15-vuotias tyttäreni hankki ehkäisypillerit. Onko liian aikaista?

Vierailija

Toisaalta parempi näin tietysti kuin pamahtaa paksuksi. Olin kuitenkin yllättynyt näin varhaisesta seksielämän aloittamisesta.

Ei olla sitten mikään alaluokkainen perhe... joten sellaiset puheenvuorot voi ohittaa.

Kommentit (10)

Vierailija

Ole ylpeä, että tyttäresi on noin fiksu! Ehdottomasti hyvä juttu hankkia ne pillerit heti kun on ajankohtaista. Kumien kanssa pelaaminen on paljon epävarmempaa ja se saattaa helposti jäädäkin. Ja eikö tuo ole nykyään aika tavallinen ikä aloittaa seksi.

Vierailija

Hyvä, että on vastuuntuntoinen ja huolehtii ehkäisystä. E-pillereiden hankkiminen ei välttämättä tarkoita, että on seksielämän aloittanut. Puhu tyttösi kanssa.

Vierailija

Pilsut ei sitten taudeilta suojaa. Ja olisin äitinä pettynyt ja kokisin epäonnistuneeni jos lapseni hankkisi ehkäisyvälineitä puhumatta ensin minun kanssani, aiheesta ja muutenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ole ylpeä, että tyttäresi on noin fiksu! Ehdottomasti hyvä juttu hankkia ne pillerit heti kun on ajankohtaista. Kumien kanssa pelaaminen on paljon epävarmempaa ja se saattaa helposti jäädäkin. Ja eikö tuo ole nykyään aika tavallinen ikä aloittaa seksi.

Tyttö on varhaiskypsä niin fyysisesti kuin henkisestikin. En osaa sanoa tavanomaista seksin aloittamisikää. Varmasti Kontulan tutkimuksista nämä tiedot löytyvät. 

Hienoa oli, että kertoi minulle itse. Eli meillä on luottamukselliset välit. Keskusteltiin asiasta ja korostin, että mihinkään, mitä ei halua, ei pidä suostua. 

Kaikki hyvin kai? Tuntuu vain kovin nuorelta, mutta ei kai muuta voi kuin luottaa.

Vierailija

Aikaseltahan tuo tuntuu. Itselläni on myös 15v tyttö ja vaikka meikkaa ja laittaa itseään ja olevinaan kovinkin aikuinen, nuoruus paistaa monessa seikassa läpi. Nyt oli terkkari ehdottanut yhtenä vaihtoehtona pillereitä koviin kuukautiskipuihin ja runsaisiin vuotoihin, mutta pidetään tuota vielä vipana vaihtoehtona. Ei seurustele. Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa 15v, pillerit hommasin 16 vuotiaana. Yhdessä ollaan oltu nyt 29v, joista naimisissa 21v ja 6 lasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistuta myös kortsun käytöstä koska e-pillerit eivät suojaa taudeilta.

Kyllä! 

Ehdottomasti tiedossa pitäisi tämä olla!

Tuntuu niin hassulta, kun oli vielä ihan hetki sitten aivan pikkutyttö. Aika vilistää silmissä.... Ihan parin vuoden sisään muuttunut naiseksi, vetänyt varmaan 20 cm pituutta. Vaikea pysyä perässä. Nyt on poikaystävä ja seksielämä. 

Tunnistatteko tunteen? Tyttö on kuopus minulle ja ehkä siksi suhtaudun näin tunteella asiaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aikaseltahan tuo tuntuu. Itselläni on myös 15v tyttö ja vaikka meikkaa ja laittaa itseään ja olevinaan kovinkin aikuinen, nuoruus paistaa monessa seikassa läpi. Nyt oli terkkari ehdottanut yhtenä vaihtoehtona pillereitä koviin kuukautiskipuihin ja runsaisiin vuotoihin, mutta pidetään tuota vielä vipana vaihtoehtona. Ei seurustele. Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa 15v, pillerit hommasin 16 vuotiaana. Yhdessä ollaan oltu nyt 29v, joista naimisissa 21v ja 6 lasta.

Mulla oli ihan -karmaisevat- menkat nuorena. Vuoto kesti toista viikkoa ja kivut siinä sivussa. Jos mulle ois joku osannut ehdottaa pillereitä silloin... Vasta alettuani oikeasti seurustella täysi-ikäisenä (ja edelleen niistä kahden viikon vuodoista kärsien) haettuani itse pillerit, tuntui kuin elämä olisi alkanut uudestaan. Kun hävisi kivut ja menkat tasaantui 5pvn mittaisiksi. 

Meinaan siis vaan sitä, että älä pitkitä tyttäresi kärsimyksiä, kun niitä on mahdollista lievittää. E-pilleri on pieni paha siihen muuhun verrattuna. -N37

Vierailija

E-pillereitä suorastaan tyrkytettiin ainakin kun itse olin teini. Ja e-pillereitä käytetään muuhunkin kuin ehkäisyyn esim. akneen tai runsaisiin vuotoihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat