Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko soittaa ambulanssin/häkeen?!!

Vierailija
22.11.2015 |

Auttakaa! Voinko soittaa ambulanssin tai edes hätäkeskukseen, koska polveni lukittui niin pahasti, että se ei liiku mihinkään suuntaan ja kipu on aivan järkyttävä. Polvi on tutkittu ja löydöksenä oli paksu synoviaplica. Leikkauslupaa ei kuitenkaan anneta. Kipu vaan on niin järkyttävä, että en pysty kotonakaan liikkumaan, joten jotain olisi pakko tehdä!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on neuvottu, että häkeen soitetaan sitten, kun on hengenhätä.

Tää ei nyt ole aivan totta, häkeen soitetaan kun tarvitaan kiireellistä viranomaisen apua jota ei ole muuten saatavilla. Eihän naapureiden kännissä meluaminen tai käsilaukun varastaminen ole hengenhätää nähnytkään mutta usein niistä silti soitetaan häkeen.

Vierailija
22/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on helvetillinen, häkeen en ole soittanut. Katson jos menisi sillä ohi, että makaan sohvalla ja pidän jalkaa levossa. Vielä ei ole tepsinyt.. Ja siis polvi lukittui, kun olin nousemassa sohvalta.

Ja ovelle en edes pääse, koska polvi niin kipeä..

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu on helvetillinen, häkeen en ole soittanut. Katson jos menisi sillä ohi, että makaan sohvalla ja pidän jalkaa levossa. Vielä ei ole tepsinyt.. Ja siis polvi lukittui, kun olin nousemassa sohvalta.

T. Ap

Soita nyt sinne paikkakuntasi päivystykseen. Tai jos teillä on terveyspalveluiden neuvontanumero, niin sinne. Ambulanssilla ne ei sua kuitenkaan tule hakemaan, vaan kiireettömällä sairaankuljetuksella. Jos haluat nopeasti apua, niin meet taksilla sinne päivystykseen.

Vierailija
24/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Soita nyt sinne paikkakuntasi päivystykseen. Tai jos teillä on terveyspalveluiden neuvontanumero, niin sinne. Ambulanssilla ne ei sua kuitenkaan tule hakemaan, vaan kiireettömällä sairaankuljetuksella. Jos haluat nopeasti apua, niin meet taksilla sinne päivystykseen.

Mitään kiireetöntä sairaankuljetusta ei ole olemassakaan, ambulanssi voidaan toki lähettää myös alhaisella kiireellisyysluokituksella mutta sekin tilataan hätäkeskuksen kautta. Ainakaan täällä päin mikään kuljetus ei terveysneuvonnan kautta onnistu, eivät sieltä anna kuin nimensä mukaisesti neuvoja.

Vierailija
25/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssi vain siinä tapauksessa jos oot esim. lenkillä, etkä pääse kotiin, saa muuta kyytiä tai tavoita ketään apuun. Kelatakseissa löytyy myös niitä tilatakseja, sellainen pitää vain osata soittaessa pyytää ja kuskit kyllä auttaa.

Taksilla saattaa olla myös esim pyörätuoli sitä varten että voi siirtää asiakkaan taksiin ja taksista pois esim. sairaalaan lääkärin vastaanotolle/päivystykseen. Sekin kuitenkin pitää muistaa mainita tilatessa.

Vierailija
26/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on neuvottu, että häkeen soitetaan sitten, kun on hengenhätä.

Liikuntakyvyttömyys on kyllä syy soittaa :)

Vierailija
27/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invataksi. Pääset pyörätuolilla päivystykseen!

Vierailija
28/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Invataksi. Pääset pyörätuolilla päivystykseen!

No eihän invatakseissa valmiina mitään pyörätuolia ole ja ne pitää yleensä tilata vähintään tunteja etuajassa.

Vierailija
29/29 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän sinne ambulanssiinkin mennään omin jaloin jos se vaan on mitenkään mahdollista. Harvoin ensihoitajat lähtevät kantamaan. Eli vaikka saisitkin ambulanssin paikalle, niin todennäköisintä on, että itse pompit sillä toisella jalalla ambulanssiin. Kipulääkettä tietenkin saatat saada akuuteinpaan kipuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan