo vielä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä AP:n kanssa siitä, ettei sitä kritiikkä tuli aiheesta tai aiheetta tarvitse perjantaina yönä antaa.
Pakkoko sitä on yöllä lukea? Jos opettajalla ei ole muulloin aikaa, tekee työajat töitä ja harrastaa/opiskelee iltaisin.
Mulle tulee öisin kymmenittäin sähköposteja ja viestejä. Tulisin yhdessä yöksi hulluksi jos pitäisin ääniä päällä. Etkö sä ap saa muuten viestejä? Esim. Tilaan uutiskirjeitä jotka tulee öisin koska sähköpostiohjelmat lähettää yhtäkin viestiä vuorokauden ajan. Myös asiakkaani lähettää paljon viestejä öisin. On kyllä ihan nykypäivää pitää yöllä äänettömällä ja olettaa et ihmiset niin tekee.
AP, käytitkö kaiken tarmosi opettajan parjaamiseen? Miten olisi keskustelu sen herrantertun kanssa? Olisiko siinä oikeampi osoite kiukullesi...
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta saapuvat sähköpostit tulevat usein öisin, kumma kun eivät ajattele, että herkkäunisille suomalaisille pitää ajastaa sähköpostit saapumaan klo 9 maanantaiaamuisin. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin!
Opetelkaa oikeasti käyttämään puhelimianne, sieltä luurin luota se vika löytyy.
AI niin - unohdin, että opekoulussa siinä samalla, kun harjoitellaan m-kirjaimen kaartan, opetetaan, ettei ope ole koskaan väärässä.
Ap halusi tulla nyt kertomaan meille että hänellä on iphone jota hän ei osaa käyttää.
Ovathan nämä monimutkaisia laitteita, älypuhelimet, mutta mä ainakin hereillä ollessani käyttelen omaani niin usein että ei tarvitse pitää viesteissä tai sähköposteissa ääni-ilmoituksia päällä.
En ole opettaja, mutta tiedän että opettajan työaika ei rajoitu pelkästään kouluaikaan: voisin kuvitella että klo 23 perjantaina on hyvinkin se aika jolloin perheellinen opettaja pääsee vihdoin hoitamaan rästihommat ettei viikonloppuna tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meillä äänettömällä kännykät öisin, koska talossa teinejä, jotka liikkuvat öisin,sekä pari sydänsairasta vanhusta. Miehen kännykässä kilahteli juuri sähköposti klo 04 lauantaiaamuna stressaantuneelta työkaverilta, että kiitti vaan todella paljon siitäkin. Ei kyllä tosissaan anna kovin tervettä kuvaa ihmisestä!
Et kyllä anna itsestäsi kovin tervettä kuvaa.. tuollainen raivoaminen kellonajasta jolloin viestittelee? Opettaja tuskin sitä sinun kiusaksesi teki.
En ole vielä edes vastannut.
Ajattelin hoitaa sen 'virka-ajalla' niin ei tule kirjoiteltua väsypäissään mitä sattuu niin kuin jotkut tekee. Ja lapsenkin kanssa keskusteltiin lauantaiaamuna, joten se kyllä hoidettiin jo. Itse asiassa niin kuin tuossa hesarin jutussa toivottiin - jätänkin opettajalle soittopyynnön ja unohdan koko wilman. Jätän sen soittopyynnön perjantaille klo 23.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ap miltä pimeys tuntuu?
Miltä tuntuu olla eronnut ja luottotiedoton?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kännykässä äänet päällä lumiassa öisinkin, koska lähiomaiseni on sairas ja saattaa tarvita apua vaikkapa öisinkin. Lisäksi minulla neljä aikuista lasta maailmalla; koen että heidänkin tavoitettavissaan haluan olla yölläkin, jos tulee heille tarve soittaa. Kahdella lapsella on pikkulapsiakin, eli jos vaikka jollekin lapselle tulee yöllä tarve lähteä lääkäriin, ja tarvitaan lapsenvahtia. Minulle on tullut vuosien aikana montakin yöllistä soittoa, joihin oli tärkeää vastata. Mm. poikani kaverin itsemurhayritys olisi voinut päättyä hyvin toisinkin jos mulla ei olis ollut ne äänet päällä.
Kai tuossa joku konsti ehkä olisi saada se semmoiseksi että vain puhelut soisi mutta viestit ja sähköpostit ei... en oo vielä keksinyt.
Asetuksista valitset ääniasetukset ja säädät viestien ja sähköpostin äänet nollille.
Mahdollista myös muodostaa erillinen yötila (vertaa äänetön, lentokonetila), jossa voi valita mitkä äänet tulee läpi ja mitkä ei.
Erilaisissa sovelluksissa on oma äänitoiminto, jonka saa pois päältä osaksi aikaa tai kokonaan (esim. WhatsApp).
Ainakin vanhassa Samsungissani oli vieläpä erikseen tila, joka päästi läpi puhelut ennalta määrätyistä numeroista (minulla vanhemmat, sisarukset, puoliso ja kaksi parasta ystävää), muut katkesivat soimatta ja jäi vain merkintä saapuneesta puhelusta.
Minusta on ihan oma vika, jos yöllä heräilee ei-toivottuihin viesteihin.
Meille opettaja laittoi kerran sunnuntai-iltana 22.30 Wilma-viestin, että maanantaina klo 8 on luistelua! Se vaan, että me ollaan silloin jo nukkumassa, koska meillä aikuiset lähtee töihin kuudeksi. Eipä ollut lapsella aamulla luistimia mukana koulussa. Sillä opettajalla oli muutenkin vähän vaikeeta tajuta, että kaikilla ei aina ole kaikkia välineitä käden ulottuvilla juuri silloin kun hän keksii niitä tarvittavan muutaman tunnin varoitusajalla. Eikä liioin tajua siitäkään, että kaikilla ei ole älypuhelinta, jolla voi olla 24/7 päivystämässä arvon opettajan wilmaviestittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Meille opettaja laittoi kerran sunnuntai-iltana 22.30 Wilma-viestin, että maanantaina klo 8 on luistelua! Se vaan, että me ollaan silloin jo nukkumassa, koska meillä aikuiset lähtee töihin kuudeksi. Eipä ollut lapsella aamulla luistimia mukana koulussa. Sillä opettajalla oli muutenkin vähän vaikeeta tajuta, että kaikilla ei aina ole kaikkia välineitä käden ulottuvilla juuri silloin kun hän keksii niitä tarvittavan muutaman tunnin varoitusajalla. Eikä liioin tajua siitäkään, että kaikilla ei ole älypuhelinta, jolla voi olla 24/7 päivystämässä arvon opettajan wilmaviestittelyä.
Olen tästä samaa mieltä! Enkä ole AP! Viestit lähetetään ajoissa ja normaaleina aikoina!
Kuka käskee ketä ja millä valtuuksilla hoitamaan työnsä? Ap maailmaa pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin hoitaa sen 'virka-ajalla' niin ei tule kirjoiteltua väsypäissään mitä sattuu niin kuin jotkut tekee. Ja lapsenkin kanssa keskusteltiin lauantaiaamuna, joten se kyllä hoidettiin jo. Itse asiassa niin kuin tuossa hesarin jutussa toivottiin - jätänkin opettajalle soittopyynnön ja unohdan koko wilman. Jätän sen soittopyynnön perjantaille klo 23.
AP
Sä oot lapsellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sä oot lapsellinen
Älä hauku sitä! Tiedätkö kuinka epäkohteliasta on solvata ihmistä, jolla on kehitysvamma aivoissa, eikä voi asialle mitään? Hyi sinua.
Ja VITTU sä oot varmaan se opettaja!