Kokemuksia, kun puoliso/kumppani hylkää sairastumisen tai vammautumisen takia

Vierailija

Kertokaa kokemuksianne ja miten selvisitte? Mikä oli puolison syy käytökselleen? Miltä elämä näyttää nyt?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Ihan omakohtaisesti en ole tuota kokenut, mutta tunnen miehen, joka jätti ensimmäisen vaimonsa tämän sairastuttua hyvin vakavasti. Tarkemmin sanoen mies etsi ensin uuden, terveen naisen ja lähti vasta sitten. Kymmenvuotiaat lapset jäivät äitinsä luo ja kävivät muutaman kerran lomalla isänsä luona, mutta olivat koko loman ajan pahasti heitteillä. Isäänsä ei kiinnostanut.

Nainen parani pikkuhiljaa ja oli monta vuotta yksinään, mutta löysi lopulta itselleen kumppanin.

Syy miehen käytökseen oli se, että hän ei kertakaikkiaan sietänyt sairaita ihmisiä näköpiirissään, ei edes niitä, joilla oli päänsärky tai muuta ei-tarttuvaa. Itse hän oli oscar-tasoinen miesflunssan potija.

Vierailija

Tilastojen mukaan miehet useammin jättävät sairastuneen puolisonsa.

Tiedän kyllä tapauksen, jossa näin käynyt, vaan mies antoi kaikkensa, kertaakaan valittamatta. Olikin hyvä mies, kaikin puolin.

Vierailija

Minulla todettiin ms-tauti, mies lähti ja jätti minut ja lapset.
Neljä vuotta myöhemmin tauti tasapainossa, lapset ihania ja arki parempaa kuin koskaan.
Tajusin, että olen onnellisempi lasten kanssa ilman miestä.

Vierailija

Me ollaan miehen kanssa sovittu jo naimisiin mentäessä, että jos toinen sairastuu pahasti tai vammautuu kroonisesti tms. niin kumpikaan ei vaadi toiselta, että suhteeseen pitäisi jäädä. Ei tulis mieleenkään pilata eniten rakastamansa henkilön loppuelämää vaatimalla että pitäisi jäädä elää kituuttamaan vammaista hoitaen!

Vierailija

Mielenkiintoista sinänsä, että  miehet voivat itse lähteä, mutta jättävät lapset sairastuneen puolison vastuulle. Selkärangatonta toimintaa.

Vierailija

Syynä oli se että "haluan omakotitalon, nnn-merkkisen auton ja muutenkin tasoa elämään, ja tiedät kyllä ettet pysty tarjoamaan siitä osuuttasi."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava jätti vaimonsa, kun raskautumisongelmien takia.

Nyt hänellä uusi nainen ja lapsia.

No tämä nyt on ihan normaalia. Jos haluaa lapsia eikä puoliso voi niitä saada, silloin etsii puolison joka voi saada lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista sinänsä, että  miehet voivat itse lähteä, mutta jättävät lapset sairastuneen puolison vastuulle. Selkärangatonta toimintaa.

No kuule miehelle on hyvin hankalaa saada lapset itselleen, kun tuomioistuin lähes aina ne äidille tuomitsee, ellei äiti ole joku rapajuoppo tai täyshullu.

Vierailija

Sairastuin nuorena leukemiaa ja tuore aviomies pakkasi laukkunsa alta aikayksikön. Nopeasti löysi uuden terveen naisen.
Tuolloin tuntui etten selviä, enkä edes halua. Tässäpä sitä ollaan, vahvempana kuin koskaan.

Vierailija

Mies lähti ja varmaan odottaa saavansa lapset kun menen huonompaan kuntoon. Sisulla yritän pitää itseni kunnossa, sillä tätä iloa en tahdo hänelle suoda. Se ms-tautinen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat